• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 03:20:27 följande:

Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
    Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(

Svaret på den sista meningen är för att han inte var en så fin kille. Gör dig själv en tjänst och blocka honom nu TS!
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Elven) skrev 2025-01-12 07:38:06 följande:
    Att som vuxen vilja ha ett sexlöst förhållande tillhör ovanligheterna. Att vänta till man gifter sig är lite vanligare, men att på obestämd tid bara vänta är det inte särskilt många som gör. För de flesta är sex en viktig del av relationen och att den här killen inte är intresserad av en sexlös relation gör honom inte till en dålig människa. MEN att han kräver sex, tycker att det är kul att skämta om att begå övergrepp mot dig, ignorerar dig under lång tid mm är fullkomligt oförsvarligt. Jag hoppas verkligen att du avslutar helt med honom nu. Jag hoppas också att du hittar en annan kille, som respekterar dig. Det är inte så många som vill ha en relation utan sex, det får du vara beredd på, men de finns! 
    Fast nu räcker det. Blir trött på folk som tror att man vill ha sexlöst förhållande bara för att det inte sker under en viss tid. Betyder inte alls att man inte vill ha sex senare. Jag har det när jag är redo. Punkt.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-12 12:22:31 följande:
    Svaret på den sista meningen är för att han inte var en så fin kille. Gör dig själv en tjänst och blocka honom nu TS!
    Hade det inte räckt med att säga att han endast vill prata.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 15:01:15 följande:
    Hade det inte räckt med att säga att han endast vill prata.
    Jo, det hade det absolut. Men det var ändå tur att han var ärlig med sina intentioner så du kan skippa snacket.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-12 15:08:31 följande:
    Jo, det hade det absolut. Men det var ändå tur att han var ärlig med sina intentioner så du kan skippa snacket.
    Jag gick inte med på det för vill man lösa något så vill man prata ut och säger inte att vi måste ha sex för att fortsätta...
  • Anonym (Elven)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 14:58:18 följande:
    Fast nu räcker det. Blir trött på folk som tror att man vill ha sexlöst förhållande bara för att det inte sker under en viss tid. Betyder inte alls att man inte vill ha sex senare. Jag har det när jag är redo. Punkt.

Men ert föhållande var ju sexlöst, eller hur? Och det var du som ville ha det så. Till sist ville inte han ha det så längre. 

Du ska givetvis inte ha sex om du inte vill. Det är helt självklart! 

Ditt ex betedde sig svinigt, men just att se sex som en viktig del av en relation är varken svinigt eller ovanligt. Det förnuftiga att göra om man är missnöjd med en sexlös relation är ju dock att göra slut på ett respektfullt sätt. Det var på den punkten ditt ex misslyckades kapitalt och valde att vara ett egoistiskt svin. 

Att vilja vänta så länge som du på sex är ovanligt. Det betyder inte på något sätt att du gör fel. Men det är inte heller fel att vilja avsluta en sexlös relation. 

• Anonym (Elven)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 15:16:28 följande:
    Jag gick inte med på det för vill man lösa något så vill man prata ut och säger inte att vi måste ha sex för att fortsätta...
    Ja, antingen pratar man om det, eller så gör man slut. 
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 04:29:24 följande:
    Han gav mig ett löfte att inte ha sex med mig förrän jag är redo för att sedan säga att vi måste ha sex för att allt ska bli bra. Det gör ont.
    Och det löftet klarade han uppenbarligen inte av att hålla.
    Förstår att det gör ont. Men du ska bara vara glad att vara av med honom.
    Du är värd bättre.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 07:18:55 följande:
    Ja men jag undrar vad hans mål var med mig :(
    Förmodligen att ha sex med dig. Men jag tycker inte du ska fundera på det.
    Var glad att du är av med honom och fick se hans riktiga jag så pass tidigt.
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 11:15:36 följande:
    Kan tilläggas att när vi väl ses är han rätt feg, han hade inte vågat säga allt han sagt över telefonen, kanske därför han valde att försvinna på detta sätt. Läskigt hur han verkade så lugn av sig men så fort vi hörs över en skärm blir han ett monster. Det är även det som gjort mig förvirrad då jag tänkt att han är så fin när vi väl ses.
    Du får försöka tänka att den sidan han visar upp när han siter bakom en skärm är hans rätta sida.
    Det är då han vågar vara "tuff" och elak.
    Inte vill du väl vara med en sådan kille?
Svar på tråden Känner mig ledsen