• Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hejsan!
    Som rubriken-fler som har ägglossning nu i dagarna pch vill följas åt den här jobbiga perioden mellan ÄL och BIM?
    Hade varit kul!

• Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?
  • Syren93

Själv tog jag ett testa tidigt i morse, helt blankt 🙃 hoppas såklart att det fortfarande är tidigt... 5-6 dagar till BIM

• Haja98

Negativa test på morgonen, både med graviditetskollens egna och RFSU Rynkar på näsan BIM-3 

• Haja98

.. dock med fortsatt många symptom, så hoppet är inte ute än! 

Illamåendet är värre, och nu har jag även börjat bli känslig för lukter. Tycker det mesta luktar riktigt hemskt! Spänningarna över magen är också kvar.. vi hoppas att det inte är inbillning! 

• Haja98
    Syren93 skrev 2025-01-25 06:31:02 följande:

Själv tog jag ett testa tidigt i morse, helt blankt 🙃 hoppas såklart att det fortfarande är tidigt... 5-6 dagar till BIM

Jag har lärt mig (kan dock vara fel så ta med en nypa salt) att testa tidigt tester 5-6 dagar innan BIM är mindre än 50% tillförlitliga! Så det finns fortfarande en stor chans att du är gravid ändå! 
  • Anonym (Tredje)

Nytt test idag, så blev det en skugga igen (direkt) tycker själv den är för grå för att kunna betyda ngt. Skickar med så får vi se om ni ser ngt.
  • Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-25 07:22:03 följande:

Nytt test idag, så blev det en skugga igen (direkt) tycker själv den är för grå för att kunna betyda ngt. Skickar med så får vi se om ni ser ngt.

Ja men NÅT är det ju där faktiskt. Sen om det är spök eller riktigt är ju frågan. Är du på äl+12 nu? 

jag är inte bekant med det där testmärket så jag vet inte hur det beter sig. Har du möjlighet att komma över annat test?

• Maramba
    Haja98 skrev 2025-01-24 21:04:45 följande:

Jag brukar alltid använda RFSU testa ofta och graviditetskollens egna, vet någon hur dem båda är? Är de så att de ger utslag sent eller kanske ger spökstreck ofta? Är ganska ny på familjeliv och först nu lärt mig vikten av vilka test man använder 😅

Jag har själv aldrig använt RFSUs men däremot hängt på familjeliv i många år ?förr? och det jag ofta såg då var att när någon väl fick ett svagt streck på RFSU och sen testade med annat märke så fick de tydliga streck med andra märken. Det vill säga att RFSUs test visar positivt flera dagar senare än de flesta andra märken. Men det är som sagt flera år sen så de kanske har förbättrat kvaliteten sen dess 😊

graviditetskollens kan jag inte minnas att jag hört negativt om. 

clearblues test som ger ett streck (inte de som ger ett plus) har jag också lärt mig att de ofta ger spökstreck/torkstreck. 

• Anonym (Tredje)
    Maramba skrev 2025-01-25 07:39:46 följande:

Ja men NÅT är det ju där faktiskt. Sen om det är spök eller riktigt är ju frågan. Är du på äl+12 nu? 

jag är inte bekant med det där testmärket så jag vet inte hur det beter sig. Har du möjlighet att komma över annat test?

Har ett clearblue digital men den vill jag inte riktigt använda än. Får åka och köpa ett annat test och kolla  😊
  • Anonym (villhaentill)

Åhh vad roligt att se plus I tråden!! Grattis!!! håller tummarna För er andra att ni också får ett plus!!

idag har jag gått över bim med en dag och börjat få ordentligt med *ursäkta* vita flytningar.. känns som mensen rinner till, springer på toa men där är inget och brösten ömmar som bara den :o ska testa imorgon om den inte har kommit, den brukar nämligen vara 2-3 dagar sen så vill inte få några förhoppningar, har alltid försökt hålla koll mellan äl och mensen men skojar inte med er när jag säger att den är sig olik varje gång och varit i alla år 😅 

men 2025 är vårat år!! Håller tummarna för att detta året ska ge oss alla ett plus!!

Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?