• Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hejsan!
    Som rubriken-fler som har ägglossning nu i dagarna pch vill följas åt den här jobbiga perioden mellan ÄL och BIM?
    Hade varit kul!

• Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Blinkade glad gubbe för andra dagen i rad på CL ❤️ hade tidigt MF förra månaden på oplanerad graviditet så hoppas hoppas det tar sig nu och att allt går vägen!

• Anonym (Barn nr 3)
    Bunny s skrev 2025-02-05 12:59:06 följande:
    Vad roligt med ett tredje barn 😊 var det planerat så, eller kom en ny längtan med tiden? 
    Mina killar är snart 10 och 12. Så det känns ju stort och spännande att börja om igen 😊
    Hur mår du hittills då? Spännande tid framöver för dig 😍
    Jag har träffat mitt livs kärlek och vi båda kände oss nöjda med våra respektive barn, men sen kom längtan att uppleva detta tillsammans och nu är det på gång 🥰
    Jag mår lite illa emellanåt och gruvar mig för att det ska öka, hade hyperemesis med de två andra men ska till bm på måndag för inskrivning och hoppas verkligen vi kan göra någon slags plan så det blir uthärdligt. Förra graviditeten var hemsk, 9 månaders bakfylla typ.
    Ja det är speciellt att få göra det igen, och tänk så bra med stora syskon som kan hjälpa till på ett helt annat sätt ❤️
  • Anonym (Barn nr 3)
    Sarafamliv skrev 2025-02-06 06:35:35 följande:

Jag fick smiley på cb digital igår så antagligen ägglossning idag, nu börjar den lååånga väntan.. tur att den här tråden finns så man kan skriva av sig så länge!

Men vad spännande!! Hoppas dagarna går fort 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)
    Syren93 skrev 2025-02-06 05:56:29 följande:

Mina test verkar tyvärr inte bli starkare 😥 så misstänker att det är missfall på g. Fortsatt svaga test.. 

Nej men vad tråkigt att läsa 💔
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-02-06 15:23:44 följande:
    Men vad spännande!! Hoppas dagarna går fort 🥰
    Jag njuter ju även av försöken 🤭 så försöker förlika mig med varannan dag men skulle gärna köra 3-4 om dagen om kroppen fick bestämma 😅
  • Thunder007

Gjorde en test imorse och den visade en svagt vänster streck och såklart stark höger 🥰  Hade ni rekomenderad att göra en test till imorgon bitti för att vara säkert eller är det kanske bättre att göra den på söndag (1 dag innan mensen)?

• gilmoregirl99
    Hej, första gången jag är med i en tråd men känner att jag behöver skriva av mig och få stöttning. Jag är 25 år och jobbar som lågstadielärare. Jag och min Sambo (27år) har försökt få vårt första barn i 6 månader. Detta är den 7:e månaden vi försöker. Har varit naiv och trott att det ska gå fortare än såhär? börjar bli orolig att något är fel. Ingen av oss dricker, röker eller snusar. Ingen av oss är överviktig. Har tidigare haft lite oregelbunden mens men den har stabiliserat sig under de senaste åren. Har kört med ÄL-test och det verkar som att min ÄL är den 1:a varje månad. Just nu är jag 5 dpo och den här väntan är extremt jobbig. BIM förväntas vara 16 februari. 
  • Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 17:30:55 följande:
    Jag njuter ju även av försöken 🤭 så försöker förlika mig med varannan dag men skulle gärna köra 3-4 om dagen om kroppen fick bestämma 😅
    Hehe jag förstår 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)
    Thunder007 skrev 2025-02-06 18:00:57 följande:

Gjorde en test imorse och den visade en svagt vänster streck och såklart stark höger 🥰  Hade ni rekomenderad att göra en test till imorgon bitti för att vara säkert eller är det kanske bättre att göra den på söndag (1 dag innan mensen)?

Men vad spännande!
    Jag hade gjort både och 🤣
    Jag har använt oförskämt många test men jag ääälskar att testa. Nu är de dock slut och jag fick 3+ på cb idag så nu får det vara nog 🤣
  • Anonym (Barn nr 3)
    gilmoregirl99 skrev 2025-02-06 18:11:52 följande:
    Hej, första gången jag är med i en tråd men känner att jag behöver skriva av mig och få stöttning. Jag är 25 år och jobbar som lågstadielärare. Jag och min Sambo (27år) har försökt få vårt första barn i 6 månader. Detta är den 7:e månaden vi försöker. Har varit naiv och trott att det ska gå fortare än såhär? börjar bli orolig att något är fel. Ingen av oss dricker, röker eller snusar. Ingen av oss är överviktig. Har tidigare haft lite oregelbunden mens men den har stabiliserat sig under de senaste åren. Har kört med ÄL-test och det verkar som att min ÄL är den 1:a varje månad. Just nu är jag 5 dpo och den här väntan är extremt jobbig. BIM förväntas vara 16 februari. 
    Hejsan!
    Åh jag förstår din frustration, men det är mycket som ska stämma varje gång för att det ska ta sig ❤️ Er tur kommer.
    Jag skulle rekommendera att du börjar läsa på om tempning, då har man stenkoll på att ägglossning skett 🥰
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?