• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-10 18:54:11 följande:
    Hej och välkommen Zozoi😊

såg längre ner i tråden att du har barn sen tidigare, åt du letrozol då också eller funkade det ?naturligt? då?😊

jag ska själv börja ta 5mg i morgon och ska på ultraljud den 21/10 cd13😊

Då blev jag gravid på helt naturlig väg 😊

Jag äter också just nu, har två dagar kvar nu av denna omgången och sen börjar jakten på ägglossning. Lycka till på VUL ❤️

• Liljekonvalj93
    Hejasommaren skrev 2025-09-26 09:06:40 följande:

idag är sista dagen med provera så får vi se när bortfallsblödningen dyker upp.. fick dock precis besked från läkaren att hon tycker vi skippar Letrozol denna månad eftersom jag ska ta blodprov CD3. Suck 😥 jag har dock tabletter kvar som räcker till en enkelkur som jag nästan vill ta ändå.. lär ju inte hända något eftersom jag inte ens svarar på trippeldos men då känner jag iallafall att ?jag gör något?. Usch vad deppigt det känns att slösa en månad på det här viset.. Fick inte heller svar på varför hon tycker så utan kom bara ett skriftligt meddelande. Antar att hon har skäl för det hon skriver men blev lite nedslagen. 

var i cykeln är du just nu Liljekonvalj93?

Hur går det för dig, Hejasommaren? ♥️ 

Jag är på CD24 idag, troligtvis ÄL igår men ännu ej bekräftad via Natural Cycles. Tyvärr har jag/vi inte haft varken lust eller energi till att försöka den här månaden.. har inte tagit något ÄL-test, vi har bara haft sex en gång under de fertila dagarna och ja.. så blev det med det. Jag känner mig så trött på den här processen, har knappt orkat tänka på det under den senaste månaden. 

• Hejasommaren
    Liljekonvalj93 skrev 2025-10-13 17:45:01 följande:

Hur går det för dig, Hejasommaren? ♥️ 

Jag är på CD24 idag, troligtvis ÄL igår men ännu ej bekräftad via Natural Cycles. Tyvärr har jag/vi inte haft varken lust eller energi till att försöka den här månaden.. har inte tagit något ÄL-test, vi har bara haft sex en gång under de fertila dagarna och ja.. så blev det med det. Jag känner mig så trött på den här processen, har knappt orkat tänka på det under den senaste månaden. 

Åh vad kämpigt det låter, tänker på er ❤️ håller alla tummar att det försök ni gjorde också faktiskt räcker, ibland krävs det inte mer än så. 

jag fick mens 11 dagar efter provera så det var ett jäkla väntande.. men nu är jag på CD7 och har väl ingen förhoppning att ÄL kommer ske alls. Men ska börja testa ändå vid runt CD11 och framåt tänkte jag. Min läkare har skickat in remiss för IVF nu så det känns iallafall som ett steg framåt. Hoppas att det inte är för lång kötid dit. Men samtidigt skönt att lämna över ?problemet? till någon annan

• Zozoi

Nu har jag ju bara ätit en kur med letrozol förra cykeln och nu precis ätit färdigt kuren för denna gången. Är det någon som upplevt att ni fått längre menstruation? Jag tycker absolut inte den blivit rikligare skulle snarare säga att min blivit mer sparsam både förra och denna cykel men dock lite LÄNGRE. Jag har ju liksom redan lång mens generellt på ett snitt på 7 dagar vilket är normalt men ändå långt. Nu är jag inne på cykeldag 9 och har lite spottings fortfarande, vad är det frågan om? 😢😴

• Zozoi

Började med clearblue ägglossningstest igår CD 10, tom cirkel. Idag blinkande gubbe. 

Får hoppas jag hittar peaken här nu i veckan och att kroppen vill samarbeta 🥺🤞

• En som längtar

Jag tänkte att jag joinar er i denna grupp. Jag har ätit enkeldos Letrozol cd 3-7. Var på ultraljud cd 10, 12 och 14. Äggblåsorna växer verkligen inte som förra gången jag tog Letrozol. 

Iaf Tungan ute så här såg de ut:
    cd 10 - ledande blåsa på 12mm
    cd 12 - ledande blåsa på 14mm
    cd 14 - helt plötsligt två ledande blåsor på 16mm

Jag har testar med Clearblue ägglossningstest (de rosa). Har inte fått någon glad gubbe, har ändå myst på så som fertilitetsmottagningen ordinerat mig efter VUL på cd 14. Så jag har täckt de fertila fönstret. 

Jag tror jag hade ÄL cd 21 (hade tyvärr inte tester till denna dag). men fick mera fertilt sekret (inte som jag vanligtvis brukar men mera iaf, skulle kunna vara ägglossning)

Jag känner mig så otålig. Jag vill bara veta om jag är gravid eller inte. Jag vet att det inte är så enkelt. Hcg ska öka osv för att testet ska kunna visa positivt.

Är på cd 28 idag. 
    När skulle ni har testat? 
    Funderar nämnligen på om jag ska testa imorgon på cd 29 med ett Clearblue testa tidigt.
    Kan de ens visa något? SkämsGlad

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-17 19:53:07 följande:

Jag tänkte att jag joinar er i denna grupp. Jag har ätit enkeldos Letrozol cd 3-7. Var på ultraljud cd 10, 12 och 14. Äggblåsorna växer verkligen inte som förra gången jag tog Letrozol. 

Iaf Tungan ute så här såg de ut:
    cd 10 - ledande blåsa på 12mm
    cd 12 - ledande blåsa på 14mm
    cd 14 - helt plötsligt två ledande blåsor på 16mm

Jag har testar med Clearblue ägglossningstest (de rosa). Har inte fått någon glad gubbe, har ändå myst på så som fertilitetsmottagningen ordinerat mig efter VUL på cd 14. Så jag har täckt de fertila fönstret. 

Jag tror jag hade ÄL cd 21 (hade tyvärr inte tester till denna dag). men fick mera fertilt sekret (inte som jag vanligtvis brukar men mera iaf, skulle kunna vara ägglossning)

Jag känner mig så otålig. Jag vill bara veta om jag är gravid eller inte. Jag vet att det inte är så enkelt. Hcg ska öka osv för att testet ska kunna visa positivt.

Är på cd 28 idag. 
    När skulle ni har testat? 
    Funderar nämnligen på om jag ska testa imorgon på cd 29 med ett Clearblue testa tidigt.
    Kan de ens visa något? SkämsGlad

Vad spännande! Förra månaden hade jag inte heller tillräckligt med stickor så jag släppte det sen och slutade testa. Det blev iallafall tyvärr ingen graviditet förra månaden, det var min första månad med letrozol.
    Nu är jag mitt i processen igen och letar ägglossning, hoppas på att få fast gubbe snart med clearblue lila. Haft två dagar med blinkade gubbe nu 😊

Det kan vara lite tidigt beroende på hur lång cykeln blir men om du är ivrig så testa. Går ju alltid att köpa fler tester ju 🙈 Håller verkligen tummarna 😍
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-17 22:05:45 följande:
    Vad spännande! Förra månaden hade jag inte heller tillräckligt med stickor så jag släppte det sen och slutade testa. Det blev iallafall tyvärr ingen graviditet förra månaden, det var min första månad med letrozol.
    Nu är jag mitt i processen igen och letar ägglossning, hoppas på att få fast gubbe snart med clearblue lila. Haft två dagar med blinkade gubbe nu 😊

Det kan vara lite tidigt beroende på hur lång cykeln blir men om du är ivrig så testa. Går ju alltid att köpa fler tester ju 🙈 Håller verkligen tummarna 😍
    Jag testade nu på morgonen vid 5 då jag var så kissnödig. Tyvärr visade testet verkligen ingenting. De var ett sådant där Clearblue testa 6 dagar tidigare. Men ifall jag hade ägglossning cd 21 så står det att 9-10 DPO kan man få svagt positivt och det är ju imorgon eller måndag. Men det står att det är säkrast att testa typ 12 DPO, gärna 14 DPO. 
    Nästa test blir på mån eller tis. 😊

Clearblue lila ska ju visa de 4 mest fertila dagarna. Du borde nog få fast gubbe imorgon eller redan ikväll 😊 HOPPAS HOPPAS ! 😍

En sak jag tycker är så konstig. Jag brukar aldrig vakna och gå på toa innan klockan ringer. Men nu har jag vaknat ca 05-05:30 fyra dagar i rad med att jag är väldigt kissnödig. Det känns hoppfullt! 😍
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-18 07:42:50 följande:
    Jag testade nu på morgonen vid 5 då jag var så kissnödig. Tyvärr visade testet verkligen ingenting. De var ett sådant där Clearblue testa 6 dagar tidigare. Men ifall jag hade ägglossning cd 21 så står det att 9-10 DPO kan man få svagt positivt och det är ju imorgon eller måndag. Men det står att det är säkrast att testa typ 12 DPO, gärna 14 DPO. 
    Nästa test blir på mån eller tis. 😊

Clearblue lila ska ju visa de 4 mest fertila dagarna. Du borde nog få fast gubbe imorgon eller redan ikväll 😊 HOPPAS HOPPAS ! 😍

En sak jag tycker är så konstig. Jag brukar aldrig vakna och gå på toa innan klockan ringer. Men nu har jag vaknat ca 05-05:30 fyra dagar i rad med att jag är väldigt kissnödig. Det känns hoppfullt! 😍
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
    Ja du, dessa tester. När jag läser olika texter på nätet och vad jag varit med om själv är att när man får den blinkande gubben så är det Östrogenet som ökar och när det blir en fast gubbe så är det LH som ökar och ägglossning sker snart.
    Jag skulle ha testat med alla 10 stickor i förpackningen, myst på varannan dag och sedan hoppats på det bästa (även om inte den fasta smilyen dyker upp).Hjärta

När jag blev gravid i våras så fick jag aldrig LH detektering med ägglossningsstickor men då jag blev gravid så hade jag ju ägglossning Flört Vad jag läst mig till så kan fönstret när man testar positivit med ÄL stickor vara olika långt för olika kvinnor. Vissa som testar på morgonen får negativt men testar de sen på eftermiddagen så har de positivit och om de testar igen på kvällen så negativt igen. Så de kan vara så att du helt enkelt missat LH toppen som testet känner av eller så har du inte haft ägglossningen än. Eller så är det ju så tyvärr att man inte har ägglossning varje månad även om äggblåsorna är bra storlek. Allt hör ihop i kroppen och om något inte samarbetar så fungerar ju inte helheten.

Men som jag skrev i början, jag skulle ha testat i 10 dagar och myst på samtidigt Hjärta Jag håller alla tummar och tår ! Hjärta
Svar på tråden Letrozol 2025