Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!
Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
Ja du, dessa tester. När jag läser olika texter på nätet och vad jag varit med om själv är att när man får den blinkande gubben så är det Östrogenet som ökar och när det blir en fast gubbe så är det LH som ökar och ägglossning sker snart.
Jag skulle ha testat med alla 10 stickor i förpackningen, myst på varannan dag och sedan hoppats på det bästa (även om inte den fasta smilyen dyker upp).
När jag blev gravid i våras så fick jag aldrig LH detektering med ägglossningsstickor men då jag blev gravid så hade jag ju ägglossning

Vad jag läst mig till så kan fönstret när man testar positivit med ÄL stickor vara olika långt för olika kvinnor. Vissa som testar på morgonen får negativt men testar de sen på eftermiddagen så har de positivit och om de testar igen på kvällen så negativt igen. Så de kan vara så att du helt enkelt missat LH toppen som testet känner av eller så har du inte haft ägglossningen än. Eller så är det ju så tyvärr att man inte har ägglossning varje månad även om äggblåsorna är bra storlek. Allt hör ihop i kroppen och om något inte samarbetar så fungerar ju inte helheten.
Men som jag skrev i början, jag skulle ha testat i 10 dagar och myst på samtidigt

Jag håller alla tummar och tår !