• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-06-23 17:36:12 följande:

Oj ja det var en bit bort, har lite lyx som har närmsta bara 10 min från oss. 

aaa okej 🤩. Vi kör bara på. Fanns ingen tid och vi fick godkänt på de :). 

Härligt att bara köra på! Har du känt av några fler tecken på att ÄL är på ingång? Håller tummarna för dig! 
  • Liljekonvalj93
    Hejasommaren skrev 2025-06-24 15:32:05 följande:

Hej allihopa,

härligt att läsa att det går framför för oss alla även om det är små steg!

Jag var på VUL igår på CD12 och hon konstaterade en ledande äggblåsa på 10,9mm och trodde på ÄL till helgen om 5-6 dagar. Fick ingen Ovitrelle denna gång eftersom det inte fanns tid för mer uppföljning kring hur blåsorna växer. Jag ska dock iväg med föräldrar + morföräldrar till helgen så återstår att se om vi kan få till något.. vet inte heller om jag ska släpa med ÄL-stickor + temp eller om jag bara ska låta allt ha sin gång denna månad. Temp är ju tacksamt för att se om ÄL skett men vi ska ut och tälta nästa vecka så vet inte hur tillförlitlig den hade varit ändå..

Spännande med en förhoppningsvis annalkande ägglossning! Förstår.. det är alltid lite bökigt att ta med tester och testa när man är borta.. allra helst i tält, haha. Det lät förresten väldigt mysigt! 

Om jag inte har ÄL den här cykeln tänkte jag också fråga om Ovitrelle.. men då måste man alltså in på ytterligare uppföljning om jag förstår dig rätt? 

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-24 15:32:05 följande:

Hej allihopa,

härligt att läsa att det går framför för oss alla även om det är små steg!

Jag var på VUL igår på CD12 och hon konstaterade en ledande äggblåsa på 10,9mm och trodde på ÄL till helgen om 5-6 dagar. Fick ingen Ovitrelle denna gång eftersom det inte fanns tid för mer uppföljning kring hur blåsorna växer. Jag ska dock iväg med föräldrar + morföräldrar till helgen så återstår att se om vi kan få till något.. vet inte heller om jag ska släpa med ÄL-stickor + temp eller om jag bara ska låta allt ha sin gång denna månad. Temp är ju tacksamt för att se om ÄL skett men vi ska ut och tälta nästa vecka så vet inte hur tillförlitlig den hade varit ändå..

Åh kul! Men försök få till det när ni kan. Simmarna överlever ju i några dagar :). 
    Låt allt ha sin gång? kanske bara blir stressigt annars eller ta med och har du tid kan du testa? 

Fick bekräftad ägglossning igår dag 13. Aldrig haft så tidigt någonsin. Vi mös för 3 och 2 dagar sedan och mös i morse men sambon får sådan press när han vet att han måste leverera så blir inte alltid super bra. 

• Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-06-25 18:59:05 följande:

Åh kul! Men försök få till det när ni kan. Simmarna överlever ju i några dagar :). 
    Låt allt ha sin gång? kanske bara blir stressigt annars eller ta med och har du tid kan du testa? 

Fick bekräftad ägglossning igår dag 13. Aldrig haft så tidigt någonsin. Vi mös för 3 och 2 dagar sedan och mös i morse men sambon får sådan press när han vet att han måste leverera så blir inte alltid super bra. 

Men vad kul med bekräftad ÄL! Och så tidigt också, yay! Tufft med den pressen för honom.. hoppas att det har tagit sig den här gången! 

Jag fick också bekräftad ÄL i tisdags (CD20), så nu är vi båda i den här fasen av evig väntan.. jag ska även in för blodprov på tisdag (progesteron). Är det någon som har varit med om att man fått bekräftad ÄL med temperatur men sen att progesteronprovet visat på att man inte haft ÄL? Mvh nojig?

• Lusen9690
    Liljekonvalj93 skrev 2025-06-27 06:32:27 följande:

Men vad kul med bekräftad ÄL! Och så tidigt också, yay! Tufft med den pressen för honom.. hoppas att det har tagit sig den här gången! 

Jag fick också bekräftad ÄL i tisdags (CD20), så nu är vi båda i den här fasen av evig väntan.. jag ska även in för blodprov på tisdag (progesteron). Är det någon som har varit med om att man fått bekräftad ÄL med temperatur men sen att progesteronprovet visat på att man inte haft ÄL? Mvh nojig?

Jag har aldrig fått ta prov men om du tempar å ser att tempen gått upp vet du ju att det är ok ????🏻. Jag tempar med min apple watch men den är inte alltid rätt iom att den utgår från tempen (utsidan) samt din egen. Om du har svalt i sovrummet blir den lite sämre på att blir temp kurvan lite lägre. Mest pålitligt tyckte jag att natural cykels var men glömde bort ibland att tempa direkt. 

Hur kommer det sig att du får ta progesteron prov? 😃

• Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-06-25 18:59:05 följande:

vi drog en snabbis nu på morgonen så har vi iallafall gjort ?något? inför helgen och resan. Jag har bestämt mig för att lämna ÄL-stickor + temp hemma så återstår att se om det blir ÄL i helgen eller om den kommer senare. Jag har dock för första gången upplevt äggviteliknande flytningar så det känns ändå hoppfullt 🤞🏻

Skönt att ÄL är bekräftad för dig och håller tummarna att rätt simmare och ägg möts den här gången! Alltid knepigt det där med prestationsångest? även om man per se inte nämner det så blir det ju så tydligt ändå vad för typ av sex man är ute efter? kan ni prata om det på ett bra sätt? Liiiite trist att vi nog inte hade ÄL på samma dag för då är vi ju inte helt i synk längre? 😅 men vi verkar vara några nu som kommer börja testa i närheten av varandra så blir roligt att följa!
  • Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-06-27 08:13:22 följande:

Jag har aldrig fått ta prov men om du tempar å ser att tempen gått upp vet du ju att det är ok ????🏻. Jag tempar med min apple watch men den är inte alltid rätt iom att den utgår från tempen (utsidan) samt din egen. Om du har svalt i sovrummet blir den lite sämre på att blir temp kurvan lite lägre. Mest pålitligt tyckte jag att natural cykels var men glömde bort ibland att tempa direkt. 

Hur kommer det sig att du får ta progesteron prov? 😃

Tack! Ja, temperaturen är fortsatt högre än normalt så jag börjar tro att jag faktiskt har haft ÄL. Såhär ser kurvan ut: 

Fortfarande relativt sen ÄL dock, så det är bara att hoppas att ägget ändå höll bra kvalitet! 

Vad gäller progesteronprovet fick jag bara en remiss i näven efter VUL förra veckan, så jag har nog levt i tron om att det hör till normalt förfarande. 

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-27 09:08:36 följande:
    vi drog en snabbis nu på morgonen så har vi iallafall gjort ?något? inför helgen och resan. Jag har bestämt mig för att lämna ÄL-stickor + temp hemma så återstår att se om det blir ÄL i helgen eller om den kommer senare. Jag har dock för första gången upplevt äggviteliknande flytningar så det känns ändå hoppfullt 🤞🏻

Skönt att ÄL är bekräftad för dig och håller tummarna att rätt simmare och ägg möts den här gången! Alltid knepigt det där med prestationsångest? även om man per se inte nämner det så blir det ju så tydligt ändå vad för typ av sex man är ute efter? kan ni prata om det på ett bra sätt? Liiiite trist att vi nog inte hade ÄL på samma dag för då är vi ju inte helt i synk längre? 😅 men vi verkar vara några nu som kommer börja testa i närheten av varandra så blir roligt att följa!

Super ju! 🤩 Jo det har blivit mer barn görar sex å inte att man gör det som innan barn tankarna fanns. Jo vi har pratat om det och vi båda tror att det väl försvinner när vi fått ett plus som håller hela vägen. Vi lyckades iaf ha sex någon dag innan så vi får hoppas. 

Nä jag blev super tidig i min ägglossning. Har sedan haft mer vilodagar från gymmet och ätit lite bättre kost och känt att det kanske var de plus att jag tog två tabletter direkt. 

Liljekonvalj93 skrev 2025-06-27 10:59:57 följande:

Tack! Ja, temperaturen är fortsatt högre än normalt så jag börjar tro att jag faktiskt har haft ÄL. Såhär ser kurvan ut: 

Fortfarande relativt sen ÄL dock, så det är bara att hoppas att ägget ändå höll bra kvalitet! 

Vad gäller progesteronprovet fick jag bara en remiss i näven efter VUL förra veckan, så jag har nog levt i tron om att det hör till normalt förfarande. 

kurvan ser ju super ut! 🤩 

• Lusen9690

God morgon Skrattande.
    Liten uppdatering. Åkte på en svamp infektion av letrozol tabletterna och på de fick jag min mens i morse. 10 dagar efter LH ökning. Vi ska vandra i 3 dagar från måndag så det blir inte super roligt med mens men. Vi har dessutom fått vår remiss godkänd för IVF så vi kan välja en klinik. Men vi har sagt att vi gör det efter sommaren. 

Hur går det för gänget? 🌸

• Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-07-04 07:07:58 följande:

God morgon Skrattande.
    Liten uppdatering. Åkte på en svamp infektion av letrozol tabletterna och på de fick jag min mens i morse. 10 dagar efter LH ökning. Vi ska vandra i 3 dagar från måndag så det blir inte super roligt med mens men. Vi har dessutom fått vår remiss godkänd för IVF så vi kan välja en klinik. Men vi har sagt att vi gör det efter sommaren. 

Hur går det för gänget? 🌸

Åh nej, vad jobbigt med svamp! Är det en vanlig biverkning av Letrozolen? 

Hoppas det går bra med vandringen trots mensen, förstår att det känns lite bökigt! 

Skönt också med godkänd remiss, men håller tummarna för att det kommer ett plus innan det blir aktuellt med IVF! Kommer du köra Letrozol nu över sommaren eller pausa det? 

För mig går det trögt. Kände mig väldigt optimistisk kring och strax efter ÄL men nu börjar hjärnspökena göra sig påminda. Har varit ganska stressad vilket har gjort att jag ätit och sovit sämre, så nu tänker jag typ att jag har förstört chanserna (även om jag vet att det inte är så rent logiskt). Har fortfarande inte fått svar på blodprovet jag tog i onsdags (Progesteron), har BIM typ måndag/tisdag och känner inget särskilt mer än ont i brösten vilket jag alltid har innan mens. Såhär ser temperaturkurvan ut just nu:

Svar på tråden Letrozol 2025