Hejasommaren skrev 2025-06-27 09:08:36 följande:
vi drog en snabbis nu på morgonen så har vi iallafall gjort ?något? inför helgen och resan. Jag har bestämt mig för att lämna ÄL-stickor + temp hemma så återstår att se om det blir ÄL i helgen eller om den kommer senare. Jag har dock för första gången upplevt äggviteliknande flytningar så det känns ändå hoppfullt 🤞🏻
Skönt att ÄL är bekräftad för dig och håller tummarna att rätt simmare och ägg möts den här gången! Alltid knepigt det där med prestationsångest? även om man per se inte nämner det så blir det ju så tydligt ändå vad för typ av sex man är ute efter? kan ni prata om det på ett bra sätt? Liiiite trist att vi nog inte hade ÄL på samma dag för då är vi ju inte helt i synk längre? 😅 men vi verkar vara några nu som kommer börja testa i närheten av varandra så blir roligt att följa!
Super ju! 🤩 Jo det har blivit mer barn görar sex å inte att man gör det som innan barn tankarna fanns. Jo vi har pratat om det och vi båda tror att det väl försvinner när vi fått ett plus som håller hela vägen. Vi lyckades iaf ha sex någon dag innan så vi får hoppas.
Nä jag blev super tidig i min ägglossning. Har sedan haft mer vilodagar från gymmet och ätit lite bättre kost och känt att det kanske var de plus att jag tog två tabletter direkt.
Liljekonvalj93 skrev 2025-06-27 10:59:57 följande:
Tack! Ja, temperaturen är fortsatt högre än normalt så jag börjar tro att jag faktiskt har haft ÄL. Såhär ser kurvan ut:

Fortfarande relativt sen ÄL dock, så det är bara att hoppas att ägget ändå höll bra kvalitet!
Vad gäller progesteronprovet fick jag bara en remiss i näven efter VUL förra veckan, så jag har nog levt i tron om att det hör till normalt förfarande.
kurvan ser ju super ut! 🤩