• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
    Jag HOPPAS också att det är ett tidigt symtom. Ska testa imorgon igen. Glad
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
    Jag hade samma som ?En som längtar?, jag blev gravid i våras och fick aldrig en fast smiley, men uppenbarligen fick jag ägglossning😊 
    hur har det gått för dig? Fått ett positivt än?

jag var själv hos gyn idag och kolla om dubbeldosen hade funkat och det hade den😍 aldrig haft en äggblåsa såpass stor redan CD13 så det känns toppen! Fick ovitrelle utskrivet som jag ska ta om två dagar😊 nu hoppas jag på ett guldägg och att den lilla vill stanna kvar♥️
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2025-10-20 07:32:20 följande:
    Jag HOPPAS också att det är ett tidigt symtom. Ska testa imorgon igen. Glad

Hej och välkommen ?En som längtar?🥰

hur har det gått för dig, har du tagit ett test än?😍

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-21 10:37:09 följande:
    Jag hade samma som ?En som längtar?, jag blev gravid i våras och fick aldrig en fast smiley, men uppenbarligen fick jag ägglossning😊 
    hur har det gått för dig? Fått ett positivt än?

jag var själv hos gyn idag och kolla om dubbeldosen hade funkat och det hade den😍 aldrig haft en äggblåsa såpass stor redan CD13 så det känns toppen! Fick ovitrelle utskrivet som jag ska ta om två dagar😊 nu hoppas jag på ett guldägg och att den lilla vill stanna kvar♥️
    Jag fick fast smiley igår på cykeldag 15 🙏 

Vad härligt att höra att dubbeldos funkar! Jag har inte fått otrivelle utskrivet, är det något specifikt som gör att man får det utskrivet? 😊
  • Griiffin

Åh så härligt! Då håller jag tummarna för er nu🥰

hm, jag vet faktiskt inte! jag fick ingen ägglossning på enkeldos förra månaden så hon ville vara säker att det skulle bli en nu😅 har aldrig behövt ta en spruta innan!

• En som längtar
    Griiffin skrev 2025-10-21 10:38:10 följande:

Hej och välkommen ?En som längtar?🥰

hur har det gått för dig, har du tagit ett test än?😍

Hej Griiffin och Tack 🥰

Jag tog ett test imorse som fortfarande visade negativt. Men natten har varit jätteskum, vaknade vid 23 och var vaken till halv 2 och var säkert på toa 3 gånger under den vakna tiden. Så när jag tog testet så hade jag hållt mig i 4 h och ca 15 min. 

Jag har fortfarande inte fått någon mens, så det är positivt. 😍

Jag tänker att jag ska testa igen om 2 dagar om jag fortfarande inte fått någon mens och då är jag, tror jag😅, på 13 DPO. 

Är det någon som vet hur bra Clearblue testa tidigt är? Är de tillförlitliga eller kan de visa fel? Har hört så blandade recentioner om dessa test. 
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 11:47:27 följande:
    Jag fick fast smiley igår på cykeldag 15 🙏 

Vad härligt att höra att dubbeldos funkar! Jag har inte fått otrivelle utskrivet, är det något specifikt som gör att man får det utskrivet? 😊
    Va kul att du fick fast smiley Skrattande Vilken lycka!

Jag fick inte Ovitrelle denna Letrozol behandling då jag förra Letrozol behandlingen fick ägglossning själv. Jag tror de skriver ut om man har svårt att släppa äggblåsorna. Ingen LH-topp antar jag. Men man kanske kan få sprutan ändå när man har försökt ett tag. Prata med din läkare Hjärta Jag antar att de vill att kroppen ska sköta så mycket som möjligt själv.
    Men blir jag inte gravid denna cykel så ska jag fråga om jag kan få Ovitrelle nästa behandling. 
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-21 17:23:23 följande:
    Va kul att du fick fast smiley Skrattande Vilken lycka!

Jag fick inte Ovitrelle denna Letrozol behandling då jag förra Letrozol behandlingen fick ägglossning själv. Jag tror de skriver ut om man har svårt att släppa äggblåsorna. Ingen LH-topp antar jag. Men man kanske kan få sprutan ändå när man har försökt ett tag. Prata med din läkare Hjärta Jag antar att de vill att kroppen ska sköta så mycket som möjligt själv.
    Men blir jag inte gravid denna cykel så ska jag fråga om jag kan få Ovitrelle nästa behandling. 

Tack för tips ❤️
    Detta är andra omgången letrozol för min del. Vilken omgång är du på?

Min förra graviditet blev jag gravid helt naturligt och jag hoppas så att detta är den push som min kropp behöver i rätt riktning. Jag drömmer och längtar verkligen efter ett plus. 

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 17:56:16 följande:

Tack för tips ❤️
    Detta är andra omgången letrozol för min del. Vilken omgång är du på?

Min förra graviditet blev jag gravid helt naturligt och jag hoppas så att detta är den push som min kropp behöver i rätt riktning. Jag drömmer och längtar verkligen efter ett plus. 

Varsågod Hjärta

Det är min andra omgång Letrozol också.

Det är ju jätteskönt att du kan bli gravid. Glad De hoppas jag med! Hjärta Min första graviditet var ju med hjälp av Letrozol. Tyvärr slutade det med MA i 10+2 men jag är så glad att min kropp ändå kan. Jag var så rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Nu vill jag bara bli gravid igen. Jag förstår att du drömmer och längtar efter ett plus Hjärta
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-21 18:17:15 följande:
    Varsågod Hjärta

Det är min andra omgång Letrozol också.

Det är ju jätteskönt att du kan bli gravid. Glad De hoppas jag med! Hjärta Min första graviditet var ju med hjälp av Letrozol. Tyvärr slutade det med MA i 10+2 men jag är så glad att min kropp ändå kan. Jag var så rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Nu vill jag bara bli gravid igen. Jag förstår att du drömmer och längtar efter ett plus Hjärta

Spännande att vi båda kör andra omgången nu! När har du BIM? 

Ja, det känns på ett sätt betryggande att jag har blivit gravid och fått ett barn tidigare. Samtidigt hoppas jag så att detta hjälper mig på traven nu. Vi har försökt med syskon i två år. 

Så otroligt tråkigt att det inte gick vägen 💔 Men skönt att veta att din kropp kan och faktiskt blivit gravid. Denna gången hoppas vi att det är våran tur och att allt går hela vägen 🤞❤️

Svar på tråden Letrozol 2025