• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Hejasommaren
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-09 08:10:03 följande:
    Såklart! Jag tror att jag är så inställd på missfall att jag snart räknar med att köra igång en till Letrozol-kur.. snacka om hjärnspöken. Ja, har fått ett tidigt VUL inbokat den 21 juli! Mår bra, känner ingenting mer än ömma bröst och lite molvärk. Och så är det väl oron som är det största bekymret - vaknar flera gånger per natt och kollar om jag börjat blöda, får alltid lite stresspåslag när jag ska kissa ifall det kommer blod osv.. 

Ja, det är svårt att veta men det låter väl som en god plan att testa på söndag när ni är tillbaka hemma! Nu är det ju omöjligt att jämföra cykler och så, men jag plussade på ÄL+12.. så det finns hopp! 

Håller alla tummarna att tiden går fort fram till VUL och att du får positiva besked! Kan inte ens föreställa mig väntan och ovissheten.. men hoppas du kan njuta också. 

här dök mensen upp idag.. CD31. Så det betyder att ÄL ändå var där runt CD 16-17 vilket jag tar som ett gott tecken. Min första ÄL efter tre letrozolkurer. Meeeenn ändå sådan besvikelse.

tar ni gravtest före ni påbörjar ny letrozol-kur eller kör ni igång direkt på CD3 maa blödningen?

• Lusen9690

Grattis till ditt plus 🌸????🏻 så kul! 
    Jag önskar er alla lycka till. 
    Jag och min sambo har valt att gå skilda vägar pga oväntade omständigheter. 
    Massa kramar! 

• Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-07-14 20:11:53 följande:

Massa kramar! 

Det var tråkigt att höra. Hoppas du mår bra mitt i allt ❤️
  • Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-07-14 20:11:53 följande:

Massa kramar! 

Vad tråkigt att läsa, var rädd om dig! 
  • KarolineBB

Hej hörrni! Jag hoppas på lite kloka råd. Jag vet inte om jag ska öka, eller minska min dos letrozol. På 2,5 mg fick jag ägglossning dag 29 och 44. Ökade till 5 mg, fick ÄL dag 34. Ökade till 7.5 mg och denna cykel har ÄL ännu inte skett (dag 60). Jag har långa cykler själv, och letrozol som innan fungerat slutade göra det efter ett missfall 2024. Äter jag för mycket letrozol? För lite?

• Anonym (Önskar)
    KarolineBB skrev 2025-07-24 12:00:59 följande:

Hej hörrni! Jag hoppas på lite kloka råd. Jag vet inte om jag ska öka, eller minska min dos letrozol. På 2,5 mg fick jag ägglossning dag 29 och 44. Ökade till 5 mg, fick ÄL dag 34. Ökade till 7.5 mg och denna cykel har ÄL ännu inte skett (dag 60). Jag har långa cykler själv, och letrozol som innan fungerat slutade göra det efter ett missfall 2024. Äter jag för mycket letrozol? För lite?

Vad säger läkarna? Har du fått uppföljning med VUL/blodprov? Har dom sagt något om att du kan få ta ovitrelle sprutan?
  • Liljekonvalj93

Hej igen!

Jag är tillbaka i den här tråden efter ett MA för några veckor sedan. Trodde verkligen att det var den här gången det skulle gå vägen, men så blev det inte. Det var otroligt tufft, både att hantera tankar och känslor men också att göra Cytotec-behandlingen. Allt har dock gått bra och nu känner jag mig ?ute på andra sidan igen?. 

Imorse tog jag ett uppföljande graviditetstest som var negativt, så nu börjar jag med Provera och sedan Letrozol när jag får en blödning. 

Hur går det för er andra? 💛

• Hejasommaren
    Liljekonvalj93 skrev 2025-09-08 19:06:52 följande:

Hej igen!

Jag är tillbaka i den här tråden efter ett MA för några veckor sedan. Trodde verkligen att det var den här gången det skulle gå vägen, men så blev det inte. Det var otroligt tufft, både att hantera tankar och känslor men också att göra Cytotec-behandlingen. Allt har dock gått bra och nu känner jag mig ?ute på andra sidan igen?. 

Imorse tog jag ett uppföljande graviditetstest som var negativt, så nu börjar jag med Provera och sedan Letrozol när jag får en blödning. 

Hur går det för er andra? 💛

Åh så himla tråkigt att ha dig tillbaka här.. höll verkligen tummarna för dig. Skönt att ni är på andra sidan och redo för ett nytt försök. Den här gången kommer det gå vägen! 

kommer du få någon annan typ av uppföljning maa MA:t eller tänker man att det var ren och skär otur?

jag är på CD13 och ska på VUL imorgon och kolla status. Det är första rundan med trippeldos så jag hoppas verkligen att det finns bra äggblåsor med fin slemhinna så att jag kan få Ovitrelle. 

• Liljekonvalj93
    Hejasommaren skrev 2025-09-09 07:01:07 följande:

Åh så himla tråkigt att ha dig tillbaka här.. höll verkligen tummarna för dig. Skönt att ni är på andra sidan och redo för ett nytt försök. Den här gången kommer det gå vägen! 

kommer du få någon annan typ av uppföljning maa MA:t eller tänker man att det var ren och skär otur?

jag är på CD13 och ska på VUL imorgon och kolla status. Det är första rundan med trippeldos så jag hoppas verkligen att det finns bra äggblåsor med fin slemhinna så att jag kan få Ovitrelle. 

Tack för pepp 💛 

Ingen särskild uppföljning tror jag, men däremot får vi nu göra en missfallsutredning mtp att vi har haft 3 st MF/MA i rad. 

Oj, vad spännande med VUL imorgon! Då ska jag hålla tummarna för att det ser lovande ut 🙏🏼 Lycka till! 

• Hejasommaren
    Liljekonvalj93 skrev 2025-09-09 11:47:39 följande:

Tack för pepp 💛 

Ingen särskild uppföljning tror jag, men däremot får vi nu göra en missfallsutredning mtp att vi har haft 3 st MF/MA i rad. 

Oj, vad spännande med VUL imorgon! Då ska jag hålla tummarna för att det ser lovande ut 🙏🏼 Lycka till! 

Usch jag lider verkligen med dig. Hoppas ni plussar snart igen och att det stannar denna gång ❤️

VUL gick skit idag.. inte en enda äggblåsa som vuxit till sig trots trippeldos.. läkaren vill att jag börjar med sprutor istället (antar typ Gonal-F eller liknande?) för letrozol verkar ju uppenbarligen inte fungera. Men jag ska dit igen nästa vecka och se om det hänt något denna cykel. Annars gör vi en ny plan. Fan jävlas skit alltså. 
Svar på tråden Letrozol 2025