Griiffin skrev 2025-11-02 07:56:54 följande:
Åh men stackarn! Vilken tuff start på livet att förlora en förälder

så skönt att han har er och systrarna

Nej det är inte alltid lätt att förklara att det inte bara tar sig för att man vill det! och hur förklarar man att även om det tar sig så är det inte säkert att pyret stannar kvar
Har ni inte fått börja med IVF?
Ja, han har inte haft det lätt. De är ju lite speciella omständigheter med systrarna. Ena fyller 20 i år, är min makes förstfödda (inte samma mamma som sonen), bor hos oss, men hon jobbar och vill ju såklart flytta till eget. Andra systern är 6 år och bor hos fosterfamilj (syster på biologiska mammans sida), han träffar henne hos mormor var fjärde helg.
Vi har genomgått 3 stycken IVF omgångar via landstinget. Men tyvärr blev det inget med det. Jag hade inte sån tur med IVF. Första omgången, kort protokoll, fick jag tillbaka ett embryo, minus, inget till frysen. Andra omgången, kort protokoll, fick jag inte tillbaka något alls, alla slutade att utveckla sig. Tredje omgången, bytte de till långt protokoll, fick tillbaka ett, minus då. Fick också ett till frysen, detta blev ett plus i 2 dagar. Då jag har haft ganska oregelbunden mens så hade jag inte gjort behandlingen och testat på min testdag så hade jag aldrig ens vetat om de där plusset i 2 dagar då mina cykler varierade så himla mycket då.
Just nu är det för dyrt att göra fler omgångar just nu.
Nuförtiden så är mina cykler bättre, mellan 28-35 dagar och vad jag förstått så räknas det som normalt.
Jag blev så glad när de godkände att jag skulle få göra Letrozol behandling. De sa att vanligtvis gör man Letrozol först och IVF sen. Men till mig hade de sagt tvärtom. Behandlande läkare sa att de minns hon inte att hon sagt och dirigerade mig först privat. Men sedan ringde hon upp och sa att hon gör ett undantag för min skull. Så i våras var ju min första Letrozol cykel och då tog de sig ju så jag blev så otroligt glad att kroppen kan. För hade börjat tvivla att jag ens kan bli gravid.
Jag hoppas så att kroppen ska klara detta själv nu utan IVF