• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2025-10-21 17:12:58 följande:
    Hej Griiffin och Tack 🥰

Jag tog ett test imorse som fortfarande visade negativt. Men natten har varit jätteskum, vaknade vid 23 och var vaken till halv 2 och var säkert på toa 3 gånger under den vakna tiden. Så när jag tog testet så hade jag hållt mig i 4 h och ca 15 min. 

Jag har fortfarande inte fått någon mens, så det är positivt. 😍

Jag tänker att jag ska testa igen om 2 dagar om jag fortfarande inte fått någon mens och då är jag, tror jag😅, på 13 DPO. 

Är det någon som vet hur bra Clearblue testa tidigt är? Är de tillförlitliga eller kan de visa fel? Har hört så blandade recentioner om dessa test. 
    Jag förstår! Det låter ju lovande ändå😍 med min son plussade inte jag förens BIM + 3😅 Då tog jag två negativa CB-tidigt test och sen ett vanligt test på BIM som även det visade negativt så var 100 på att det inte hade tagit sig då, men mensen kom aldrig så jag testade igen och helt plötsligt var det ett starkt plus🥰

Jag tog ett tidigt CB-test senast jag blev gravid (i maj) och fick positivt men tror dock ett vanligt oxå hade visat positivt då det bara var två dagar till BM🤔
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 18:56:22 följande:

Spännande att vi båda kör andra omgången nu! När har du BIM? 

Ja, det känns på ett sätt betryggande att jag har blivit gravid och fått ett barn tidigare. Samtidigt hoppas jag så att detta hjälper mig på traven nu. Vi har försökt med syskon i två år. 

Så otroligt tråkigt att det inte gick vägen 💔 Men skönt att veta att din kropp kan och faktiskt blivit gravid. Denna gången hoppas vi att det är våran tur och att allt går hela vägen 🤞❤️

Ja, väldigt spännande! Skäms Jag tror att BIM är 24 okt Skrattande När har du BIM ?

Jag förstår precis vad du menar. Det är lång tid att hålla på och kämpa Hjärta När jag och min make träffades 2016 så valde jag ganska fort att sluta med p-piller med hopp att jag inom en snar framtid (vi planerade inte då, vi tänkte händer de så händer de) så trodde jag att de skulle bli så enkelt att bli gravid, men livet blir inte alltid de man tror de ska bli Hjärta
    Denna ofrivilliga barnlöshet eller ofrivilliga graviditet är inte lätt Hjärta

Ja, mycket tråkigt Rynkar på näsan Ja, jag tröstar mig i det att min kropp kan och de bara var otur att de lilla pyret inte utvecklades som de skulle Hjärta 
    JA, nu är det våran tur att allt går vägen! Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-10-21 19:29:46 följande:
    Jag förstår! Det låter ju lovande ändå😍 med min son plussade inte jag förens BIM + 3😅 Då tog jag två negativa CB-tidigt test och sen ett vanligt test på BIM som även det visade negativt så var 100 på att det inte hade tagit sig då, men mensen kom aldrig så jag testade igen och helt plötsligt var det ett starkt plus🥰

Jag tog ett tidigt CB-test senast jag blev gravid (i maj) och fick positivt men tror dock ett vanligt oxå hade visat positivt då det bara var två dagar till BM🤔
    Åh vilken solskenshistoria GladHjärta Jag ska hålla fast vid det att så länge inte mensen kommit så är det inte över då det är så olika när man har tillräckligt med HcG och får plus på stickan. Så otroligt många parametrar som bara ska klicka rätt 😍🥰

Hur ligger allt till för dig just nu? Hjärta Såg att du ska ta Ovitrelle, när beräknas du få BIM ? Hur stor äggblåsa hade du CD 13 ? Om jag får fråga SkämsHjärta 
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-21 20:23:21 följande:
    Ja, väldigt spännande! Skäms Jag tror att BIM är 24 okt Skrattande När har du BIM ?

Jag förstår precis vad du menar. Det är lång tid att hålla på och kämpa Hjärta När jag och min make träffades 2016 så valde jag ganska fort att sluta med p-piller med hopp att jag inom en snar framtid (vi planerade inte då, vi tänkte händer de så händer de) så trodde jag att de skulle bli så enkelt att bli gravid, men livet blir inte alltid de man tror de ska bli Hjärta
    Denna ofrivilliga barnlöshet eller ofrivilliga graviditet är inte lätt Hjärta

Ja, mycket tråkigt Rynkar på näsan Ja, jag tröstar mig i det att min kropp kan och de bara var otur att de lilla pyret inte utvecklades som de skulle Hjärta 
    JA, nu är det våran tur att allt går vägen! Hjärta
    Min BIM är 4/11 så det är ett tag kvar! Ska försöka boosta kroppen så gott det går nu fram tills dess och verkligen hoppas på det bästa ❤️

Nu är det verkligen våran tur!
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-22 16:58:33 följande:
    Min BIM är 4/11 så det är ett tag kvar! Ska försöka boosta kroppen så gott det går nu fram tills dess och verkligen hoppas på det bästa ❤️

Ja, då är det ett tag kvar. Jag håller alla tummar och tår!Hjärta

Ja, nu är det verkligen våran tur!
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-22 17:06:55 följande:
    Ja, då är det ett tag kvar. Jag håller alla tummar och tår!Hjärta

Ja, nu är det verkligen våran tur!

När ska du testa igen? Känner du några mer symtom? 

Uppdatera här när du har testat ☺️

• Griiffin
    En som längtar skrev 2025-10-21 20:29:30 följande:
    Åh vilken solskenshistoria GladHjärta Jag ska hålla fast vid det att så länge inte mensen kommit så är det inte över då det är så olika när man har tillräckligt med HcG och får plus på stickan. Så otroligt många parametrar som bara ska klicka rätt 😍🥰

Hur ligger allt till för dig just nu? Hjärta Såg att du ska ta Ovitrelle, när beräknas du få BIM ? Hur stor äggblåsa hade du CD 13 ? Om jag får fråga SkämsHjärta 
    Ja, och det var på vårt första försök så det var verkligen en solskenshistoria🥰 det går inte lika lätt denna gången🤦🏼?♀️ 

Jag ska ta ovitrelle imorgon på cd 15😊 när jag var där på cd 13 hade jag en äggblåsa på 18😊 jag kommer ha BIM 5/11♥️
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-10-22 16:58:33 följande:

Åh så kul, då har vi bim nästan samtidigt😍 5/11!
    när du säger att du ska boosta kroppen, vad tänker du då?😊
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-22 18:19:59 följande:
    Åh så kul, då har vi bim nästan samtidigt😍 5/11!
    när du säger att du ska boosta kroppen, vad tänker du då?😊
    Vad roligt att vi kan följas åt 😍

När jag skriver boosta kroppen så tänker jag att ge den det den behöver. Vitaminer, försöka stötta upp progestronet med zink, magnesium och B6 och försöka komma ihåg att göra minst en avslappningsövning om dagen.
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-10-22 18:23:27 följande:
    Vad roligt att vi kan följas åt 😍

När jag skriver boosta kroppen så tänker jag att ge den det den behöver. Vitaminer, försöka stötta upp progestronet med zink, magnesium och B6 och försöka komma ihåg att göra minst en avslappningsövning om dagen.
    Ja verkligen😍

Okej, jag förstår! Jag äter också massa vitaminer.. framför allt inositol och d-vitamin men oxå zink och magnesium. Äter inte B6, men kanske borde köpa hem det nu! Man vill ju göra allt för att kroppen ska vara så mottaglig som möjligt🥰
Svar på tråden Letrozol 2025