Griiffin skrev 2025-09-24 11:05:00 följande:
Tack snälla!
Ja, jag tror ändå jag kan säga att det var något av det jobbigaste jag varit med om och lider fortfarande av😩
Jag får bara mens 3-4 gånger per år utan letrozol så att kroppen inte kommer igång var något som var väntat! Dock trodde vi att enkeldosen skulle funka lika bra denna gången, men icke😔
men jag håller tummar och tår att det funkar med dubbeldos! naiv som man är så hoppas jag ju att vi blir gravid på första försöket igen! Både med min son och fostret vi förlorade så har det funkat på första försöket!
ska du också börja med IVF eller fortsätter du med letrozol?
Ja, det är verkligen något som sätter sina spår. Har ni blivit erbjudna någon kuratorkontakt eller liknande? För mig var det väldigt skönt och behövligt att prata med någon utomstående, men som också har träffat många andra i liknande situation. Det som är så jävligt med MF/MA är att man också vet att det kommer skapa en allt större oro nästa gång man - förhoppningsvis - blir gravid. Det tar liksom inte slut bara för att man slutat blöda ♥️
Jag förstår. Vi får verkligen hålla tummarna för att dubbeldosen gör susen och att det var kroppens sätt att få lite mer tid till återhämtning 🙏🏼
Vi fortsätter med Letrozol. Jag står även på Metformin sedan en tid tillbaka och har med det, livsstilsförändringar och viktnedgång lyckats få igång en hyfsad ägglossning som vi nu hjälper lite extra på traven med Letrozolen (allra helst för att ÄL ska komma tidigare än CD21-22). Vårt problem verkar just nu inte vara att vi inte blir gravida, utan snarare om att det sedan slutar i MF/MA. Så därför är inte IVF aktuellt för vår del just nu tänker jag.