Hejasommaren skrev 2025-09-17 10:11:40 följande:
förlåt att jag var så seg på att svara, behövde slicka mina sår lite.. jag hade återbesök hos läkaren idag CD21 utan minsta framgång så vi bestämde att avbryta den här cykeln och börja med provera. Detta för att kunna ta blodprov CD3 och få färdigt remiss till IVF.. känns helt sjukt att man hamnade här när man läst om alla som det gått så bra för med letrozol. Finns ingen förklaring mer än att jag har så brutalt många äggblåsor så ingen vill helt enkelt börja växa - inte ens med hjälp av letrozol.
så jag antar att min letrozol-resa tar slut här men håller givetvis tummarna för dig andra som kämpar ❤️
Hur går det för dig liljekonvalj?
Du behöver verkligen inte be om ursäkt eller förklara dig ❤️ Vad otroligt frustrerande det måste vara att det inte finns någon direkt förklaring till varför det inte funkat. Hoppas ni kan landa i IVF-processen och att det funkar, ska hålla alla tummar jag har!
Jag fick mens idag efter en omgång Provera, så nu ska jag börja med Letrozol på måndag. Vet egentligen inte om jag känner mig mentalt redo för ägglossningstester, sex på beställning och two week wait igen.. men det känns heller inte som att vi vill eller ?har tid? att hoppa över en chans. Vi kanske tar det lite som det kommer den här cykeln.
Var för övrigt hos en kurator tillsammans tidigare under veckan och det var inte så tokigt.. det var en kurator på gynmottagningen så det var skönt att hon har lite koll på vad man går igenom, eftersom hon träffat många andra i samma eller liknande situation. Så det hjälpte ändå lite kring oron jag kan känna inför nästa försök.
Önskar dig/er verkligen allt gott och den största av lyckönskningar 🙏🏼