• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Anonym (Elsa)
    När jag var hos läkaren tidigare i veckan så hade jag 4 blåsor på väg, fick därför tid tre dagar senare för att kolla igen och uppmaning att inte ha oskyddat sex under tiden. När jag kom dit igår hade tre blåsor gått tillbaka och det sista hade redan släppt så jag hade haft ägglossning redan :( Känns hemskt att ha missat denna månads chans. Läkaren bad om ursäkt, den hade växt fortare än den brukar..

Dessutom kommer jag nu antagligen få mens tidigare än beräknat nästa gång. Då vi ska på en resa kommer vi isf inte hinna hem till dag 12 & 14 när de brukar kolla blåsorna. Känner mig så osäker vad jag ska göra, ska vi testa köra ändå utan att veta hur många ägg som kommer lossas, ska vi avstå, kan man skjuta upp mensen och därmed ägglossningen även när man går på letrozol för att ens få ägglossning. Brukar ta dubbel dos.

Semestern som skulle bli en välbehövlig paus blir nu ett hinder. Är så ledsen
  • soligdag
    citronfrön skrev 2025-04-02 22:29:11 följande:
    Vad spännande! Är i precis samma sits med andra omgången letrozol och bim någonstans i mitten på april. Håller tummarna för oss 🤞 Har dock inte fått ovitrelle utskrivet. Vad är det som gör att man får det urskrivet?

Vad konstigt, där jag gick var det en självklarhet att få både letrozol och ovitrelle, ingenting som jag efterfrågade. Jag har PCOS så det kanske har något med saken att göra? 

Jag plussade precis, på både en RFSU vanligt test och CB digitalt 🥺🥺 Har du tagit något test?? 

• Hejasommaren

Här är en till som börjar med Letrozole (för första gången). Jag inväntar mensen och sen är det dags. Fick även metformin utskrivet också - oklart om det kan vara till hjälp i min situation men i vart fall värt att testa. 

• Hejasommaren

Och idag kom mensen helt oväntat så nu blir det Letrozole dag 3-7 🥳

hur går det för er andra?

• Michaaa

jag inväntar på att ta ett test på söndag . tänkte ta ett ultra tidigt test och hoppas på det bästa . 

letrozol för första gången för mig med 

• Blomman1997

Jag fick ägglossning 14-15/4 och idag 19/4 mår jag SKIT, mår säåå fruktansvärt illa och fått extremt annorlunda bröst, hård/känsliga bröstvårtor vilket dom aldrig annars är samt stora sybliga blodådror på brösten.. 
    Tog en chansen och tog graviditetstest vilken såklart visade negativt, precis som jag trodde! Ska ta ett nyt test 25/4 men de är såååå långt kvar, en hel vecka ju..

första gången för mig på enkeldos letrozol och hade ett moget ägg på 18mm i måndags 14/4! 

Hoppas på lycka❤️

• citronfrön
    soligdag skrev 2025-04-12 18:23:02 följande:

Vad konstigt, där jag gick var det en självklarhet att få både letrozol och ovitrelle, ingenting som jag efterfrågade. Jag har PCOS så det kanske har något med saken att göra? 

Jag plussade precis, på både en RFSU vanligt test och CB digitalt 🥺🥺 Har du tagit något test?? 

Nej men hur kul!? Stort stort grattis! 😍

• Lusen9690

Hej, hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden. Grattis soligdag till ditt pluss! :) 

Jag är på min andra Letrozol ?kur?, första fungerade inte och har nu ökat dosen. Med pcos som diagnos, en graviditet som slutade i M.A i juni förra året. Annars har vi nu försökt i ungefär 2 års tid. 

Citronfrön- hur länge har ni försökt? 

Anonym (Elsa), jag trodde man endast kunde ta Letrozol X antal doser och att man sedan gick över till en annan plan? 🥰 

Håller tummar å tår för oss alla! 

• Michaaa

tog ultra tidigt graviditetstest som ja antog var väldigt svagt streck och efter en halvtimme kunde ja se tydligare streck. 

Men senare på dagen så tog jag en indikator som ska visa veckor då stod det ej gravid . 

testade jag för tidigt ?
    när vet man när man ska testa sig ens.... 

8 april såg läkaren moget ägg o troligen en ägglossning på väg ... tänkte idga är d dags att testa sig... 
    blir förvirrad och enligt läkaren ska ja testa mig efter 45 dagar. kan det verkligen stämma 

Svar på tråden Letrozol 2025