• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-05-07 12:33:22 följande:
    Skönt att få en blödning och sen köra på nytt igen. Tar du dubbeldos nu andra gången då? 😊
    Jag avslutade proverakuren igår så nu väntar jag in mensen, blir spännande att se när den behagar dyka upp? när jag var på VUL bestämdes inget om korrigering av dos av Letrozol så ska ringa tillbaka när mensen kommer och höra vilken dos jag ska ta 🤔
  • Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-18 00:36:11 följande:
    Vet inte riktigt pga oregelbunden mens, men hoppas att mensen kommer igång snabbt igen så att man kan köra en ny omgång snart. 😅
    Hejasommaren skrev 2025-05-18 09:20:53 följande:
    Jag avslutade proverakuren igår så nu väntar jag in mensen, blir spännande att se när den behagar dyka upp? när jag var på VUL bestämdes inget om korrigering av dos av Letrozol så ska ringa tillbaka när mensen kommer och höra vilken dos jag ska ta 🤔

Hoppas ni får mensen snart så ni kan köra igång med nya tag 🤩. 

Här är jag på Letrozol dag 4. Läkarbesök på Torsdag då det inte fanns på fredag. 

Jätte roligt att alla uppdaterar och att vi följs åt! :)

• Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-05-18 11:10:34 följande:
    Hejasommaren skrev 2025-05-18 09:20:53 följande:

Hoppas ni får mensen snart så ni kan köra igång med nya tag 🤩. 

Här är jag på Letrozol dag 4. Läkarbesök på Torsdag då det inte fanns på fredag. 

Jätte roligt att alla uppdaterar och att vi följs åt! :)

Åh spännande, håller tummarna för fin äggblåsa på torsdag, du får uppdatera efteråt 🥳

jag var precis i kontakt med kliniken och ska köra dubbeldos så snart mensen kommer. Är på dag 2 nu efter avslut av provera och ingen mens i sikte.. brutal pms igår dock så hoppas den dyker upp snart.
  • Michaaa

jag vet att jag är jätte tidig med att ta ett test och jag gjorde det ändå. Jag ser ett streck och det är 100 procent spök streck och det är väll lite för tidigt att ta ett test ??

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-05-19 11:11:34 följande:
    Åh spännande, håller tummarna för fin äggblåsa på torsdag, du får uppdatera efteråt 🥳

jag var precis i kontakt med kliniken och ska köra dubbeldos så snart mensen kommer. Är på dag 2 nu efter avslut av provera och ingen mens i sikte.. brutal pms igår dock så hoppas den dyker upp snart.
    Michaaa skrev 2025-05-19 15:16:11 följande:

jag vet att jag är jätte tidig med att ta ett test och jag gjorde det ändå. Jag ser ett streck och det är 100 procent spök streck och det är väll lite för tidigt att ta ett test ??

Ja, hoppas hoppas. Åh spännande! Du får säkert mensen när som helst! 

Michaaa du kan inte köpa digitalt tidigare test? 🤩 
  • Michaaa

jag tänker testa antingen digitalt med gravid eller ej gravid nu på lördag och samtidigt testa ultra tidigt graviditetstest . Se ifall båda ger samma svar då jag fått höra att letrozol ger fejk positiva svar enligt läkaren. 

Ja blev så glad men gubben bad mig invänta ett par dagar 

• Blomman1997

Idag är jag på dag 19, mått bra efter letrozolen men ingen ägglossning än. Brukar få ägglossning dag 20 men inga glada gubbar än tyvärr.. 
    min läkare vill inte öka mina letrozoltabletter trotts de inte ger effekt, ska prova tre gånger på enkeldos..

Känns så himla uppgiven,. Jag skulle ju varit mamma nu, skulle firat min första morsdag på söndag ju. Men nu sitter man här, med ett missfall i bagaget och ofrivilligt barnlös. Livet verkligen suger 💔❤️?????

• Michaaa

tog ett test igår kväll 🙏????
    Tog en clearblue stod gravid 1-2 veckor 
    Alltså jag kan inte fatta det är sant . 
    Jag hoppas att det håller sig nu och att allt går bra nu för oss . 
    Ååååh jag är sååååå lycklig och gått och bett till gud 100000 miljon gånger .

är så himla glad 🥰😍

Men ja känner sån mensvärk 

• Hejasommaren
    Michaaa skrev 2025-05-21 15:00:02 följande:

tog ett test igår kväll 🙏????
    Tog en clearblue stod gravid 1-2 veckor 
    Alltså jag kan inte fatta det är sant . 
    Jag hoppas att det håller sig nu och att allt går bra nu för oss . 
    Ååååh jag är sååååå lycklig och gått och bett till gud 100000 miljon gånger .

är så himla glad 🥰😍

Men ja känner sån mensvärk 

Men åh vad roligt, stort grattis!!! Vad härligt med plus i tråden!
Svar på tråden Letrozol 2025