• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Liljekonvalj93
    Hejasommaren skrev 2025-06-08 07:08:13 följande:

Välkommen till vårt lilla gäng, här förstår vi precis din känsla och det är bara att skriva av sig när man önskar. Håller tummarna att du svarar fint på Letrzolen! Jag har bara hört att man äter den i 5 dagar oct det bör också stå i ditt recept men dubbelkolla med läkaren om du känner dig osäker. kommer du göra UL också runt ÄL? 

Tack snälla 🙏🏼 

Ja, jag ska dubbelkolla.. stod lite luddigt i receptet. Precis, har bokat in UL den 18:e juni (CD14). Försöker att inte ha för höga förhoppningar om den här cykeln men det finns ju såklart lite hopp där i bakhuvudet hela tiden. Samtidigt är man så otroligt trött på att känna besvikelse. 

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-08 07:05:40 följande:

Ja i morse när jag vaknade hade tempen höjts 0,3 så förmodligen var ÄL igår men får avvakta några dagar till innan det bekräftas 🤞🏻 den här spottingen har dock stört mig och blev ännu mer igår så inte känt mig supersexig så vi fick bara till det en gång.. men känner mig ändå hoppfull bara av att kanske för första gången i mitt liv ha ägglossning 🥹

spännande att BIM börjar närma sig!! Håller alla tummar. Men skönt att veta att det går att öka dosen ytterligare om det inte skulle gå vägen denna gång. Håll oss uppdaterade!

Åh kul ju! Nej förstår dig men bra att ni fick till det 😍. 
    Ja. Inte så hoppfull denna cykel då vi fick till det på tisdagen eller onsdagen och äl var fredag/ lördag troligen. Har något förhöjd temp men inte som jag brukar ha så kanske är något vajsing denna cykel. 
    Du med 🥰. Uppdatera! 

• Lusen9690
    Liljekonvalj93 skrev 2025-06-09 09:07:25 följande:

Huuu? tog andra pillret Letrozol igår kväll och mår SÅ illa idag 🥲

Alla reagerar så olika, försök dricka mycket eller köp åksjuketabletter om du inte står ut? 🥰 snart är du klar med dosen. 
  • Lusen9690
    Liljekonvalj93 skrev 2025-06-08 07:57:22 följande:

Tack snälla! Jag tog första tabletten igår kväll, så får vi helt enkelt se hur det utvecklar sig.. :) 

Hur länge har ni försökt, Lusen9690? ♥️ 

Missade denna. Vi har försökt i snart 2 år. Ett M.A i juni förra året och sedan har jag inte plussat sedan dess. Det som är skönt är att veta att vi är kompatibla precis som ni vet det. Bara att det inte går hela vägen. Nu med en extra skjuts för ägglossningen hoppas man ännu mer. 
  • Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-06-10 08:40:11 följande:
    Alla reagerar så olika, försök dricka mycket eller köp åksjuketabletter om du inte står ut? 🥰 snart är du klar med dosen. 
    Tack! Idag går det lite bättre, men har lite svårt att äta. Dricker en herrans massa vatten och hoppas att det snart går över ☺️
  • Liljekonvalj93
    Lusen9690 skrev 2025-06-10 08:45:17 följande:
    Missade denna. Vi har försökt i snart 2 år. Ett M.A i juni förra året och sedan har jag inte plussat sedan dess. Det som är skönt är att veta att vi är kompatibla precis som ni vet det. Bara att det inte går hela vägen. Nu med en extra skjuts för ägglossningen hoppas man ännu mer. 
    Vad kämpigt ❤️ Ja, nu håller vi tummarna för att Letrozolen gör susen för oss alla som är i den här karusellen..
  • Hejasommaren

God morgon gänget

hur går det Luzen9690?🥰 BIM imorgon? Testat något?

Här har det bekräftats ÄL och jag kan ju inte låta bli att bli hoppfull ändå? på ett sätt så glad bara av att jag äntligen har en bekräftad ÄL men samtidigt viiiiilllll man ju så gärna att saker ska gå vägen.. åh denna eviga väntan?

• Liljekonvalj93
    Hejasommaren skrev 2025-06-11 08:03:04 följande:

God morgon gänget

Här har det bekräftats ÄL och jag kan ju inte låta bli att bli hoppfull ändå? på ett sätt så glad bara av att jag äntligen har en bekräftad ÄL men samtidigt viiiiilllll man ju så gärna att saker ska gå vägen.. åh denna eviga väntan?

Väldigt positivt med bekräftad ÄL ju! Den där väntan däremot.. tid har aldrig någonsin rört sig så sakta. Håller tummarna för er! 
  • Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-11 08:03:04 följande:

God morgon gänget

Ååh vad kul! 🤩 ja nu väntar vi! Fick ni till det bra denna månad?
    Japp Bim i morgon men känner mig inte hoppfull. Är ganska kall i kroppen och det känns som att mensen ska börja krångla igen. Har bara en känsla. Var utan mens i nästan 5 månader utan något som pekade på varför september 2024- mars 2025. Tog en massa prover och allt var normalt. Skriver å uppdaterar ❤️. 
Svar på tråden Letrozol 2025