Liljekonvalj93 skrev 2025-06-18 15:41:13 följande:
Ur journalanteckningen efter dagens VUL. Vad räknas som en bra slemhinna? Är 7,1 mm bra eller mindre bra?
Ser en anteflekterad uterus med hypoekogen slemhinna mätande A-P-mått på 7,1 mm. Höger adnex multifollikulärt med X antal folliklar som mäts mindre än 10 mm och en ledande follikel på 15 mm. Vänster adnex visualiseras PCO-liknande med X antal folliklar som ligger under 10 mm. Således höger adnex med ledande follikel på 15 mm.
Jo men det låter bra! Då bör du ha ägglossning om 4-7 dagar beroende på hur snabbt det växer? Sa de någon dag till dig på ett ungefär? Det är ju lite olika från person till person. Mina växer lite långsammare.
Hejasommaren skrev 2025-06-16 20:15:45 följande:
Åh håller tummarna! Men bra oavsett att du får köra på med letrozol över sommaren. Jag fick tid för VUL på måndag om en vecka, var enda tiden som fanns och då är det på CD12 så vi får se om något visar sig då ☺️
Åh vad skönt att du fick en tid! Hoppas du får en ägglossning nu! 🤩
Anonym (Anna) skrev 2025-06-16 18:53:12 följande:
Fint att höra att du mått helt ok, jag har varit orolig för ev biverkningar. Hur många doser har du tagit och var har ni för plan genom vården framgent? ☺️
Liljekonvalj93 skrev 2025-06-16 08:47:49 följande:
Beklagar verkligen det ni har behövt gå igenom.
Jag har ganska nyligen ätit min första Letrozol-kur, så jag kan än så länge bara svara på måendet. I slutet av kuren och även nu efteråt upplever jag att min mage har varit kaos och att jag har mått illa. Det ska dock sägas att jag även äter Metformin men jag mådde bra på dem innan jag började med Letrozolen, så jag tror ändå att det är just Letrozolen som spökar.
Jag brukar också ha sen ÄL omkring CD21-23, så jag hoppas också att den kan tidigareläggas lite. Är på CD12 idag och inga större känningar. Ska på VUL på onsdag och då vet jag kanske lite mer om hur jag ligger till, samt kan försöka återkomma om hur flytningarna beter sig.
Har du känt av Letrozolen något ännu?
Okej, tråkigt att magen krånglat för dig, hoppas att den krånglar mindre nu! 😊 Vet dock av erfarenhet att Metformin ibland kan göra att magen krånglar, ffa om man nyligen blivit insatt på det läkemedlet.
Hoppas du får något bra svar på onsdagens VUL. Vad är er plan från vårdens sida, prova en dos Letrozol plus Metformin och sen? Antar att du också har PCOS?
Remiss för IVF är skickad så bör få svar om någon månad eller 2. Jag är på min 4e dos nu. Hur ser det ut för er? Vad är er plan? ????🏻