• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Anonym (Elsa)
    Lusen9690 skrev 2025-04-20 12:13:04 följande:

Hej, hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden. Grattis soligdag till ditt pluss! :) 

Jag är på min andra Letrozol ?kur?, första fungerade inte och har nu ökat dosen. Med pcos som diagnos, en graviditet som slutade i M.A i juni förra året. Annars har vi nu försökt i ungefär 2 års tid. 

Citronfrön- hur länge har ni försökt? 

Anonym (Elsa), jag trodde man endast kunde ta Letrozol X antal doser och att man sedan gick över till en annan plan? 🥰 

Håller tummar å tår för oss alla! 

Där jag går säger dom att efter missfall så börjar man räkna försök med letrozol på nytt. Eftersom jag uppenbarligen kunde bli gravid, även fast det slutade med missfall ganska kort efter.

Lycka till till dig också :)
  • Lusen9690

Michaaa- jag vet att de brukar säga 3 veckor från tiden då du haft samlag 😊. 

Elsa- aha då förstår jag 🥰. 

• citronfrön
    Lusen9690 skrev 2025-04-20 12:13:04 följande:

Hej, hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden. Grattis soligdag till ditt pluss! :) 

Jag är på min andra Letrozol ?kur?, första fungerade inte och har nu ökat dosen. Med pcos som diagnos, en graviditet som slutade i M.A i juni förra året. Annars har vi nu försökt i ungefär 2 års tid. 

Citronfrön- hur länge har ni försökt? 

Anonym (Elsa), jag trodde man endast kunde ta Letrozol X antal doser och att man sedan gick över till en annan plan? 🥰 

Håller tummar å tår för oss alla! 

Välkommen!

Vi har också snart försökt i 2 år. Min första letrozolkur fungerade inte heller men under min andra kur som då var dubbeldos kunde vi se ett par äggblåsor som var på väg att mogna, så håller tummarna för dig! ☺️ 

• citronfrön
    Michaaa skrev 2025-04-20 16:57:36 följande:

tog ultra tidigt graviditetstest som ja antog var väldigt svagt streck och efter en halvtimme kunde ja se tydligare streck. 

Men senare på dagen så tog jag en indikator som ska visa veckor då stod det ej gravid . 

testade jag för tidigt ?
    när vet man när man ska testa sig ens.... 

8 april såg läkaren moget ägg o troligen en ägglossning på väg ... tänkte idga är d dags att testa sig... 
    blir förvirrad och enligt läkaren ska ja testa mig efter 45 dagar. kan det verkligen stämma 

Jag har tidigare fått spökstreck på CB tidiga test, och vet också att strecken blir tydligare efter en viss tid gått. Sen kan det fortfarande vara för tidigt att testa eller att urinet nu spätts ut inför det digitala testet som du tog senare under dagen så jag skulle nog testa mig igen nästa morgon eller vänta i ett par dagar till. Du kanske fick ägglossning någon dag/-ar efter UL så du kanske kan testa igen runt den 24/4? Vet dock att väntan är extremt svår! Håller tummarna för dig! ❤️

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-04-21 10:27:05 följande:

Välkommen!

Vi har också snart försökt i 2 år. Min första letrozolkur fungerade inte heller men under min andra kur som då var dubbeldos kunde vi se ett par äggblåsor som var på väg att mogna, så håller tummarna för dig! ☺️ 

Har ni någon plan upplagd om inte Letrozol fungerar? Håller alla tummar å tår för dig med! För alla i tråden! ????🏻

ska på ultraljud på fredag för att se om det har fungerat. 

• soligdag
    citronfrön skrev 2025-04-20 10:49:28 följande:

Nej men hur kul!? Stort stort grattis! 😍

Tack så mycket fina du!! 

Så tråkigt med dina negativa tester, håller verkligen tummarna att det är tredje gången gillt för er ❤️

Fråga dina läkare om du kan få ovitrelle i kombo med letrozolen, då är det ännu enklare att pricka ägglossningen! 

• Michaaa

jag fick för lite brunt på trosskyddet igår och idag verkar mensen komma men ändå inte mens som jag brukar gå. 
    fortfarande jätte lätt blod men tycker mensen kom för tidigt .
    Jag får väll börja om med en ny kur med letrozol i 5 dagar .

kan man ringa och be om eN spruta samtidigt som jag tar tabletter

blir så trött och ledsen att se mens.

• Blomman1997

Tog ett graviditetstest i fredags kväll, CB ultratidigt med stav, visade svagt positiv! blev sååå glad och hoppfull, men visade sig sluta i tårar i lördags förmiddag med ett CB ultratidigt digitalt.. INTE GRAVID stod det😭

senare på eftermiddagen fick jag sååå fruktansvärt ont i magen så åkte in till gynakuten. Gjorde ultraljud och ingenting visade där heller, troligtvls en biverkan efter letrozolen och mensvärk på det.. 

Så nu är de bara att vänta på mensen ska komma igen så jag kan börja på en ny letrozolkur enkeldos😔

Vi kommer missa våran chans i maj tyvärr pga min man reser i jobbet och jag kommer jobba på annan ort, så nästa gång vi får chansen är i Juni.. Juni 2024 blev jag gravid men slutade i tidigt missfall, så detta känns omöjligt, tankarna och tårarna är oändliga 💔

• Lusen9690
    Blomman1997 skrev 2025-04-29 03:18:52 följande:

Tog ett graviditetstest i fredags kväll, CB ultratidigt med stav, visade svagt positiv! blev sååå glad och hoppfull, men visade sig sluta i tårar i lördags förmiddag med ett CB ultratidigt digitalt.. INTE GRAVID stod det😭

senare på eftermiddagen fick jag sååå fruktansvärt ont i magen så åkte in till gynakuten. Gjorde ultraljud och ingenting visade där heller, troligtvls en biverkan efter letrozolen och mensvärk på det.. 

Så nu är de bara att vänta på mensen ska komma igen så jag kan börja på en ny letrozolkur enkeldos😔

Vi kommer missa våran chans i maj tyvärr pga min man reser i jobbet och jag kommer jobba på annan ort, så nästa gång vi får chansen är i Juni.. Juni 2024 blev jag gravid men slutade i tidigt missfall, så detta känns omöjligt, tankarna och tårarna är oändliga 💔

Förstår dig helt. Längtan efter barn är så stor och efter varje ägglossning går man och tänker- det kanske är nu det blivit till. Men icke. 

Ni får göra ert bästa och mysa när ni får tid ❤️. 

• Michaaa

det visade sig nog vara mensen tyvärr för min del med... 

Nu startar jag väll min andra kur med Letrozol och ska käka den i 5 dagar ....

Har en inbokad tid hos läkaren 9 maj för ultraljud , får väll se eller höra vad hon säger och ser. 

Jag försöker verkligen med samlag varje dag och dragit ner på kaffe ect allt som kanske är en dålig sak som kan hindra en graviditet . 

köpt hem 100 olika tester för att kolla ifall det blir ett svagt streck eller något . Vill verkligen bli med barn 

får se hur det blir denna månad . ber till gud att jag blir med barn 

Svar på tråden Letrozol 2025