• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Anonym (Pk)

Kört letrozol för första gången denna cykeln. Blev glad gubbe förra veckan efter 3 månader utan och booztade det med en ovritelleapruta som bonus pga tidigare avsaknade ägglossningar. Kör ivf så insättning idag och bim 5/6

• Hejasommaren
    Anonym (Pk) skrev 2025-05-22 20:58:39 följande:

Kört letrozol för första gången denna cykeln. Blev glad gubbe förra veckan efter 3 månader utan och booztade det med en ovritelleapruta som bonus pga tidigare avsaknade ägglossningar. Kör ivf så insättning idag och bim 5/6

Åh så spännande. Hur gick insättningen?
  • Hejasommaren

Här kom äntligen min mens idag, en vecka efter avslutad prover?? så ironiskt att mensen dröjer när man för en gång skull längtar efter den.. på tidigare kurer har jag alltid fått mens direkt i anslutning till sista tabletten så detta blev riktigt segt. Men oavsett betyder det att jag i övermorgon kan börja med andra kuren Letrozol 🥳

• Lusen9690
    Michaaa skrev 2025-05-22 09:13:26 följande:

tack så jättemycket 

Grattis Michaaa ❤️. Äntligen. 
    Hejasommaren skrev 2025-05-24 09:30:29 följande:

Här kom äntligen min mens idag, en vecka efter avslutad prover?? så ironiskt att mensen dröjer när man för en gång skull längtar efter den.. på tidigare kurer har jag alltid fått mens direkt i anslutning till sista tabletten så detta blev riktigt segt. Men oavsett betyder det att jag i övermorgon kan börja med andra kuren Letrozol 🥳

Alltid när man går å väntar så dröjer det. Haha. 

Här var det en äggblåsa på 12mm i torsdags. Inte säkert att det blir något. Ska dit måndag igen. Avskyr alla dessa besök. 

• Michaaa
    Lusen9690 skrev 2025-05-24 13:32:55 följande:

Här var det en äggblåsa på 12mm i torsdags. Inte säkert att det blir något. Ska dit måndag igen. Avskyr alla dessa besök. 

Tack så jättemycket
  • Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-05-24 13:32:55 följande:

ja tusan vad man springer på dessa besök😅 hur gick det i måndags? 🥰
  • Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-05-28 08:13:15 följande:
    ja tusan vad man springer på dessa besök😅 hur gick det i måndags? 🥰

Hade en äggblåsa på 14. Hon trodde att jag ska ha ägglossning nu i helgen men inte lyckats fånga LH ökning än (använder clearblue advanced) men min kroppstemp är lite högre så kanske missat att fånga den. Nästa cykel ska jag äta 3 tabletter i 5 dagar för att se, för hon önskar att jag svarar snabbare. Remiss för IVF skickades dessutom in. Så vi har sommaren där vi försöker som vanligt och inväntar svar. 

Du har börjat med tabletterna nu va? 🥰

• Hejasommaren
    Lusen9690 skrev 2025-05-31 09:36:16 följande:

Hade en äggblåsa på 14. Hon trodde att jag ska ha ägglossning nu i helgen men inte lyckats fånga LH ökning än (använder clearblue advanced) men min kroppstemp är lite högre så kanske missat att fånga den. Nästa cykel ska jag äta 3 tabletter i 5 dagar för att se, för hon önskar att jag svarar snabbare. Remiss för IVF skickades dessutom in. Så vi har sommaren där vi försöker som vanligt och inväntar svar. 

Du har börjat med tabletterna nu va? 🥰

Åh låter som att du blir väl omhändertagen iallafall! Har du lyckats bekräfta någon ägglossning nu?

ja jag har hunnit med min första dubbeldos nu, har UL på torsdag för att se om det kanske finns en äggblåsa denna gång 🤗
  • Hejasommaren

Igår på CD 11 hade jag spotting/ljusrosa blödning under dagen. Negativt ÄL-test CD10+11 och ingen temphöjnin.. jag har läst att man kan få ljusrosa blödning i samband med ÄL men jag verkar inte ha haft ÄL? Ingen spotting idag vad det verkar som. Ska på UL imorgon och kolla om jag haft ÄL. Mest stressad att jag ev missat ÄL fast det inte känns som jag redan har haft det? Men varifrån kommer denna spotting ifrån då??

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-03 06:57:06 följande:
    Åh låter som att du blir väl omhändertagen iallafall! Har du lyckats bekräfta någon ägglossning nu?

ja jag har hunnit med min första dubbeldos nu, har UL på torsdag för att se om det kanske finns en äggblåsa denna gång 🤗
    Hejasommaren skrev 2025-06-04 07:31:00 följande:

Igår på CD 11 hade jag spotting/ljusrosa blödning under dagen. Negativt ÄL-test CD10+11 och ingen temphöjnin.. jag har läst att man kan få ljusrosa blödning i samband med ÄL men jag verkar inte ha haft ÄL? Ingen spotting idag vad det verkar som. Ska på UL imorgon och kolla om jag haft ÄL. Mest stressad att jag ev missat ÄL fast det inte känns som jag redan har haft det? Men varifrån kommer denna spotting ifrån då??

Ingen bekräftad ägglossning, är varmare i kroppen så det bör ha hänt i helgen som var. Bara konstigt. Vet inte om kroppstemperatur kan höjas trots utebliven ägglossning? jätte skumt denna cykel. Jag blir inte klokare av att googla heller, haha. 

kanske är det någon sorts mellanblödning? Vet att vissa blir känsliga kring ägglossning och kan blöda? Imorgon får du veta. Håller tummarna! Du bör ju inte missat då de har som regel att man kontrollerar med UL dag 9-13. Du får uppdatera oss ❤️. 

Svar på tråden Letrozol 2025