• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-07 16:25:32 följande:
    Det blev ingen ovitrelle då jag tydligen blivit överstimulerad av dubbeldos och behöver gå tillbaka till enkeldos. Fattar ingenting! Enkeldos gav inte en enda mogen follikel. Första dubbeldosen gav 1-2 nästan mogna folliklar. Och andra dubbeldosen gav 4-5 mogna folliklar och en avrådan från att ha samlag, så ingen ovitrelle där inte 🥲 Vet inte om jag ska skratta eller gråta vid det här laget. Känner mig helt förstörd... 💔

Fan. men nu ska ni testa 2-1-2-1-2? Eller en tablett varje dag?
    Testade denna cykel denna metod med varannan. Har bim fredag ca. 
    kram ❤️

• citronfrön
    Lusen9690 skrev 2025-05-12 00:43:15 följande:

Fan. men nu ska ni testa 2-1-2-1-2? Eller en tablett varje dag?
    Testade denna cykel denna metod med varannan. Har bim fredag ca. 
    kram ❤️

Fertilitetskliniken jag går till sa att de inte brukar köra på ett sådant schema, men jag ska trycka på det lite mer då detta känns som det enda logiska just nu.

Vad spännande, håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna med hur det går ❤️

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-12 08:43:04 följande:

Fertilitetskliniken jag går till sa att de inte brukar köra på ett sådant schema, men jag ska trycka på det lite mer då detta känns som det enda logiska just nu.

Vad spännande, håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna med hur det går ❤️

Ja så får du testa något mittemellan ❤️. 
    Tog ett tidigt grav test i morse, kanske lite väl tidigt. Var ett sådant 6 dagar tidigare test som visade negativt så tror kanske inte jätte mycket på den här gången men annars nya tag nästa cykel. Hör av mig. Ni alla med. Uppdatera! 

• Lusen9690

Å nu ser det ut som att mensen kom idag. 10 dagar efter beräknad ägglossning... bara ta nya tag igen? ????🏻

• citronfrön
    Lusen9690 skrev 2025-05-13 16:03:07 följande:

Å nu ser det ut som att mensen kom idag. 10 dagar efter beräknad ägglossning... bara ta nya tag igen? ????🏻

Åh vad tråkigt! Här var det också negativt?  
  • Michaaa

min 3 kur nu med enkel dos och samlag varje dag denna månad. 
    Han får ingen vilodag tyvärr .
    Ja känner värk på höger sida och läkaren sa för 5 dagar sedan att äggblåsan va 27mm så hon sa att den kommer att lossna . Jag hoppas verkligen att ja blir gravid denna gång . Ja känner som mensvärk men inga andra symptom mer än huvudvärk . 

magen e uppblåst och gasig .

Ja brukar alltid få mens vid 28 varje månad så min mens brukar vara regelbunden just nu med letrozol .

Hur går d för alla andra ??

vet ej riktigt när ja ska ta test 

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-17 09:52:25 följande:
    Åh vad tråkigt! Här var det också negativt?  
    Michaaa skrev 2025-05-17 13:11:16 följande:

Ja känner värk på höger sida och läkaren sa för 5 dagar sedan att äggblåsan va 27mm så hon sa att den kommer att lossna . Jag hoppas verkligen att ja blir gravid denna gång . Ja känner som mensvärk men inga andra symptom mer än huvudvärk . 

Ja brukar alltid få mens vid 28 varje månad så min mens brukar vara regelbunden just nu med letrozol .

Jo tråkigt men mensen är bra skum när jag tar letrozol. Känns som att mensen blir 2-3 dagar extra i längden när jag börjar med dem, någon annan? Citronfrön när börjar du på din kur igen? :)

Super bra ju Michaaa att ni får till det så ofta! Vad stor äggblåsa. Min var på 17 mm och släpptes 2-3 dagar senare men alla är säkert olika?
    Vi får hoppas att mensen inte kommer den 28e! 🤩

Vänta till den 29e? 

• Michaaa

Ja men tycker min läkare e så dryg, förklarar ingenting mer än att ja ku är den 27 mm gå hem och ha samlag och ta test 40 dagar efter första mens dag . 

så i mitt fall blir d 6 juni enligt läkarens rekommendationer . 
    annars så kan man få falska streck och ingne ide att vänta så lite som samma dag som förväntat mens. 

Ja hoppas verkligen att jag blir gravid ja vet att ja komme rinte kunna hålla mig till juni . Ja ska testa mig 29 maj.

• citronfrön
    Michaaa skrev 2025-05-17 18:48:53 följande:

Ja men tycker min läkare e så dryg, förklarar ingenting mer än att ja ku är den 27 mm gå hem och ha samlag och ta test 40 dagar efter första mens dag . 

så i mitt fall blir d 6 juni enligt läkarens rekommendationer . 
    annars så kan man få falska streck och ingne ide att vänta så lite som samma dag som förväntat mens. 

Ja hoppas verkligen att jag blir gravid ja vet att ja komme rinte kunna hålla mig till juni . Ja ska testa mig 29 maj.

Det finns annars tidiga tester (kanske mindre tillförlitliga dock) om man inte kan hålla sig längre än ?nödvändigt?. Men det bör vara korrekt svar på testet dagen för utebliven mens, eller åtminstone någon dag efter? Känns lite mycket att behöva vänta till cykeldag 40 för att ta ett test när du brukar få mens dag 28. Håller tummarna! 

• citronfrön
    Lusen9690 skrev 2025-05-17 17:36:51 följande:
    Michaaa skrev 2025-05-17 13:11:16 följande:

Jo tråkigt men mensen är bra skum när jag tar letrozol. Känns som att mensen blir 2-3 dagar extra i längden när jag börjar med dem, någon annan? Citronfrön när börjar du på din kur igen? :)

Super bra ju Michaaa att ni får till det så ofta! Vad stor äggblåsa. Min var på 17 mm och släpptes 2-3 dagar senare men alla är säkert olika?
    Vi får hoppas att mensen inte kommer den 28e! 🤩

Vänta till den 29e? 

Vet inte riktigt pga oregelbunden mens, men hoppas att mensen kommer igång snabbt igen så att man kan köra en ny omgång snart. 😅
Svar på tråden Letrozol 2025