• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Zozoi

Vet verkligen inte om jag ska testa på tisdag morgon eller om jag ska försöka hålla mig till onsdag. Fick ju fullt utslag på clearblue ägglossningstest den 20/10 men samtidigt kan det ju ta 24-36 timmar efter positivt. Så mitt ägg kan ju lika väl släppt 21 eller 22 också.

Har inga känningar att mensen skulle vara på gång just nu, så jag försöker hålla hoppet uppe.

Hjärta

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-02 17:31:52 följande:

Vet verkligen inte om jag ska testa på tisdag morgon eller om jag ska försöka hålla mig till onsdag. Fick ju fullt utslag på clearblue ägglossningstest den 20/10 men samtidigt kan det ju ta 24-36 timmar efter positivt. Så mitt ägg kan ju lika väl släppt 21 eller 22 också.

Har inga känningar att mensen skulle vara på gång just nu, så jag försöker hålla hoppet uppe.

Hjärta

Jag förstår att det är frestande att testa. Men jag skulle iaf vänta till 12 DPO.  När jag räknar så ser jag att båda är ju efter 12 DPO som jag tänkte föreslå Flört
    Jag räknade ifall ÄL var 21/10 så är 4/11 14 DPO, dvs Tisdag.
    Var ÄL 22/10 så är 5/11 14 DPO, dvs Onsdag. 
    Vad jag förstått så brukar vanliga graviditetstester visa positivt 14 DPO. 

Om du kan hålla dig så är det ju bättre att testa på Onsdag. Men jag förstår att du är ivrig att få testa hur allt ligger till.Hjärta Uppdatera när du testat Hjärta

Jag känner mig redan less på att vänta, tiden går så långsamt, är bara på cykeldag 9 idag, imorgon VUL. Barnmorskan var så gullig, hon sa att vi kan göra VUL cd 10 om de känns bättre för mig, istället för cd 12. Det känns bättre då jag är så nyfiken vad som händer där inne. Får se imorgon hur det ser ut. GladHjärta
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2025-11-02 17:03:25 följande:
    Jag håller helt med! Jag tycker inte att de ska få kosta så mycket som det gör idag! Det är helt galet mycket pengar! Ska man verkligen behöva skuldsätta sig för att bli gravid? Rynkar på näsan

Ja, verkligen superskönt Hjärta Åh nu börjar jag bli pirrig för VUL imorgon! Skrattande

Jag är så glad för din skull, att du är gravid, jag HOPPAS så MYCKET att de lilla vill utvecklas och bli en liten juli bebis Hjärta
    Helt sjukt är det! Så finns det par som inte borde bli gravida men blir det hur lätt som helst! Det är inte rättvist Rynkar på näsan

jag håller tummar och tår! Du får uppdatera oss imon hur det gick!

tack snälla!!HjärtaHjärta
  • En som längtar

Imorse var jag på VUL och det såg mycket bättre ut än i förra cykeln, helt otroligt att de kan se så olika ut! Förvånad Dom sa att de kan vara olika från cykel till cykel.

13 mm triple line slemhinna.
    En ledande äggblåsa på 19 mm. 

Jag fick Ovitrelle utskrivet som jag ska ta på onsdag morgon SkrattandeHjärta

Jag är så GLAD! SoligHjärta

• En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-02 21:38:09 följande:
    Helt sjukt är det! Så finns det par som inte borde bli gravida men blir det hur lätt som helst! Det är inte rättvist Rynkar på näsan

jag håller tummar och tår! Du får uppdatera oss imon hur det gick!

tack snälla!!HjärtaHjärta
    Ja verkligen! De är verkligen inte rättvist. Rynkar på näsan

Jag har skrivit en uppdatering i flödet. GladHjärta

HjärtaHjärta
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-03 17:04:31 följande:

Imorse var jag på VUL och det såg mycket bättre ut än i förra cykeln, helt otroligt att de kan se så olika ut! Förvånad Dom sa att de kan vara olika från cykel till cykel.

Så härligt att det såg så fint ut! Heja heja, lycka till 🥰
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2025-11-03 17:04:31 följande:

Åh va kul!!

Skönt att du fick Ovitrelle utskrivet också! Nu håller vi tummarna att det är ett starkt och friskt ägg😍👌🏻Hjärta
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-02 17:31:52 följande:

Hjärta

Hur har det gått? Har du tagit ett test idag?Hjärta
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 10:31:46 följande:
    Hur har det gått? Har du tagit ett test idag?Hjärta
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-04 11:19:28 följande:
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Svar på tråden Letrozol 2025