• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-03 18:12:21 följande:
    Så härligt att det såg så fint ut! Heja heja, lycka till 🥰
    Tack 🥰
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 10:30:11 följande:
    Åh va kul!!

Skönt att du fick Ovitrelle utskrivet också! Nu håller vi tummarna att det är ett starkt och friskt ägg😍👌🏻Hjärta
    🥰

Ja jätteskönt! Var inte ens så mycket diskussioner. Jag förklarade att jag inte fått utslag på stickorna och har inte fått fertilt sekret. Då sa läkaren att hon kan skriva ut det. 😍
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-04 11:19:28 följande:
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 
    Va tråkigt! Jag beklagar 🥺 Men de kan fortfarande vara för tidigt då när du får fast glad gubbe är när man får LH toppen. Då ska ju ägget släppa också. Tar mellan 24-36 timmar. Jag tror du är kanske 12-13 DPO. Håller alla tummar och tår ❤️❤️❤️ Ta ett nytt test om 2 dagar och visar de fortfarande ingenting så skulle jag testa igen 2 dagar senare. Vissa plussar inte förrän flera dagar efter BIM. Min syster fick inte positivt med hemmatester förrän i vecka 6 💓💓💓 skickar massa hopp! ❤️
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 15:08:37 följande:

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Hur mycket inositol? De tror jag har en lätt pcos då jag har högt ägganlag. Men vet ej om detta stämmer...

Hur mycket D-vitamin per dag dessa tre dagar? 😍
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 15:08:37 följande:

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Hur mycket boostar du med? Tack för tips! 

Jag åt donaferty ett tag förut, men det var dock innan jag fick letrozolen utskrivet ❤️

• Griiffin

Jag tar donaferty två gånger per dag och har gjort det så fort vi har börjat planera barn😊 

jag tar 1 tablett Holistic D3-vitamin 5000 IE dagligen och innan ägglossning tar jag 3 tabletter dagligen😊

Jag ändrar min diet ganska radikalt när vi har planerat barn! Har man pcos är det bra att äta antiinflammatoriskt. Jag utesluter socker, koffein, snabba kolhydrater, mjölkprodukter och gluten. Sen äter jag en jäkla mängd vitaminerSkrikandes (zink, selen, omega3, D-vitamin, rosenrot, Basic Prenatal, folsyra, magnesium och donaferty) Jag säger absolut inte att detta är rätt men det har funkat för mig i alla fall😊

• Griiffin
    En som längtar skrev 2025-11-04 17:25:12 följande:
    🥰

Ja jätteskönt! Var inte ens så mycket diskussioner. Jag förklarade att jag inte fått utslag på stickorna och har inte fått fertilt sekret. Då sa läkaren att hon kan skriva ut det. 😍
    Så skönt att du slapp fightas för det! När skulle du ta sprutan?🥰
  • Zozoi

Imorse kom min mens. Inte helt oväntat med tanke på negativt graviditetstest igår.

Nya tag och sista kuren i kartongen med Letrozol, tredje gången gillt som man säger. Nu siktar jag på att få ett plus i december 🥺🙏❤️

• Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-05 07:12:11 följande:

Imorse kom min mens. Inte helt oväntat med tanke på negativt graviditetstest igår.

Nya tag och sista kuren i kartongen med Letrozol, tredje gången gillt som man säger. Nu siktar jag på att få ett plus i december 🥺🙏❤️

Åh så tråkigt!

men som du säger, ny tag och håller tummarna det blir ett pluss i december istället😍❤️
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 20:13:03 följande:
    Så skönt att du slapp fightas för det! När skulle du ta sprutan?🥰
    Jag skulle ta den på morgonen idag. Jag valde kl 10 GladHjärta Tycker att det är lite läbbigt med sprutan men de gick bra SkämsGlad Jag räknade på timmarna till då ägget borde släppas. Gyn gav ordination om mys idag och sedan varannan dag 2 veckor framåt. Jag kommer lägga till mys på tors också för har läst på att det inte ska vara skadligt att mysa varje dag i kortare perioder Cool sedan förstår jag dock inte varför man ska mysa så många dagar när man tar Ovitrelle, då vet man ju ungefär när ägget släpps 24-36 h, ibland 40-42 h. Men utan Ovitrelle så kan ju ägglossningen bli senare än vad man tror och då blir det ett längre fertilt fönster att täcka. Men jaja, jag gör som de har ordinerat CoolHjärta
Svar på tråden Letrozol 2025