• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • En som längtar

Ja, supertråkigt Rynkar på näsan man bygger ju verkligen upp ett hopp i kroppen. 

Det här blir min 4:e Letrozolstimulering sammanlagt. Men det blir min 3:e efter MA:t jag hade i juni i år.

Åh, ja verkligen, de önskar jag oss alla också! Hjärta

Zozoi skrev 2025-11-19 19:15:15 följande:
    Vad tråkigt att mensen dök upp 😢 Hur många cykler har du tagit letrozol?

Önskar oss alla här ett stort lycka till och jag hoppas att vi alla får våra magiska december plus Hjärta
  • LEOPARDUS

Hejsan hoppsan! Hoppar gärna in i tråden trotts det inte är så många veckor kvar av 2025. Jag och min sambo har nyss gjort en utredning som resulterade i att allt såg bra ut men fick letrozol som hjälp. ☺️ Vi fick nu i helgen positivt äl-test, vilket glädje mig då jag hade gett upp då ägglossningen kom 3 dagar senare än vad som stod på pappret 😂 Det jag mest ville säga är att jag gärna hoppar in då ingen i min närhet vet vad letrozol är ens och det kan vara skönt med stöd från andra erfarna. Håller mina tummar för er alla!

• Zozoi
    LEOPARDUS skrev 2025-11-24 18:21:27 följande:

Hejsan hoppsan! Hoppar gärna in i tråden trotts det inte är så många veckor kvar av 2025. Jag och min sambo har nyss gjort en utredning som resulterade i att allt såg bra ut men fick letrozol som hjälp. ☺️ Vi fick nu i helgen positivt äl-test, vilket glädje mig då jag hade gett upp då ägglossningen kom 3 dagar senare än vad som stod på pappret 😂 Det jag mest ville säga är att jag gärna hoppar in då ingen i min närhet vet vad letrozol är ens och det kan vara skönt med stöd från andra erfarna. Håller mina tummar för er alla!

Hej och välkommen hit 🤗

Jag är inne på min tredje cykel med letrozol och fick fullt utslag på ägglossningstestet i torsdags så jag hade väl mest troligt ägglossning i sent torsdag eller i fredags. Vi ligger rätt så nära i tid då. 

Håller verkligen tummarna för oss alla 🥺🤞

• Svente
    LEOPARDUS skrev 2025-11-24 18:21:27 följande:

Hej och välkommen! 

Hoppas det går bra för er! Har ni fått något positivt test ännu? Det är väl snart dags att testa? Glad

För mig kom ägglossningen inte förrän cykeldag 20 så det kan ta lite längre tid när man använder Letrozol, men som jag förstått det blir ÄL starkare och kvalitén på ägget blir oftast bättre. 

• Zozoi

Jag plussade imorse! Är så glad 😭 

Beräknad mens 4 eller 5/12. 

• Griiffin
    Zozoi skrev 2025-12-02 18:34:00 följande:

Jag plussade imorse! Är så glad 😭 

Beräknad mens 4 eller 5/12. 

Men åååh så roligt!! Stort stort grattis!! Hjärta
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-12-03 08:30:32 följande:
    Men åååh så roligt!! Stort stort grattis!! Hjärta
    Tack så jättemycket! Det är fortfarande så overkligt.

Jag är ödmjuk men väldigt väldigt glad Hjärta
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-12-03 09:48:38 följande:
    Tack så jättemycket! Det är fortfarande så overkligt.

Jag är ödmjuk men väldigt väldigt glad Hjärta

Jag förstår det! Jag kunde inte ta in min graviditet i somras! Syskonet kändes nästan overkligare än första barnet haha. 

Så härligt! Jag önskar er all lycka och att den lille vill stanna hela vägen!! Hjärta

• Anonym (Elen)

Hej! 

Är det någon kvar i denna grupp? Jag har precis fått av min läkare att jag ska testa letrozol. Har inga barn sedan tidigare och har försökt i över två år. 

Alla tester på oss ser bra ut och vi har bara fått råd innan att fortsätta testa. Men nu ska jag optimera min ägglossning med letrozol istället. 

Är det någon som fått det utskrivet pga liknande? Hur har de gått? Jag har alltså regelbunden ägglossning varje måndag och följer upp med NC så jag vet att jag har ägglossat varje månad i över två år men inget plus 

• Griiffin
    Anonym (Elen) skrev 2025-12-18 10:31:51 följande:

Hej! 

Är det någon kvar i denna grupp? Jag har precis fått av min läkare att jag ska testa letrozol. Har inga barn sedan tidigare och har försökt i över två år. 

Alla tester på oss ser bra ut och vi har bara fått råd innan att fortsätta testa. Men nu ska jag optimera min ägglossning med letrozol istället. 

Är det någon som fått det utskrivet pga liknande? Hur har de gått? Jag har alltså regelbunden ägglossning varje måndag och följer upp med NC så jag vet att jag har ägglossat varje månad i över två år men inget plus 

Hej Elen, välkommen!

Jag tog en paus från familjeliv förra månaden då jag blev överstimulerad av letrozolen och kände att jag inte riktigt orkade med sociala medier just då.. men nu är jag tillbaka😊

Jag äter letrozol men inte för samma anledning tyvärr så kan inte riktigt svara på din fråga! Jag har ingen egen ägglossning och måste äta letrozol för att få en. Har alltid svarat bra på enkeldos men efter mitt missfall (syskonförsök) svarar inte kroppen som den ska längre. Fick bli en dubbeldos som funkade första gången med andra cykeln blev det överstimulering. Nu har jag ätit en och en halv dos och väntar på att ägglossningen ska komma😊

Nu när du ska testa letrozol, kommer du gå på ultraljud då oxå?😊 Kan det inte bli att man lätt blir överstimulerad av letrozol om man redan har egen ägglossning? 

jag håller tummarna i alla fall att det är detta ni behöver för att få till ett plus!

Svar på tråden Letrozol 2025