Anonym (Elen) skrev 2025-12-18 10:31:51 följande:
Hej!
Är det någon kvar i denna grupp? Jag har precis fått av min läkare att jag ska testa letrozol. Har inga barn sedan tidigare och har försökt i över två år.
Alla tester på oss ser bra ut och vi har bara fått råd innan att fortsätta testa. Men nu ska jag optimera min ägglossning med letrozol istället.
Är det någon som fått det utskrivet pga liknande? Hur har de gått? Jag har alltså regelbunden ägglossning varje måndag och följer upp med NC så jag vet att jag har ägglossat varje månad i över två år men inget plus
Hej Elen, välkommen!
Jag tog en paus från familjeliv förra månaden då jag blev överstimulerad av letrozolen och kände att jag inte riktigt orkade med sociala medier just då.. men nu är jag tillbaka😊
Jag äter letrozol men inte för samma anledning tyvärr så kan inte riktigt svara på din fråga! Jag har ingen egen ägglossning och måste äta letrozol för att få en. Har alltid svarat bra på enkeldos men efter mitt missfall (syskonförsök) svarar inte kroppen som den ska längre. Fick bli en dubbeldos som funkade första gången med andra cykeln blev det överstimulering. Nu har jag ätit en och en halv dos och väntar på att ägglossningen ska komma😊
Nu när du ska testa letrozol, kommer du gå på ultraljud då oxå?😊 Kan det inte bli att man lätt blir överstimulerad av letrozol om man redan har egen ägglossning?
jag håller tummarna i alla fall att det är detta ni behöver för att få till ett plus!