• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Svente
    Griiffin skrev 2025-11-11 17:25:01 följande:

Välkommen tillbaka Svente!
    Är det här första barnet?😊

Vi försöker för vårt andra barn, jag fick ma i juli och gjorde vårt första försök nu i oktober! fick kemisk graviditet då Tyvärr! Nu satsar vi på nästa månad😍 äter letrozol dubbeldos nu Och ska på vul 20/11😊

Tackar tackar! 🙂 det är vårt första barn, jag är 36 och min man är 34. Vi har varit gifta i 14 år och resan till att vilja bli föräldrar har varit väldigt lång för oss! Vi har inte vetat om vi har velat bli föräldrar och velat väldigt mycket.. men nu har vi bestämt oss! 😊

Hoppas du får bra resultat den här omgången också! Nu vet du ju att det funkar och att allt bara måste tajma rätt 😄
  • Griiffin
    Svente skrev 2025-11-11 17:53:04 följande:
    Tackar tackar! 🙂 det är vårt första barn, jag är 36 och min man är 34. Vi har varit gifta i 14 år och resan till att vilja bli föräldrar har varit väldigt lång för oss! Vi har inte vetat om vi har velat bli föräldrar och velat väldigt mycket.. men nu har vi bestämt oss! 😊

Hoppas du får bra resultat den här omgången också! Nu vet du ju att det funkar och att allt bara måste tajma rätt 😄
    Förstår! Kul ni landat i att skaffa barn🥰 jag är också två år äldre än min fästman, jag är 33 och han är 31😊

Ja jag hoppas på en stark och fin äggblåsa denna gången oxå men att det tar sig ordentligt och blir ett litet syskon! Vi längtar så himla mycket, vi var så beredda på att få ett syskon i januariRynkar på näsan
  • Svente

Igår var ÄL+8 för mig, jag hade inte tänkt testa något alls. Men framåt eftermiddagen fick jag så ont i brösten att jag tänkte att det inte skadade att prova. Då fick jag det här testet där jag tyckte mig ana en liten skugga.

Så idag på ÄL+9 testade jag igen på morgonurin och fick detta. 

Här tyckte jag det var lite tydligare så jag knatade iväg till Apoteket och köpte ultratidiga test för att prova med mitt sparade urin, så jag testade när jag kom hem och fick då dessa 🤩 visst går det inte att bortse från? Vet att det fortfarande är extremt tidigt testa?

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-17 10:28:48 följande:

Igår var ÄL+8 för mig, jag hade inte tänkt testa något alls. Men framåt eftermiddagen fick jag så ont i brösten att jag tänkte att det inte skadade att prova. Då fick jag det här testet där jag tyckte mig ana en liten skugga.

Här tyckte jag det var lite tydligare så jag knatade iväg till Apoteket och köpte ultratidiga test för att prova med mitt sparade urin, så jag testade när jag kom hem och fick då dessa 🤩 visst går det inte att bortse från? Vet att det fortfarande är extremt tidigt testa?

Jag ser ju absolut något där 🤞 Vad roligt, jag vågar mig på ett grattis! Hoppas att allt går bra 😍
  • Griiffin
    Svente skrev 2025-11-17 10:28:48 följande:

Det ser absolut positiva ut! Jag vågar mig oxå på att säga grattis😍🙌🏼
  • Svente

Tack så mycket hörni 🥹 har lite svårt att förstå att det tagit sig i cykel 2 redan. Var inställd på att behöva köra flera, så hoppas verkligen allt går bra nu. För vi har ju fått ett MF 2017 så hoppas hoppas det stannar nu 🙈 

Tog fler tester idag som är ÄL+10 och BIM-4, det känns rätt starkt för att vara så tidigt eller tänker jag fel? 

Hoppas verkligen det går bra för er framåt 🙏🏻

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-18 09:34:32 följande:

Tack så mycket hörni 🥹 har lite svårt att förstå att det tagit sig i cykel 2 redan. Var inställd på att behöva köra flera, så hoppas verkligen allt går bra nu. För vi har ju fått ett MF 2017 så hoppas hoppas det stannar nu 🙈 

Tog fler tester idag som är ÄL+10 och BIM-4, det känns rätt starkt för att vara så tidigt eller tänker jag fel? 

Det är ju verkligen ett jätte tydligt och fint plus! Vilken glädje. 

Tack! Tänk om man skulle kunna få en tidig julklapp med ett fint plus 🥺🤞❤️
    Detta är tredje cykeln med letrozol för mig.
  • Griiffin

Svente skrev 2025-11-18 09:34:32 följande:

Jag håller tummar och tår att det ska hålla hela vägen!Hjärta

jag är på cykel 2! båda gångerna jag har blivit gravid så har det tagit sig på första försöken så jag hoppas det går någorlunda snabbt denna gången oxå! 

• En som längtar

Tyvärr så fick jag lite rosa igår kväll och under natten lite blod. Idag har mensen runnit på ganska ordentligt så tror inte att det är en sån där liten blödning som vissa kan få. Ska ringa fertilitetsmottagningen imorgon och så blir det en ny behandling med Letrozol.
    Hoppas på ett magiskt december och en underbar julklapp i år Hjärta

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-19 17:29:41 följande:

Tyvärr så fick jag lite rosa igår kväll och under natten lite blod. Idag har mensen runnit på ganska ordentligt så tror inte att det är en sån där liten blödning som vissa kan få. Ska ringa fertilitetsmottagningen imorgon och så blir det en ny behandling med Letrozol.
    Hoppas på ett magiskt december och en underbar julklapp i år Hjärta

Vad tråkigt att mensen dök upp 😢 Hur många cykler har du tagit letrozol?

Önskar oss alla här ett stort lycka till och jag hoppas att vi alla får våra magiska december plus Hjärta
Svar på tråden Letrozol 2025