• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-05 19:19:25 följande:

Ja jag tyckte också att det var läskigt att ta spruta på sig själv men den kändes ju inte ens som tur var! 

Det är lika bra att mysa på, man vet ju aldrig och man vill ju inte råka missa nått😎 jag håller tummarna🤞🏼♥️

Nä jag vet, det känns inte mycket alls. Men att sticka in nålen är läskigt 🤣

Nämen precis! Jag myser på och hoppas på det bästa! 🥰
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-05 19:22:22 följande:
    Jag äter allt detta plus letrozol! och jag gör precis så som du skrev med rosenrot, direkt efter ägglossning så slutar jag då det inte är bra att äta rosenrot om man skulle bli gravid😊

tycker absolut du ska köpa hem Donaferty! Den gör underverk♥️
    Ah okej 👍

Får tänka på saken inför nästa cykel ❤️
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-07 13:49:23 följande:

Nu kommer vi ligga nästan i exakt samma fas och BIM igen, iallafall i närheten. Jag började med letrozolen idag och äter dom till tisdag.

Skönt att du känns hoppfull. Nu kör vi! 💪 Mot våra magiska december plus ❤️

Det gör vi💪🏻❤️
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-06 08:17:35 följande:

Jag har nu tagit två test efter mitt plus som båda visar negativt.. har antagligen fått ett kemiskt missfallGråter

Men nej!! Gud så tråkigt 😭
    Griiffin skrev 2025-11-07 08:16:54 följande:
    Pratade med kvinnohälsovården och de trodde oxå att det blivit en kemisk graviditet! väldigt tråkigt men jag känner ändå att det känns ok! Det var ju bara första försöket och jag hann knappt förstå att jag var gravid ändåHjärta men självklart tråkigt ändå!

tack snälla!Hjärta

Nu tar vi nya tag nästa cykel!💪🏻
    Va skönt att de ändå känns ok ❤️
    Nya tag nästa cykel ❤️❤️ Jag håller tummarna för nästa cykel! 🥰
  • Svente
    En som längtar skrev 2025-11-07 16:54:48 följande:
    Ja du, jag är ingen expert 😅 men jag skulle gissa på att man går efter ägglossningstester. Typ glad gubbe test (clearblue) så de blir riktigt tydligt. Men vet inte vad man gör om man inte skulle få glad gubbe... 🧐

Hej! Hoppar in lite 😅 har skrivit här tidigare men tog en liten paus mellan cykel 1 och 2. 

Jag har tagit Letrozol 5mg i fem dagar och hade enligt tester ÄL nu i helgen som var. Det här var cykel 2 och min läkare tyckte inte jag behövde göra VUL den här cykeln. Hon sa åt mig att det räcker med ÄL test men att då använda de digitala 😁 för de är i stort sett alltid helt säkra. Jag använder clearblue digital advanced, de mäter ju östrogen också. Och jag har fått bekräftad ÄL med dem de senaste två cyklerna men vården har ju inte gjort någon mer koll än så 🙈 så lite nojig blir man ju 

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-10 22:57:27 följande:

Hej! Hoppar in lite 😅 har skrivit här tidigare men tog en liten paus mellan cykel 1 och 2. 

Jag har tagit Letrozol 5mg i fem dagar och hade enligt tester ÄL nu i helgen som var. Det här var cykel 2 och min läkare tyckte inte jag behövde göra VUL den här cykeln. Hon sa åt mig att det räcker med ÄL test men att då använda de digitala 😁 för de är i stort sett alltid helt säkra. Jag använder clearblue digital advanced, de mäter ju östrogen också. Och jag har fått bekräftad ÄL med dem de senaste två cyklerna men vården har ju inte gjort någon mer koll än så 🙈 så lite nojig blir man ju 

Hej!

Tar du också otrivelle spruta efter positivt ägglossningstest? 
    Jag kör också med clearblue advanced men har ingen spruta utskriven. Jag går ju inte på VUL utan gjorde bara det första cykeln med letrozol. Jag får bekosta dom besöken själv eftersom jag har barn och jag är inte jätte sugen på att betala 2000kr vid varje besök för ett ultraljud liksom 😂

Man hoppas ju att kroppen löser att ägget lossnar också, men man har ju ingen riktig koll när man har inte går på ultraljud. 

• Svente
    Zozoi skrev 2025-11-11 00:51:14 följande:

Hej!

Tar du också otrivelle spruta efter positivt ägglossningstest? 
    Jag kör också med clearblue advanced men har ingen spruta utskriven. Jag går ju inte på VUL utan gjorde bara det första cykeln med letrozol. Jag får bekosta dom besöken själv eftersom jag har barn och jag är inte jätte sugen på att betala 2000kr vid varje besök för ett ultraljud liksom 😂

Man hoppas ju att kroppen löser att ägget lossnar också, men man har ju ingen riktig koll när man har inte går på ultraljud. 

Nej, min läkare tyckte inte att det var nödvändigt. Jag har blivit gravid tidigare med MF i vecka 8. Det är några år sedan nu men min läkare säger att det bevisar att jag inte behöver några fler åtgärder nu som tex spolning eller Ovitrelle 🙂 Vi ska köra sex cykler, vi är på 2 nu och blir det inget under den tiden så blir det IVF nästa år. 

Hoppas såklart på att slippa IVF 😅 men jag mäter med ÄL test och vi ligger slaviskt, mannen levererar så nu är det bara upp till biologin 🙈😆

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-11 08:17:52 följande:

Nej, min läkare tyckte inte att det var nödvändigt. Jag har blivit gravid tidigare med MF i vecka 8. Det är några år sedan nu men min läkare säger att det bevisar att jag inte behöver några fler åtgärder nu som tex spolning eller Ovitrelle 🙂 Vi ska köra sex cykler, vi är på 2 nu och blir det inget under den tiden så blir det IVF nästa år. 

Hoppas såklart på att slippa IVF 😅 men jag mäter med ÄL test och vi ligger slaviskt, mannen levererar så nu är det bara upp till biologin 🙈😆

Håller tummarna för oss! 🥺🤞❤️

När har du BIM?
  • Griiffin

Välkommen tillbaka Svente!
    Är det här första barnet?😊

Vi försöker för vårt andra barn, jag fick ma i juli och gjorde vårt första försök nu i oktober! fick kemisk graviditet då Tyvärr! Nu satsar vi på nästa månad😍 äter letrozol dubbeldos nu Och ska på vul 20/11😊

• Svente
    Zozoi skrev 2025-11-11 14:53:43 följande:
    Håller tummarna för oss! 🥺🤞❤️

När har du BIM?
    Tack detsamma! ❤️ vi får hoppas på ett tidigt julmirakel! ☺️

Jag har vääldigt oregelbunden mens men förra cykeln (letrozolcykel 1) så fick jag mens 14 dagar efter ÄL. Så hoppas på samma nu, då borde det vara 22 november som är BIM 😆
Svar på tråden Letrozol 2025