• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-05 07:12:11 följande:

Imorse kom min mens. Inte helt oväntat med tanke på negativt graviditetstest igår.

Nya tag och sista kuren i kartongen med Letrozol, tredje gången gillt som man säger. Nu siktar jag på att få ett plus i december 🥺🙏❤️

Åh så tråkigt! Rynkar på näsan

Jag hejjar på er att ni får ett plus i december Hjärta

Har du kollat med läkaren om du också kan få Ovitrelle utskriven? Har hört om dom som fått de utskrivet utan att behöva gå på VUL Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 20:12:15 följande:

Jag tar donaferty två gånger per dag och har gjort det så fort vi har börjat planera barn😊 

jag tar 1 tablett Holistic D3-vitamin 5000 IE dagligen och innan ägglossning tar jag 3 tabletter dagligen😊

Jag ändrar min diet ganska radikalt när vi har planerat barn! Har man pcos är det bra att äta antiinflammatoriskt. Jag utesluter socker, koffein, snabba kolhydrater, mjölkprodukter och gluten. Sen äter jag en jäkla mängd vitaminerSkrikandes (zink, selen, omega3, D-vitamin, rosenrot, Basic Prenatal, folsyra, magnesium och donaferty) Jag säger absolut inte att detta är rätt men det har funkat för mig i alla fall😊

Tar du allt detta även när du tar Letrozol? Glad
    Jag har varit nojjig med rosenrot då jag läste att de inte är helt rekommenderat vid Letrozolbehandling, visst tog det men då skulle man endast ta det till ägglossningen och sedan sluta och börja igen vid nästa mens.

Jag tar också ett helt gäng med vitaminer: Zink, Magnesium, Omega 3, Vitamin B forte, Folsyra, Vitamin D, Järn/Vit C, Selen/E-vitamin. Skrattande

Vitaminer jag funderat kring är Inositol, rosenrot och Q10.
    Men Donaferty har jag aldrig hört talas om. Sökte nu och såg att Donaferty innehöll Myo-inositol och de har jag läst ska vara bra när man planerar graviditet Cool
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-05 17:20:24 följande:
    Åh så tråkigt! Rynkar på näsan

Jag hejjar på er att ni får ett plus i december Hjärta

Har du kollat med läkaren om du också kan få Ovitrelle utskriven? Har hört om dom som fått de utskrivet utan att behöva gå på VUL Hjärta
    Jag har funderat på att be om det faktiskt. Men hur funkar det om man inte gör VUL? Går man efter ägglossningstestet då? 🥰 Det kanske inte du har koll på kom jag på 🙈
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2025-11-05 17:17:24 följande:
    Jag skulle ta den på morgonen idag. Jag valde kl 10 GladHjärta Tycker att det är lite läbbigt med sprutan men de gick bra SkämsGlad Jag räknade på timmarna till då ägget borde släppas. Gyn gav ordination om mys idag och sedan varannan dag 2 veckor framåt. Jag kommer lägga till mys på tors också för har läst på att det inte ska vara skadligt att mysa varje dag i kortare perioder Cool sedan förstår jag dock inte varför man ska mysa så många dagar när man tar Ovitrelle, då vet man ju ungefär när ägget släpps 24-36 h, ibland 40-42 h. Men utan Ovitrelle så kan ju ägglossningen bli senare än vad man tror och då blir det ett längre fertilt fönster att täcka. Men jaja, jag gör som de har ordinerat CoolHjärta

Ja jag tyckte också att det var läskigt att ta spruta på sig själv men den kändes ju inte ens som tur var! 

Det är lika bra att mysa på, man vet ju aldrig och man vill ju inte råka missa nått😎 jag håller tummarna🤞🏼♥️

• Griiffin
    En som längtar skrev 2025-11-05 17:29:46 följande:
    Tar du allt detta även när du tar Letrozol? Glad
    Jag har varit nojjig med rosenrot då jag läste att de inte är helt rekommenderat vid Letrozolbehandling, visst tog det men då skulle man endast ta det till ägglossningen och sedan sluta och börja igen vid nästa mens.

Jag tar också ett helt gäng med vitaminer: Zink, Magnesium, Omega 3, Vitamin B forte, Folsyra, Vitamin D, Järn/Vit C, Selen/E-vitamin. Skrattande

Vitaminer jag funderat kring är Inositol, rosenrot och Q10.
    Men Donaferty har jag aldrig hört talas om. Sökte nu och såg att Donaferty innehöll Myo-inositol och de har jag läst ska vara bra när man planerar graviditet Cool
    Jag äter allt detta plus letrozol! och jag gör precis så som du skrev med rosenrot, direkt efter ägglossning så slutar jag då det inte är bra att äta rosenrot om man skulle bli gravid😊

tycker absolut du ska köpa hem Donaferty! Den gör underverk♥️
  • Griiffin

Jag har nu tagit två test efter mitt plus som båda visar negativt.. har antagligen fått ett kemiskt missfallGråter

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-06 08:17:35 följande:

Jag har nu tagit två test efter mitt plus som båda visar negativt.. har antagligen fått ett kemiskt missfallGråter

Vad säger du? 😭 Så fruktansvärt tråkigt att höra. 

Stor kram till dig ❤️

• Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-07 01:32:29 följande:

Vad säger du? 😭 Så fruktansvärt tråkigt att höra. 

Stor kram till dig ❤️

Pratade med kvinnohälsovården och de trodde oxå att det blivit en kemisk graviditet! väldigt tråkigt men jag känner ändå att det känns ok! Det var ju bara första försöket och jag hann knappt förstå att jag var gravid ändåHjärta men självklart tråkigt ändå!

tack snälla!Hjärta

Nu tar vi nya tag nästa cykel!💪🏻
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-07 08:16:54 följande:
    Pratade med kvinnohälsovården och de trodde oxå att det blivit en kemisk graviditet! väldigt tråkigt men jag känner ändå att det känns ok! Det var ju bara första försöket och jag hann knappt förstå att jag var gravid ändåHjärta men självklart tråkigt ändå!

tack snälla!Hjärta

Nu kommer vi ligga nästan i exakt samma fas och BIM igen, iallafall i närheten. Jag började med letrozolen idag och äter dom till tisdag.

Skönt att du känns hoppfull. Nu kör vi! 💪 Mot våra magiska december plus ❤️

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-05 17:46:47 följande:
    Jag har funderat på att be om det faktiskt. Men hur funkar det om man inte gör VUL? Går man efter ägglossningstestet då? 🥰 Det kanske inte du har koll på kom jag på 🙈
    Ja du, jag är ingen expert 😅 men jag skulle gissa på att man går efter ägglossningstester. Typ glad gubbe test (clearblue) så de blir riktigt tydligt. Men vet inte vad man gör om man inte skulle få glad gubbe... 🧐
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-05 19:19:25 följande:

Ja jag tyckte också att det var läskigt att ta spruta på sig själv men den kändes ju inte ens som tur var! 

Det är lika bra att mysa på, man vet ju aldrig och man vill ju inte råka missa nått😎 jag håller tummarna🤞🏼♥️

Nä jag vet, det känns inte mycket alls. Men att sticka in nålen är läskigt 🤣

Nämen precis! Jag myser på och hoppas på det bästa! 🥰
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-05 19:22:22 följande:
    Jag äter allt detta plus letrozol! och jag gör precis så som du skrev med rosenrot, direkt efter ägglossning så slutar jag då det inte är bra att äta rosenrot om man skulle bli gravid😊

tycker absolut du ska köpa hem Donaferty! Den gör underverk♥️
    Ah okej 👍

Får tänka på saken inför nästa cykel ❤️
  • Griiffin
    Zozoi skrev 2025-11-07 13:49:23 följande:

Nu kommer vi ligga nästan i exakt samma fas och BIM igen, iallafall i närheten. Jag började med letrozolen idag och äter dom till tisdag.

Skönt att du känns hoppfull. Nu kör vi! 💪 Mot våra magiska december plus ❤️

Det gör vi💪🏻❤️
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-06 08:17:35 följande:

Men nej!! Gud så tråkigt 😭
    Griiffin skrev 2025-11-07 08:16:54 följande:

tack snälla!Hjärta

Va skönt att de ändå känns ok ❤️
    Nya tag nästa cykel ❤️❤️ Jag håller tummarna för nästa cykel! 🥰
Svar på tråden Letrozol 2025