• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-02-11 12:42:52 följande:

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

Massa kramar ♥️♥️♥️
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-11 13:01:37 följande:

En fundering: man läser ofta i trådar att par försöker pricka in varannan dag kring äl, vi har ett rikt samliv så den biten är inga bekymmer. Men är det negativt att ha sex för ofta, tänker om kvaliteten på simmarna blir sämre? 🤔

Det som kan vara negativt med sex ofta är att du rubbar ditt pH-värde lite pga spermierna, vilken kan anses vara försämrande. Men spermiekvaliten blir nog bara bättre av fler utlösningar skulle jag gissa på 😄  dem produceras ju nya i såna mängder och hela tiden 
  • Rumpetrollet

Elisand- Jag tänker lite samma, kommer börja testa idag för att inte missa. Haft RFSUs äl-test samt cb-lila (tog dock slut innan jag fick fast gubbe) innan men nu har jag beställt hem testlagrets för att se om det blir tydligare (hänger nog även på att jag förstått mer att man behöver testa tätare med 🤪). Förra månaden fick jag en stegring men inte positivt ungefär när jag tänkte att äl skulle komma men sen dalade den av. Testade på skoj några dagar senare när jag kände mer symtom och då var det starkare streck som sen ökade på under kvällen, när jag testade dagen efter var det lite starkare men missade att testa på kvällen och sen var det svagare igen dagen därpå. Tänker att jag ska testa tills det blir helt positivt denna månad med start redan nu 😁 

Rumpetrollet - Skönt att ni har hittat rätt kring när äl sker ✨ Vilka tester har du? 

En fundering: man läser ofta i trådar att par försöker pricka in varannan dag kring äl, vi har ett rikt samliv så den biten är inga bekymmer. Men är det negativt att ha sex för ofta, tänker om kvaliteten på simmarna blir sämre? 🤔

Verkar vara flera här inne som får fler än en stegring. Har aldrig ens tänkt på att man skulle fortsätta testa efter en första stegring? 
    Just nu har jag testlagret. Innan har jag kört med liknande tester från billiga-tester.se. Verkar vara likvärdigt. 

Vad jag har förstått det som så är varannan dag tillräckligt, men att det inte finns någon nackdel att ligga oftare än så. Vi brukar försöka få till varannan dagarna innan beräknad och så varje dag ett par dagar när jag fått bekräftat med äl-test. 
  • Anonym (Tingeling)

Tack för svar ✨ Testade mest igen då jag inte lyckats få helt positiva äl-test samt kände inte riktigt att jag hade äl när första stegringen kom. Blev dock lite oroad av att ha kortare lutealfas, vill ju att en eventuell befruktning ska hinna fästa. 

• Anonym (Ardna)
    Jennifur skrev 2025-02-11 09:28:17 följande:

Hejsan,

Fick äntligen ÄL i januari efter ha förlorat bebis i oktober, har mens nu och verkar som jag får en ny ÄL i nästa vecka. Tänkte inte mäta temp eller så utan bara köra på lite som vi känner för och hoppas på att mensen håller sig borta ett bra tag Oskyldig

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet

Beklagar, önskar ingen skulle behöva uppleva det ❤️ Hoppas extra för er skull 🙏
  • Anonym (Ardna)

Elisand- Jag tänker lite samma, kommer börja testa idag för att inte missa. Haft RFSUs äl-test samt cb-lila (tog dock slut innan jag fick fast gubbe) innan men nu har jag beställt hem testlagrets för att se om det blir tydligare (hänger nog även på att jag förstått mer att man behöver testa tätare med 🤪). Förra månaden fick jag en stegring men inte positivt ungefär när jag tänkte att äl skulle komma men sen dalade den av. Testade på skoj några dagar senare när jag kände mer symtom och då var det starkare streck som sen ökade på under kvällen, när jag testade dagen efter var det lite starkare men missade att testa på kvällen och sen var det svagare igen dagen därpå. Tänker att jag ska testa tills det blir helt positivt denna månad med start redan nu 😁 

Rumpetrollet - Skönt att ni har hittat rätt kring när äl sker ✨ Vilka tester har du? 

Hur ofta som är optimalt är inviduellt, berorende på spermieernas mängd och kvalitet. Men oftare än en gång om dagen så ökar man inte mängden spermier som kan nå ägget då det inte hinner fyllas på fullt mellan. 

Det är bra att mannen får utlösning regelbundet även innan det är dags, så ingen toppen idé att bara ligga vid äl. 😅 

Vi låg varje dag över äl och varannan dag mellan mens och äl och fritt efter äl (dock alltid avbrutet innan och efter äl) i ett år innan vi körde varannan dag vid ägglossning och fick ➕🥹

Nu beror vår samvaro helt på hur bebis sover 😅 

• Anonym (Ardna)

Jag hänger på och hejar på er 😍 

Fick äntligen bebis förra året efter två års försök och vi vill gärna ha ett syskon men har inte koll på min cykel än. Fick en mini mens i januari och hoppas väl fortfarande lite på ägglossning i februari även om hoppet börjar sina. Hoppas på att antingen hitta en ägglossning eller få ordentlig mens i februari eller mars, så vi kan komma igång med syskonförsök. Har precis slutat amma och väntar på provsvar hur mitt prolaktin ligger. 

Testar med äl stickor var och varannan dag, men hittills ingen stegring. 

• Elisand

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

Åh, beklagar dina mf <3 Vad tufft det låter med lång process också! Hoppas det ordnar sig fort så äl kommer igång igen för dig!

Ja, vad fint tänkt med julklapparna Hjärta
  • Juli1990

Jag kliver på här ❤️

Jag hängs också kliva in här från februari-gruppen. Har en dotter som fyller 3 år i maj och vill gärna ha ett syskon. hade ett tidigt missfall i dec 23 och ett Ma i september som upptäcktes i vecka 9, var en långdragen historia tyvärr med cytotec x 2 och sedan skrapning i november (!) då vården hela tiden ville avvakta och låta kroppen göra sitt.. oroligt frustrerande. Har försökt två cyklar efter det och väntar mens imorgon, testade negativt idag vilket var oerhört tufft! Mycket tårar.. hade mycket symtom så trodde verkligen det gått vägen. 

förstår vad du går igenom med Ma, kämpa på och kräv skrapning om det behövs ❤️. 

Bim förväntas bli 13/3. 

• Juli1990
    Jennifur skrev 2025-02-11 09:28:17 följande:

Hejsan,

Fick äntligen ÄL i januari efter ha förlorat bebis i oktober, har mens nu och verkar som jag får en ny ÄL i nästa vecka. Tänkte inte mäta temp eller så utan bara köra på lite som vi känner för och hoppas på att mensen håller sig borta ett bra tag Oskyldig

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet

Lägger in mig också! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
  • Jennifur
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-11 15:01:41 följande:
    Beklagar, önskar ingen skulle behöva uppleva det ❤️ Hoppas extra för er skull 🙏
    Tack fina du ❤️?????
Svar på tråden BIM Mars 2025