• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Tingeling)

Känner med alla er som fått ma/mf 🥰 

Välkomna alla nya 😃 Känns som vi kan bli ett härligt gäng!

• Zozoi

Hej 🌸
    Jag tänker att jag ska hänga med er här inne också. Har varit med i några trådar bakåt. Jag och min sambo har försökt med syskon i över ett år nu. Vi tog hjälp för utredning privat för oron över att det verkar vara svårt att bli gravida igen. Utredningen visade inget direkt avvikande och vi har enligt gynläkaren goda chanser att bli gravida på egen hand.

Har min mens just nu och enligt app visar nästa mens 13/3. Beräknad ägglossning någon gång i slutet på februari.

Nu håller vi tummarna för massa fina plus i denna tråden 🙏

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi

• Jennifur
    Rumpetrollet skrev 2025-02-11 13:26:42 följande:
    Verkar vara flera här inne som får fler än en stegring. Har aldrig ens tänkt på att man skulle fortsätta testa efter en första stegring? 
    Just nu har jag testlagret. Innan har jag kört med liknande tester från billiga-tester.se. Verkar vara likvärdigt. 

Vad jag har förstått det som så är varannan dag tillräckligt, men att det inte finns någon nackdel att ligga oftare än så. Vi brukar försöka få till varannan dagarna innan beräknad och så varje dag ett par dagar när jag fått bekräftat med äl-test. 
    Jag vill INTE vara en downer men jag fick höra av min gyn att ÄL tester inte är det ultimata alternativet, hon rekommenderade testa temp också! När det gäller ligga så ska varannan dag "räcka", hoppas det gäller för oss också  😉
  • AngieF

Jag hoppar också in från februari tråden! 

Jag (37) och min man (31) har försökt i typ ett år nu, första 3 månaderna tänkte vi ?händer det så händer det?. Sen började vi med ÄL stickor men då blev pressen för stor för min man att prestera när det var skarpt läge haha. Så augusti -24 körde vi första försöket med heminseminering och blev gravid direkt! Det slutade i ett MA i v12, det upptäcktes att det inte fanns ett foster och säcken hade slutat växa någon gång i v8. Sen kom mensen igång i december och jag blev återigen gravid. Men det slutade i ett tidigt missfall. Vi körde på direkt med ÄL stickor och tempning för första gången. Men jag fick min mens idag, första ?riktiga? mensen efter senaste missfallet, så kroppen kanske inte var redo än.. 

Nu hoppas vi verkligen på att det blir ett plus i mars (som faktiskt blir en bebis)! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

• Zozoi
    AngieF skrev 2025-02-13 16:58:38 följande:

Jag (37) och min man (31) har försökt i typ ett år nu, första 3 månaderna tänkte vi ?händer det så händer det?. Sen började vi med ÄL stickor men då blev pressen för stor för min man att prestera när det var skarpt läge haha. Så augusti -24 körde vi första försöket med heminseminering och blev gravid direkt! Det slutade i ett MA i v12, det upptäcktes att det inte fanns ett foster och säcken hade slutat växa någon gång i v8. Sen kom mensen igång i december och jag blev återigen gravid. Men det slutade i ett tidigt missfall. Vi körde på direkt med ÄL stickor och tempning för första gången. Men jag fick min mens idag, första ?riktiga? mensen efter senaste missfallet, så kroppen kanske inte var redo än.. 

Nu hoppas vi verkligen på att det blir ett plus i mars (som faktiskt blir en bebis)! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

Beklagar era missfall! 💔 Håller tummarna att ni snart får ett plus på stickan som resulterar i bebis 🙏

Heminseminering, vad är det? Aldrig hört om!

• Nanathalie
    AngieF skrev 2025-02-13 16:58:38 följande:

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

Usch vilken mardröm med 2 mf på raken. Beklagar verkligen.. Så himla hemskt och min största mardröm typ. Är helt knäckt efter mitt ma/mf som pågår och typ rädd för hur det kommer kännas när man plussar nästa gång. Jag goppas att er nästa stannar kvar ❤️ kram
  • Elisand

Mensen äntligen slut och jag känner att jag kunnat ladda om med lite tillförsikt efter all besvikelse som blev denna gång. Väntar på paket med bl.a. ägglossningstest som borde komma vilken dag som helst. 

Ska bli spännande att testa med det! Om inte annat för att faktiskt få se ett positivt test någon gång ;) 

Jag har sett att vissa har satt in bild på sina tester i en app, gör ni också det?

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-14 15:08:05 följande:

Mensen äntligen slut och jag känner att jag kunnat ladda om med lite tillförsikt efter all besvikelse som blev denna gång. Väntar på paket med bl.a. ägglossningstest som borde komma vilken dag som helst. 

Ska bli spännande att testa med det! Om inte annat för att faktiskt få se ett positivt test någon gång ;) 

Jag har sett att vissa har satt in bild på sina tester i en app, gör ni också det?

Det är faktiskt roligt att testa för ägglossning 😂 hoppas du får se plus på både dem och gravtest 🤞

premom appen är toppen att läsa av och jämföra test! 

Jag la in där för första barnet och gick att se ett mönster hur lh ökade för mig, testade över två år. Nu har jag testat nästan varje dag sen jul utan ökning, men förstått att det kan vara lite knas innan cykeln är igång efter förlossning. 

• AngieF
    Zozoi skrev 2025-02-14 11:31:30 följande:

Beklagar era missfall! 💔 Håller tummarna att ni snart får ett plus på stickan som resulterar i bebis 🙏

Heminseminering, vad är det? Aldrig hört om!

Tack❤️ Det går ut på att min man kommer i en burk sen sprutas det in i mig via en liten spruta (sån man kan använda för att ge små barn/djur flytande medicin). På så sätt får vi till många fler bra försök men slipper pressen att ligga ofta och inte lyckas prestera, vilket bara skapat frustration och en ond cirkel för oss. Tycker det funkar toppen och har som sagt blivit gravid 2 ggr på 5 månader sen vi började med det! 
  • AngieF
    Nanathalie skrev 2025-02-14 13:33:51 följande:
    Usch vilken mardröm med 2 mf på raken. Beklagar verkligen.. Så himla hemskt och min största mardröm typ. Är helt knäckt efter mitt ma/mf som pågår och typ rädd för hur det kommer kännas när man plussar nästa gång. Jag goppas att er nästa stannar kvar ❤️ kram
    Ja det har varit fruktansvärt att få upp hoppet och sedan raseras gång på gång.. Efter mitt första MA var jag bara superglad att få ett till plus för det hade tagit sån tid, längre tid än vanligt att få mens efteråt och bm ville att vi skulle ha en mens emellan. Gick från slutet av oktober till början av januari och bara ville vara gravid igen. Men nu efter andra missfallet känns tanken på att blir gravid nästan lika illa som tanken på att INTE bli gravid.. 
    Vi ska ge det några månader till sen vet jag faktiskt inte om jag kommer vilja fortsätta försöka. Dels pga min ålder men även att det tar upp sån stor del av tankeverksamheten.. Men hoppas ändå att det ska bli något innan vi behöver börja ta såna beslut!

Beklagar ditt pågående MA, vet verkligen hur hemskt det är❤️❤️
Svar på tråden BIM Mars 2025