• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Juli1990
    Zozoi skrev 2025-03-05 07:37:38 följande:

Alla ni som har BIM runt 13-14 som mig, när tänker ni börja testa? 🥰

Har bim 13-14/3 och har tänkt hålla mig till mensen kommer dvs kommer mensen inte tar jag test. Orkar inte med besvikelsen igen av ett blankt test. Såklart blir ju mensen också en besvikelse, men ska försöka hålla mig till min plan! 
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Fick fadt gubbe på Clearblue advanced igår och hade ÄL känning. Tid hos gyn imorgon för att kontrollera hur allt ser ut efter MA:t. Så då borde man ju kunna se tydligt om ägglossningen faktiskt skett. 

• Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-03-05 10:43:33 följande:

Är på ÄL+4 idag med beräknad BIM 13-14. Väntar åtminstone till ÄL+10, alltså 11/3. 

Men min temp fluktuerar så himla mycket, precis som förra cykeln (första månaden jag tempade), så har inga stora förhoppningar om att det blir något den här gången. Även om vi fick till bra försök runt ägglossning så känns det redan kört liksom.. 

Ska ta blodprov idag för att kolla östrogen och progesteron nivåer. Bokade privat för jag är orolig att mina två missfall och relativt korta lutealfas (11 dagar) beror på lågt progesteron. Men vill inte vänta på ett tredje missfall eller att det går 6 månader från senaste missfallet innan vården börjar utreda. Vi har försökt i ett år nu. Första månaderna körde vi bara oskyddat sen ordentliga försök i augusti (slutade i MA i v12) och december (tidigt MF i v5-6). Fyller 38 i sommar så börjar bli så himla stressad!!

Haha sorry för långa utlägget på en kort fråga..

Tar också progesteron efter äl ibland. Men tror det är 7-8dpo som man brukar ta det och som referensvärdena är för. Men hoppas det redan är tillräckligt högt på 4 dpo att du inte behöver bekymra dig att det är det som är felet ❤️
    Hade också ma innan första barnet v12 och tänker att när kroppen vill behålla fast det inte utvecklas så har man åtminstone haft tillräckligt progesteron ☺️
  • Rumpetrollet
    Zozoi skrev 2025-03-05 07:37:38 följande:

Alla ni som har BIM runt 13-14 som mig, när tänker ni börja testa? 🥰

Jag har BIM den 9:e och tänker testa på lördag eller söndag, alltså BIM eller BIM-1. Jag har tidigare väntat på mens, men tycker att den eller de dagarna bara blir en utdragen plåga i att känna efter och springa på toa och se om det dykt upp nåt hela tiden. Jag vill däremot vänta med att testa till nära BIM för att vara relativt säker på svaret jag får, så jag slipper att vara i den här hopp/förtvivlan-karusellen så länge.
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 12:41:01 följande:
    Tar också progesteron efter äl ibland. Men tror det är 7-8dpo som man brukar ta det och som referensvärdena är för. Men hoppas det redan är tillräckligt högt på 4 dpo att du inte behöver bekymra dig att det är det som är felet ❤️
    Hade också ma innan första barnet v12 och tänker att när kroppen vill behålla fast det inte utvecklas så har man åtminstone haft tillräckligt progesteron ☺️
    Menar att jag också tar blodprov för progesteron ibland efter ägglossning, kunde inte göra det sist för hade bokat 7 dpo men mensen kom redan på 6 dpo 😭
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 12:43:02 följande:
    Menar att jag också tar blodprov för progesteron ibland efter ägglossning, kunde inte göra det sist för hade bokat 7 dpo men mensen kom redan på 6 dpo 😭
    Jaha okej du gick så ?sent?! Hur lång cykel har du? Min är vanligen 29 dagar med 11 dagar lutealfas.
    Tyckte jag läste överallt att dag 21 i cykeln var bäst att ta provet vilket är varför jag tänkte gå just idag. Att de då kunde se att östrogen sjunkit och progesteron ökat. 
  • Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-03-05 12:49:29 följande:
    Jaha okej du gick så ?sent?! Hur lång cykel har du? Min är vanligen 29 dagar med 11 dagar lutealfas.
    Tyckte jag läste överallt att dag 21 i cykeln var bäst att ta provet vilket är varför jag tänkte gå just idag. Att de då kunde se att östrogen sjunkit och progesteron ökat. 
    Min cykel varierar från 28-40 dagar. Om man har standard ägglossning dag 14 så blir dag 21 på 7 dpo därför man säger dag 21. Men har man senare ägglossning eller tidigare så kan man behöva ta en annan dag. Jag har tex ägglossning dag 25 ibland ☺️ 

Men du får ju ändå något värde när du testar idag också så du vet ungefär ☺️ Men troligen så blir testet innan det når sin högsta nivå 🥰
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Testade negativt på BIM i februari, två dagar sen mens, mensen var inte alls som vanligt... blödde väldigt lite och få dagar, men tänkte det kunde bero på första mensen sedan MF i januari.. 

Nu idag, 3-4 dagar efter mensen tagit slut så mår jag illa, är yr och det spänner i brösten.. kan det vara så att jag blivit gravid förra månaden iaf? Hade en lång konstig cykel på 37(!!) dagar, lutealfas på 11 dagar, men testade ändå negativt?

• melissy

Hej alla! Lägger in mig i tråden:) Har en blivande 3åring och tar ut min kopparspiral imorgon och har ÄL 7e, så detta blir första försöket. Får hålla tummarna....

! BIM-lista

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    22/3 melissy
    26/3 Tingeling
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97

• AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 13:58:38 följande:
    Min cykel varierar från 28-40 dagar. Om man har standard ägglossning dag 14 så blir dag 21 på 7 dpo därför man säger dag 21. Men har man senare ägglossning eller tidigare så kan man behöva ta en annan dag. Jag har tex ägglossning dag 25 ibland ☺️ 

Men du får ju ändå något värde när du testar idag också så du vet ungefär ☺️ Men troligen så blir testet innan det når sin högsta nivå 🥰
    Aaaah fattar, tack!! Då väntar jag ett par dagar att gå, behöver inte boka tid för det är drop in☺️
Svar på tråden BIM Mars 2025