• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-03-05 14:40:26 följande:
    Aaaah fattar, tack!! Då väntar jag ett par dagar att gå, behöver inte boka tid för det är drop in☺️
    Så bra! Ditt jag går måste man boka tid och får betala om man avbokar senare än 24 h innan 🙄 
    Hoppas det visar sig vara toppen så du inte behöver oroa dig 🥰
  • Zozoi
    Juli1990 skrev 2025-03-05 11:06:20 följande:
    Har bim 13-14/3 och har tänkt hålla mig till mensen kommer dvs kommer mensen inte tar jag test. Orkar inte med besvikelsen igen av ett blankt test. Såklart blir ju mensen också en besvikelse, men ska försöka hålla mig till min plan! 
    Sant! Jag har 3 test liggandes hemma så jag ska försöka hålla mig så länge som möjligt. Blir väl eventuellt ett test i början av nästa vecka för min del. Har inget testa tidigt hemma så är väl kanske ingen idé att slösa ändå. Även fast det är svårt att hålla sig.

Håller tummarna för oss båda ❤️❤️
  • Mitu93
    Hej Jag hoppar också in här 😊
    15e försöket för att få vårt första barn, har även fått en tid för fertilitetsutredning den här månaden. Förhoppningsvis kan vi lösa det på egen hand innan dess! 
    Man har ju hört om fall då det funkat precis när man ska få hjälp, så håller tummarna! 

Bim lista

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    20/3 Mitu93
    22/3 melissy
    26/3 Tingeling
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
  • Anonym (Ardna)

Håller tummarna 🤞 vår son är ett sånt plus som blev precis innan ivf ❤️

Mitu93 skrev 2025-03-05 16:40:56 följande:
    Hej Jag hoppar också in här 😊
    15e försöket för att få vårt första barn, har även fått en tid för fertilitetsutredning den här månaden. Förhoppningsvis kan vi lösa det på egen hand innan dess! 
    Man har ju hört om fall då det funkat precis när man ska få hjälp, så håller tummarna! 
  • Palettbladet25
    AngieF skrev 2025-03-05 10:43:33 följande:

Är på ÄL+4 idag med beräknad BIM 13-14. Väntar åtminstone till ÄL+10, alltså 11/3. 

Men min temp fluktuerar så himla mycket, precis som förra cykeln (första månaden jag tempade), så har inga stora förhoppningar om att det blir något den här gången. Även om vi fick till bra försök runt ägglossning så känns det redan kört liksom.. 

Ska ta blodprov idag för att kolla östrogen och progesteron nivåer. Bokade privat för jag är orolig att mina två missfall och relativt korta lutealfas (11 dagar) beror på lågt progesteron. Men vill inte vänta på ett tredje missfall eller att det går 6 månader från senaste missfallet innan vården börjar utreda. Vi har försökt i ett år nu. Första månaderna körde vi bara oskyddat sen ordentliga försök i augusti (slutade i MA i v12) och december (tidigt MF i v5-6). Fyller 38 i sommar så börjar bli så himla stressad!!

Haha sorry för långa utlägget på en kort fråga..

kan inte du berätta vad resultatet var sen när du vet. Är själv orolig för kort lutelfas.. är gravid nu men under fyra månader sen mitt ma har jag haft 10-11 dagars lutelfas. får inte göra något hormontest.. behöver ju inte bero på låga värden såklart men man är ju orolig..  
  • Enlite sladdis
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-05 14:07:27 följande:

Testade negativt på BIM i februari, två dagar sen mens, mensen var inte alls som vanligt... blödde väldigt lite och få dagar, men tänkte det kunde bero på första mensen sedan MF i januari.. 

Nu idag, 3-4 dagar efter mensen tagit slut så mår jag illa, är yr och det spänner i brösten.. kan det vara så att jag blivit gravid förra månaden iaf? Hade en lång konstig cykel på 37(!!) dagar, lutealfas på 11 dagar, men testade ändå negativt?

Vissa blöder ju vid graviditet också. Är testen fortfarande negativa?
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 15:20:44 följande:
    Så bra! Ditt jag går måste man boka tid och får betala om man avbokar senare än 24 h innan 🙄 
    Hoppas det visar sig vara toppen så du inte behöver oroa dig 🥰
    Jag vet inte om jag hoppas på normala eller onormala värden haha! Nästan så en vill hitta ett fel som går att behandla bara😅
  • AngieF
    Palettbladet25 skrev 2025-03-05 18:27:04 följande:
    kan inte du berätta vad resultatet var sen när du vet. Är själv orolig för kort lutelfas.. är gravid nu men under fyra månader sen mitt ma har jag haft 10-11 dagars lutelfas. får inte göra något hormontest.. behöver ju inte bero på låga värden såklart men man är ju orolig..  
    Absolut, postar resultatet när jag får dem! Hoppas det går bra för dig i denna graviditet❤️
  • Mitu93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-05 17:12:10 följande:

Håller tummarna 🤞 vår son är ett sånt plus som blev precis innan ivf ❤️

Tack ❤️
  • Anonym (N)

Cykeldag 44 idag?. 14 dagar efter ägglossning och ingen mens i sikte. Inget positivt graviditetstest heller.

Min cykel har fuckat upp totalt efter missfall i oktober, tycker ni att jag borde höra av mig till spec mvc och be om hjälp? Har alltid haft regelbunden cykel, 33-35 dagar mer lutealfas på 11 dagar. Alltid! Men nu- heeeeelt åt skogen med grymt ömma bröst och illamående, världens pms. 

Har någon annan vart med om att er cykel blivit helt knäpp efter missfall? Typ samma långa cykler alla månader efter missfallet. Kom gärna med input ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025