• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • zebrans
    Anonym (Nervös92) skrev 2025-03-19 11:47:04 följande:
    Nej vad tråkigt! Blöder du mycket? Ge inte upp ❤️
    Nej inte mycket ❤️
  • xnfsm
    zebrans skrev 2025-03-19 12:58:43 följande:
    Nej inte mycket ❤️
     vad tråkigt ❤️????? håller tummarna Att det avtar 
  • Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 11:41:35 följande:

Förstår ☺️ är ditt värde i pmol eller ng? 

Jag vill helst undvika letrozol, för jag vill inte ha tvillingar 🙈 Och bor en och en halvtimme från klinik som skulle hjälpa till med ultraljud. Jag tänkte börja med att eventuellt ta blodprov för totalt testosteron/shbg. 

Var nyss hos läkare som frågade mig om jag hade några tecken och det har jag ju egentligen inte förutom att cykeln kan dra iväg till 40-45 dagar ibland och får finnar i perioder. Annars har jag ingen övervikt och amh åt det lägre hållet. Dock många äggblåsor vid ultraljud på min äggstock (har bara en, vilket jag funderar på är orsaken till lägre amh). 

Ursäkta min okunskap men vad står pmol eller ng för? Vet inte vad jag ska svara på det 🙈

Men om jag förstått det rätt så är väl risken för flerbördsgraviditet rätt liten med tablettstimulering? 😬 Jag vill ju helst inte heller ha fler än 1 bebis. 
    Mina cykler drar ju också iväg till 40-45 dagar. Jag är just nu på cykel dag 39 liksom. Det är inte normalt.
    Innan jag fick mitt första barn så var min mens verkligen som en klocka. Jag hade ALLTID 28-29 dagars cyklar. 
  • Anonym (Ardna)
    Zozoi skrev 2025-03-19 14:20:59 följande:
    Ursäkta min okunskap men vad står pmol eller ng för? Vet inte vad jag ska svara på det 🙈

Men om jag förstått det rätt så är väl risken för flerbördsgraviditet rätt liten med tablettstimulering? 😬 Jag vill ju helst inte heller ha fler än 1 bebis. 
    Mina cykler drar ju också iväg till 40-45 dagar. Jag är just nu på cykel dag 39 liksom. Det är inte normalt.
    Innan jag fick mitt första barn så var min mens verkligen som en klocka. Jag hade ALLTID 28-29 dagars cyklar. 

Ditt amh värde är antingen i pmol eller ng/ml. jag hade när jag testade i februari 1.3 ng/ ml.

Jag hade bara enstaka långa cykler innan vårt barn men nu när cykeln kom tillbaka är de längre. 

Som jag förstått så tar man letrozol i början av cykeln och sen gör ultraljud för att kontrollera att man bara har en follikel som leder. 

Har du testat inositol så länge? 

• Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 14:56:23 följande:

Ditt amh värde är antingen i pmol eller ng/ml. jag hade när jag testade i februari 1.3 ng/ ml.

Jag hade bara enstaka långa cykler innan vårt barn men nu när cykeln kom tillbaka är de längre. 

Som jag förstått så tar man letrozol i början av cykeln och sen gör ultraljud för att kontrollera att man bara har en follikel som leder. 

Har du testat inositol så länge? 

Jag gick in och kollade på provsvaren nu och mitt värde var 20.6 pmol/L och vad jag förstod det som på fertilitetsläkaren är det ett högt värde?

Ja precis, först stimulera och sen följs det upp av ultraljud. Hade varit skönt att få hjälp på traven då det tagit sån lång tid nu och fortfarande inte plussat 😩

Jag ska börja köra med inositol frånochmed idag, får hem det på posten idag!

• Anonym (Eli)

Jag ryckte av plåstret och fick äntligen det efterlängtade 🥹 

Stort lycka till allihop! ♥️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-19 15:10:53 följande:

Grattis 🥳
  • Anonym (Ardna)
    Zozoi skrev 2025-03-19 15:04:50 följande:

Jag gick in och kollade på provsvaren nu och mitt värde var 20.6 pmol/L och vad jag förstod det som på fertilitetsläkaren är det ett högt värde?

Ja precis, först stimulera och sen följs det upp av ultraljud. Hade varit skönt att få hjälp på traven då det tagit sån lång tid nu och fortfarande inte plussat 😩

Jag ska börja köra med inositol frånochmed idag, får hem det på posten idag!

Men då har du typ 2.9 ng, vilket är normal högt. Han mena kanske att det var tillräckligt högt för att inte behöva oroa sig. 

Men absolut är det värt att leta efter en läkare som VILL hjälpa 🥰 

Jag hoppas det ska hjälpa mig också , men varit på det i 30 dagar nu. 

• Zozoi
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-19 15:10:53 följande:

Grattis 🙏❤️
  • Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 15:19:23 följande:

Men då har du typ 2.9 ng, vilket är normal högt. Han mena kanske att det var tillräckligt högt för att inte behöva oroa sig. 

Men absolut är det värt att leta efter en läkare som VILL hjälpa 🥰 

Jag hoppas det ska hjälpa mig också , men varit på det i 30 dagar nu. 

Varför mäts det på olika sätt? Känns så krångligt när det är ett och samma värde man ska räkna ut. Det längst till vänster i tabellen, är det värdena för när resultatet kommer i pmol/L? 

Isåfall är det ju inte märkbart högt värde jag har. Däremot oroar mitt LH värde, vilket indikerar att jag inte uppnår/har svag ägglossning. 

Hoppas inositol ska göra underverk nu och att man snart får sitt efterlängtade plus ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025