• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    zebrans skrev 2025-03-18 06:30:10 följande:

Någon som upplevt att era test inte blir starkare? Idag tycker jag knappt strecket syns 😭

Tog du några tester innan ÄL+14? Hur såg de ut?

Tycker absolut att det syns en ökning nu. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Ni som tempar, hur många dagar brukar det ta för att bekräfta ÄL?
  • zebrans
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-18 06:47:51 följande:

Det är tydligt att de ökat 🥰 de mäter inga nivåer, men det är positivt att de blir starkare ❤️

Tack, vad menas med att de inte mäter nivåer? 🥰
  • zebrans

Det översta testet är äl+ 13 och det andra äl+14. 

Testet jag tog idag (äl+ 15, ingen bild) var dock svagare än igår, men fortfarande positivt 

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-18 07:13:49 följande:
    Tog du några tester innan ÄL+14? Hur såg de ut?

Tycker absolut att det syns en ökning nu. 
  • zebrans

2-3 dagar med temperatur över CL ☺️

Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-18 07:56:06 följande:

Ni som tempar, hur många dagar brukar det ta för att bekräfta ÄL?
  • Anonym (Ardna)
    zebrans skrev 2025-03-18 08:14:05 följande:
    Tack, vad menas med att de inte mäter nivåer? 🥰

Att testen bara är gjorda för att visa om det finns hcg närvarande eller inte. Men det är positivt att de blir starkare. Men efter ett tag kommer de inte bli starkare och det kan ändå öka som det ska i kroppen ( mina var ingen större skillnad 13 dpo när jag hade 200 mot 27 dpo när jag hade 28000 i blodet. 

För mig var t.o.m. abblo att de var svagare en dag än dagen innan och streckstyrkan beror till vis del på hur mycket pigment testen är laddade med och inte bara hur mycket hcg man har ☺️

• Juni22

Hej alla, nu var det min tur att hoppa in här i tråden. Följt nästan alla trådar sen april förra året. 

Är möjligtvis på Äl+13 med nån dags felmarginal. Var dunderförkyld under ÄL veckan så tempen är inte att lita på men fick fast gubbe på clearblue CD 14. 

Började få menskänningar igår kväll men tog ändå ett test imorse. Tycker mig se ett svagt streck men fick en kemisk förra månaden så är inte överdrivet hoppfull..

Taget inom tiden, brukar ni få spök på babyplan early?

Grattis till alla plus ❤️

• zebrans
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-18 08:27:21 följande:

Att testen bara är gjorda för att visa om det finns hcg närvarande eller inte. Men det är positivt att de blir starkare. Men efter ett tag kommer de inte bli starkare och det kan ändå öka som det ska i kroppen ( mina var ingen större skillnad 13 dpo när jag hade 200 mot 27 dpo när jag hade 28000 i blodet. 

För mig var t.o.m. abblo att de var svagare en dag än dagen innan och streckstyrkan beror till vis del på hur mycket pigment testen är laddade med och inte bara hur mycket hcg man har ☺️

Tack för förtydligandet! Är ju en hel djungel det här 😅
  • zebrans
    Juni22 skrev 2025-03-18 08:38:43 följande:

Hej alla, nu var det min tur att hoppa in här i tråden. Följt nästan alla trådar sen april förra året. 

Är möjligtvis på Äl+13 med nån dags felmarginal. Var dunderförkyld under ÄL veckan så tempen är inte att lita på men fick fast gubbe på clearblue CD 14. 

Började få menskänningar igår kväll men tog ändå ett test imorse. Tycker mig se ett svagt streck men fick en kemisk förra månaden så är inte överdrivet hoppfull..

Taget inom tiden, brukar ni få spök på babyplan early?

Grattis till alla plus ❤️

Tycker mig se ett svagt streck, men tyvärr blir ju kvaliten väldigt försämras här inne! håller tummarna 🤞 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 20:03:36 följande:
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
    Mitt test har blivit tjockare idag, inte mycket mer färg på det men "hela" linjen är mer skuggad/markerad idag med morgonurin. 

Hoppas! 

Och hoppas att detta kanske ger lite hopp till någon! Fick supernegativt på vad jag trodde borde varit bim 14/3. 

Vi har försökt sedan missfall i augusti, ammar fortfarande min 14 månaders men gjorde blodprov för lite drygt en månad sedan där jag fick se att jag hade lågt ferrerinvärde, började med järntabletter och vitaminer för förberedelse inför graviditet. Vet inte om det kan ha hjälpt och om detta stannar kvar men man har ju greppat efter halmstrån sedan aug. 
Svar på tråden BIM Mars 2025