• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • zebrans
    nov91 skrev 2025-03-18 14:11:04 följande:

Hej alla fina tjejer i tråden! Sitter här på jobbet och fick lite panik nu när jag gick på toa. Hade en ytterst liten & ljus/utspädd ljusröd färg på toapappret. Min mens är beräknad till torsdag enligt min app och hade fast smiley på Clearblue den 6/3. Har ingen mensvärk men känner mig lite uppblåst. Brukar alltid få känningar att mens är på gång dagen innan den kommer och alltid jobbig mensvärk den dagen hon väl kommer. 

kan detta vara en nidblödning?? Eller är det tant röd som kommit på besök? Vet att det enklaste sättet att veta är ett test men är fast på jobbet och måste berätta för någon, dvs er 😂❤️

Kan absolut vara nidblödnin. håller tummarna!
  • bebissugen91

Hej!

Jag och min sambo har försökt nu i 1,5 år. Förr hängde jag mycket I dessa trådar men gav iprincip upp. Hade planer på att skicka in vårdbegäran för ivf. 
    Tog precis ett test och inbillar mig att jag ser något. Ser ni? 😭😭

• Anonym (Ardna)
    bebissugen91 skrev 2025-03-18 17:24:48 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt nu i 1,5 år. Förr hängde jag mycket I dessa trådar men gav iprincip upp. Hade planer på att skicka in vårdbegäran för ivf. 
    Tog precis ett test och inbillar mig att jag ser något. Ser ni? 😭😭

Tror kanske jag ser något 🙏 
    vår första fick vi plus helgen innan måndagen då det gått ett år sen vårt missfall och vi äntligen kunde hå vidare med ivf ❤️
  • bebissugen91

Åh vad roligt att läsa. Hört många sådana historier faktiskt ❤️ 

Nu ser det ut såhär.... vet att man inte ska tyda testet så långt efter (1 timme) men åååååååhhh vad man hoppas ❤️

• Anonym (Ardna)
    bebissugen91 skrev 2025-03-18 17:41:06 följande:

Nu ser det ut såhär.... vet att man inte ska tyda testet så långt efter (1 timme) men åååååååhhh vad man hoppas

ja jag hörde också massa såna historier och tänkte jo men tjena att det skulle hända oss. Jag tror det är positivt! Har du fler så ta ett till ikväll (en del får svagare och en del får faktiskt starkare på kvällen) får du ett till med streck så måste det vara sant 🥳
  • zebrans
    bebissugen91 skrev 2025-03-18 17:41:06 följande:

Nu ser det ut såhär.... vet att man inte ska tyda testet så långt efter (1 timme) men åååååååhhh vad man hoppas ❤️

Skulle våga säga grattis!
  • mothertotwo
    Heeej alla{#emotions_dlg.flower}
    Tog en paus, men är tillbaka lite då och då. Blev nyfiken på hur det gått för alla. Har inte varit här sedan någon gång i januari. 

Jag vill så gärna skriva in mig i listan här, men får avvakta. Har ingen aning när min mens dyker upp. Kopplade för några dagar sedan att den inte kommit än. Men nu är den typ 17 dagar sen. Har heller inga symtom på något, därför har jag heller inte testat med något test utan tiden får utvisa helt enkelt. Skulle haft mens den 2 Mars, om man räknar 31 dagar. Dag 47 nu. 

Börjar fundera på om jag är i klimakteriet. Har nattliga svettningar, klåda i underliv osv. Det har jag haft ett ganska bra tag nu. Men är bara 33 år gammal. Men tydligen går det. Blev rekommenderad att gå till en gynekolog för att kolla om jag har ägg kvar. Men kan man verkligen bara ringa en gynekolog och säga: Hej, kan jag komma på ultraljud, jag vill se om jag har ägg kvar?

känner mig lite kluven faktiskt.
  • zebrans

En liten uppdatering.. var orolig imorse för att testet kändes svagare. Tog ett nu på kvällen igen, betydligt starkare 🙏
  • Anonym (Tredje)

Imorgon ska jag prova ta första testet. Äl+8 då
    Fler?

• Zozoi

Idag varit i kontakt med privat gynhälsa för eventuellt second opinion. Vi var på utredning i höstas vilket inte enligt fertilitetsläkaren visade något större oroande enligt honom pågrund av att vi har ett gemensamt barn sedan innan och blivit gravida på naturlig väg.

Hade ett högt AMH-värde över 20 och lågt LH vid provtagning. Vilket han inte visade någon större oro för. 
    Men mina cykler är jätte ojämna, ena månaden ligger den på 33 dagar och andra månader ligger den på 45 dagar liksom? Jag börjar tvivla på om jag ens har ägglossning.

Har i princip aldrig lyckats få fullt utslag på lh-testerna.
    Någon som känner igen sig? Funderar på eventuell PCO/PCOS. 

Svar på tråden BIM Mars 2025