• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Tingeling)

Grattis alla plussare 🥰✨ 
    Är på BIM -1 eller 2 idag beroende på vilken app jag ska följa. Min temp stegrade en hel del senaste dagarna och jag har huvudvärk, annars lugnt på symptomfronten. Äl bekräftades till 12 mars till att börja med i Premom men nu när tempen var extra hög häromdagen (37,9) sen gick ner till 37,5 idag så skriver den om som att jag haft äl igår?! Hade temphöjning vid äl 12/3 som dippade dagen innan för att sedan höjas och legat på 37,4 så jag förstår inte om jag har äl igen eller om appen tänker fel. Har inga grav-test hemma men tog ett äl-test som ger utslag 🙃 Ska åka och köpa grav-test under dagen. Någon som kan hjälpa mig att tyda? 

• Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-24 07:36:28 följande:

Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig. 
    Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje. 
    Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna. 
    Känner mig så jäkla fruktansvärt less. 
    Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
    Faaan

❤️❤️❤️❤️❤️ jag förstår dig. Jag tänker mycket på vart jag skulle varit om vår inte dött. Dagliga fosterrörelser och RUL hade varit runt hörnet nu. Grät floder i förrgår av ångest och sorg. Vi har också stort åldersspann mellan våra här hemma. Vi har ju inga gemensamma men min yngsta är 8 och mannens yngsta är 6. Det blir bra ändå. Det kommer när det är menat. Hemska tanke men måste typ tänka så.

Vi hade tänkt hoppa försöken men kan liksom inte låta bli. Vi vill så gärna.. kram❤️
  • Anonym (Tingeling)

En liten uppdatering: Åkte och köpte gravidtester och det kom direkt upp två streck 😍 Så glad, chockad och nervös! Bifogar bild. Haft några dagar då jag varit väldigt varm och törstig, sambon har frågat hur jag mår då jag varit varm i huden. Även haft migränkänningar under helgen. Hoppas nu bara att inte mensen kommer imorgon och att vi kan fullfölja denna resa 🥰 Jag är 40 år och sambon 31 så jag har varit lite fundersam kring våra chanser ❤️
  • Palettbladet25
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-03-24 15:09:25 följande:

En liten uppdatering: Åkte och köpte gravidtester och det kom direkt upp två streck 😍 Så glad, chockad och nervös! Bifogar bild. Haft några dagar då jag varit väldigt varm och törstig, sambon har frågat hur jag mår då jag varit varm i huden. Även haft migränkänningar under helgen. Hoppas nu bara att inte mensen kommer imorgon och att vi kan fullfölja denna resa 🥰 Jag är 40 år och sambon 31 så jag har varit lite fundersam kring våra chanser ❤️

stort grattis till er 🥰

• Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-03-24 12:13:31 följande:
    ❤️❤️❤️❤️❤️ jag förstår dig. Jag tänker mycket på vart jag skulle varit om vår inte dött. Dagliga fosterrörelser och RUL hade varit runt hörnet nu. Grät floder i förrgår av ångest och sorg. Vi har också stort åldersspann mellan våra här hemma. Vi har ju inga gemensamma men min yngsta är 8 och mannens yngsta är 6. Det blir bra ändå. Det kommer när det är menat. Hemska tanke men måste typ tänka så.

Vi hade tänkt hoppa försöken men kan liksom inte låta bli. Vi vill så gärna.. kram❤️
    Jag förstår. Det tar tid för själen att läka och det kommer och går. 
    Min man vill försöka för jul men jag tycker jag har nog att stå i ändå utan att man ska tillföra en födelsedag ???? hoppas på januari 2026 
  • maj maj

Bim-1 idag och testade vid 7 tiden imorse och tyckte att det syntes en svag svag linje på rfsu den vanliga röda stickan. Är det för kort inpå om jag testar igen ikväll, eller bör jag vänta nån dag? Vill ju så gärna att linjen ska bli starkare.

• Nanathalie
    maj maj skrev 2025-03-26 09:32:37 följande:

Bim-1 idag och testade vid 7 tiden imorse och tyckte att det syntes en svag svag linje på rfsu den vanliga röda stickan. Är det för kort inpå om jag testar igen ikväll, eller bör jag vänta nån dag? Vill ju så gärna att linjen ska bli starkare.

Men omg! Du kan testa igen efter 4h med koncentrerat urin. Mitt brev starkare på bara 4h sist. Håller tummarna.
  • maj maj
    Nanathalie skrev 2025-03-26 09:43:00 följande:
    Men omg! Du kan testa igen efter 4h med koncentrerat urin. Mitt brev starkare på bara 4h sist. Håller tummarna.
    Åh men då gör jag så att jag testar ikväll 😊 när tar jag det digitala tro?
  • mothertotwo

Idag är jag på dag 55 i min menscykel. Vad tusan är det som händer. 😩 Har bokat tid till gyn i nästa vecka. På onsdag ska jag dit. Tog ett digitalt test för lite mer än en vecka sen, men det gav inte mig något då. Senast jag hade mens var den 1 februari. 

• Nanathalie
    maj maj skrev 2025-03-26 11:12:47 följande:
    Åh men då gör jag så att jag testar ikväll 😊 när tar jag det digitala tro?
    Samma dag!
Svar på tråden BIM Mars 2025