• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    Zozoi skrev 2025-03-19 15:29:19 följande:

Varför mäts det på olika sätt? Känns så krångligt när det är ett och samma värde man ska räkna ut. Det längst till vänster i tabellen, är det värdena för när resultatet kommer i pmol/L? 

Isåfall är det ju inte märkbart högt värde jag har. Däremot oroar mitt LH värde, vilket indikerar att jag inte uppnår/har svag ägglossning. 

Hoppas inositol ska göra underverk nu och att man snart får sitt efterlängtade plus ❤️

Det är typ alltid olika enheter beroende på lab, jag har fått båda enheterna beroende på läkare. 

hoppas du får hjälp av inositol och annars hittar en läkare som vill. Hon jag träffade sist verlade öppen för arr testa med mig. Meb jag hoppas det ska rätta till sig självt och var mer oroligt för att min lutealfas var för kort. Så hon skrev ut progesteron till mig som jag hoppas ska kunna hjälpa till att äveb reglera cykeln 🙏

• Anonym (Ardna)
    Zozoi skrev 2025-03-19 15:29:19 följande:

Varför mäts det på olika sätt? Känns så krångligt när det är ett och samma värde man ska räkna ut. Det längst till vänster i tabellen, är det värdena för när resultatet kommer i pmol/L? 

Isåfall är det ju inte märkbart högt värde jag har. Däremot oroar mitt LH värde, vilket indikerar att jag inte uppnår/har svag ägglossning. 

Hoppas inositol ska göra underverk nu och att man snart får sitt efterlängtade plus ❤️

Hela tabellen är för ng. Längst till vänster åldersspannen ☺️
  • Zozoi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 15:40:46 följande:
    Hela tabellen är för ng. Längst till vänster åldersspannen ☺️
    Hur beräknade du om mitt värde då? 😊
  • zebrans
    xnfsm skrev 2025-03-19 14:01:23 följande:
     vad tråkigt ❤️????? håller tummarna Att det avtar 
    Blöder inte nu längre, men har inte för hög förhoppning ändå. 🙏
  • Zozoi

Idag kom min mens på cykel dag 40, en diff på 7 dagar från förra månaden. Då kom den på cykel dag 33.
    Känner mig så ledsen och undrar varför min kropp inte vill samarbeta längre? 😢

• xnfsm

Grattis till alla plus ❤️ och kram till alla er som kämpar. 

en fråga, hur tidigt brukar ni testa? Jag går i väntan på att testa. Har känt ett lätt lätt illamående men det kan jag göra i vanliga fall också.. lite lätt molvärk ibland, också vanligt för mig. Jag har 8 dagar kvar till bim och 6 dagar sen äl.

• melissy
    xnfsm skrev 2025-03-20 10:54:40 följande:

Grattis till alla plus ❤️ och kram till alla er som kämpar. 

en fråga, hur tidigt brukar ni testa? Jag går i väntan på att testa. Har känt ett lätt lätt illamående men det kan jag göra i vanliga fall också.. lite lätt molvärk ibland, också vanligt för mig. Jag har 8 dagar kvar till bim och 6 dagar sen äl.

Första gången blev jag gravid oplanerat och plussade i vecka 5 så har typ ingen aning när man ska börja testa haha. Men tänkte testa på bim-1 imorgon och se vad som händer. Kommer kännas tungt om man testar för tidigt och får negativt:( Så segt att de symptom man känner lika gärna kan vara mensen som är på ingång också...
  • elliibellii

Min längsta cykel någonsin, på 39 dagar (brukar ligga på 28-30) slutade igår, idag inleder jag en ny cykel med den absolut värsta mensvärken jag upplevt Död

Så elliibellii over and out, hörs i den andra tråden {#emotions_dlg.flower}

Lycka till, till er som fortfarande väntar med spänning och ni som plussat Hjärta

• Anonym (Tredje)

Äl+8 idag, ska ta test imorgon tänker jag, har haft endel stickningar i livmodern idag så vi får se. Har inte allt förstor hopp än..

• melissy

Var lite för nyfiken och testade nu på kvällen BIM-2. Supernegativt. Känns ju verkligen som att hoppet är ute för denna månaden tyvärr:( Lycka till ni andra som väntar på att ta testHjärta

Svar på tråden BIM Mars 2025