• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Flisen123
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-22 21:45:35 följande:
    Skulle nog säga att NC tyvärr verkar ha rätt med CD19 😔 eftersom du bytte till tempen i början av cykeln så borde inte det påverka, den höjningen du har cd19 ser ut som en höjning efter ägglossning. Du kanske råka ut för samma sak som mig denna månad (har min graf högre upp i tråden), nämligen att LH steg två gånger. Jag hade stegring inför CD14 sedan gick det ner för att sedan börja stiga igen någon dag senare. Så himla frustrerande! Kommer nog bara tempa framöver och försöka att inte vara så känslomässigt investerad varje dag över hur tempen ser ut men det är så himla svårt 😩
    Var rädd för det.. Då är det kört denna månad oxå då 😭
    Bara att vänta på mensen igen och hoppas på att det blir 9e gången gillt även om man inte har mycket hopp längre 😞

Ja det är verkligen frustrerande, att vara så fokuserad på att ta ÄL-test och tempa, hålla koll på symtom och tecken på ägglossning för att sen få detta, att testen inte haft rätt som man trott och man är flera dagar fel 😞
    Har fortfarande några ÄL-test kvar så kommer använda dem men kommer ha lite mer koll på tempen.

Såg din graf och håller tummarna för att det går vägen för er 🤞🏼
  • xnfsm

5 dagar kvar till mens, testa eller inte? Har alla mina vanliga symptom på mens, är trött, hungrig, jätteirriterad osv. Känns givet att det blir negativt

• Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-03-22 23:46:35 följande:
    Var rädd för det.. Då är det kört denna månad oxå då 😭
    Bara att vänta på mensen igen och hoppas på att det blir 9e gången gillt även om man inte har mycket hopp längre 😞

Ja det är verkligen frustrerande, att vara så fokuserad på att ta ÄL-test och tempa, hålla koll på symtom och tecken på ägglossning för att sen få detta, att testen inte haft rätt som man trott och man är flera dagar fel 😞
    Har fortfarande några ÄL-test kvar så kommer använda dem men kommer ha lite mer koll på tempen.

Såg din graf och håller tummarna för att det går vägen för er 🤞🏼
    Helt kört är det nog inte, spermierna kan ju leva kvar i upp till fem dagar. Hoppas att ni får pluss snart 💕

Ja verkligen, jag har också trott att det räcker att lita på symtom men tydligen inte. Vi försöker mysa varannan dag tills ägglossning är bekräftad men det har varit mycket senaste månaden så gått sådär tyvärr 😔

tack! Vet dock inte om jag ens haft ägglossning denna månad, tog nog progesteron för tidigt så det kan vara medicinen som håller tempen uppe också. Sedan ska vi bort med familjen vid nästa ägglossning så känns som att det är två månader kvar tills vi riktigt kan försöka tajma det igen 😥
  • Anonym (Mojjan)

Ingen graviditet här!
    Hamnade på gynakuten och det visa sig att jag fått vätskefyllda cystor på båda äggstockarna. Därav min uteblivna mens troligtvis. Det förklarade också smärtan jag haft i hela bäckenet och speciellt ena sidan.
    Det känns lite läskigt att inte veta när mensen ska komma, jag har aldrig haft detta tidigare med mensrubbning

Stort grattis till er som plusat och kämpa på till er andra ❤️

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Mojjan) skrev 2025-03-23 14:01:57 följande:

Ingen graviditet här!
    Hamnade på gynakuten och det visa sig att jag fått vätskefyllda cystor på båda äggstockarna. Därav min uteblivna mens troligtvis. Det förklarade också smärtan jag haft i hela bäckenet och speciellt ena sidan.
    Det känns lite läskigt att inte veta när mensen ska komma, jag har aldrig haft detta tidigare med mensrubbning

Stort grattis till er som plusat och kämpa på till er andra ❤️

Hoppas läkarna snart får dig att må bättre och det går att förebygga att hända igen 🙏❤️
  • Nanathalie
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-15 13:42:38 följande:
    Jag hade troligtvis ÄL igår, BIM 27/3. Vi kan vänta tillsammans Hjärta
    Jag har äntligen precis ägglossat för första gången sedan mitt ma. Cd46. Har väntat en hel evighet känns det som. Plussade på äl+8 med mitt ma så hoppas få ett positivt test 31/3. Vill också vänta med er. Vi är ju sist här inne i bim mars❤️
  • Anonym (Önskan97)
    xnfsm skrev 2025-03-23 08:49:26 följande:

5 dagar kvar till mens, testa eller inte? Har alla mina vanliga symptom på mens, är trött, hungrig, jätteirriterad osv. Känns givet att det blir negativt

Skulle försökt vänta till kanske en eller två dagar innan mens!
  • xnfsm
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-23 15:40:35 följande:
    Skulle försökt vänta till kanske en eller två dagar innan mens!
    Tack. Jag testade idag och det var negativt. 4 dagar till bim. Så trist Att vänta in mensen
  • Anonym (Tredje)

Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig. 
    Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje. 
    Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna. 
    Känner mig så jäkla fruktansvärt less. 
    Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
    Faaan

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-24 07:36:28 följande:

Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig. 
    Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje. 
    Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna. 
    Känner mig så jäkla fruktansvärt less. 
    Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
    Faaan

Så trist 😔 Vi försökte nu trots att bf blir precis innan jul och jag gick över tio dagar sist. Om det inte skulle ta sig om ett år så vill jag inte kunna tänka att det kanske tagit sig den gången om vi bara försökt ❤️ Bara så ni tänker över det innan och inte efter. Men jag har full förståelse för om ni avvaktar en månad, vi var tveksamma länge också. Men ska man minska risken ordentligt för jul så får man ju nästan hoppa bf januari också 🙈
Svar på tråden BIM Mars 2025