• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • xnfsm
    zebrans skrev 2025-03-17 06:24:43 följande:

Dagens test
    Grattis!!! Underbart! 
  • Anonym (Eli)

V

Man blir ju helt blind men tycker mig se två streck, om än svaga, på båda testen. Trodde jag hade bim14/3 men verkar varit äl senare. 

Vad tror ni? 

Test från 14/3 helt blankt och sedan dessa, inte morgonurin någon utav dem, ett från igår och ett den idag. 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 15:35:51 följande
    Man blir ju helt blind men tycker mig se två streck, om än svaga, på båda testen. Trodde jag hade bim14/3 men verkar varit äl senare. 

Vad tror ni? 

Test från 14/3 helt blankt och sedan dessa, inte morgonurin någon utav dem, ett från igår och ett den idag. 
    jag ser en skugga men jag har hört att man inte ska öppna upp test. Har du någon annan testmodell hemma?

hoppas det visar sig att det faktiskt är ett plus!
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-17 19:40:59 följande:
    jag ser en skugga men jag har hört att man inte ska öppna upp test. Har du någon annan testmodell hemma?

hoppas det visar sig att det faktiskt är ett plus!
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-17 20:03:36 följande:
    Ja det syns såklart bättre i verkligheten men fortfarande svagt 🥹 jag öppnade upp dom en lång stund efter så hoppas/tror inte det påverkat... 

Ska ta samma imorgon fast med morgonurin och se 🥰 

Denna bild fick min sambo, kanske syns något tydligare. 
    Tycker mig se något på det högra, hoppas att det är starkare imorgon!🤞
  • Anonym (Lins)
    zebrans skrev 2025-03-17 08:31:53 följande:

Nu kan man nog våga tro på det ????

Trodde verkligen inte det för ett par dagar sedan..

Tänkte att jag kunde dela med mig av symptom från ägglossning > nu, har själv tyckt det varit intressant att läsa.

Denna cykeln tog jag munkpeppar från mens > ägglossning. Började även med dubbeldos d-vitamin, inositol, q10 & folsyra. 

äl + 6 = spotting, humörsvängningar 
    äl + 7 = lätt mensvärk 
    äl + 8 = bruna flytningar, blodstrimma, molvärk
    äl + 9 = mensvärk, brun spotting, ont vänster äggstock, uppblåst 
    äl + 10 = molvärk, brun spotting, ont i vänster äggstock, illamående 
    äl + 11 = bruna flytningar, illamående
    äl + 12 = rött färskt blod, illamående 
    äl + 13 = illamående, molvärk
    äl + 14 = molvärk (+ på sticka)

Vill inte vara en partypooper. Jobbar som barnmorska och att du blöder lätt (eller blödde lätt) flera dagar är ju inte ett jättebra tecken. Att man blöder lite 2-3 dagar är normalt och det kan man göra vid tiden då ägget fäster i livmodern, men mer än det är väl mer sällsynt och kan tyda på något annat. 

Hade själv ett MA för några år sen där jag blödde lätt runt tiden jag plussade och trodde allt var frid och fröjd. I vecka 11 upptäcktes det att det var ett MA och embryot hade dött redan vid tiden jag plussade, därför jag blödde. Jag blödde i 5-6 dagar väldigt lätt, det varierade mellan rosa och brunt men det höll som sagt på några dagar mer än normalt. Såg det inte som ett dåligt tecken då, men såhär i efterhand borde jag anat det. 

Med det sagt finns det dom som blöder till och från långt in i graviditeten och allt ser bra ut, men ville bara uppmärksamma. Hoppas SJÄLVKLART allt går bra för dig/er!! ❤️ 

• zebrans

Någon som upplevt att era test inte blir starkare? Idag tycker jag knappt strecket syns 😭

• zebrans
    Anonym (Lins) skrev 2025-03-17 21:05:51 följande:

Vill inte vara en partypooper. Jobbar som barnmorska och att du blöder lätt (eller blödde lätt) flera dagar är ju inte ett jättebra tecken. Att man blöder lite 2-3 dagar är normalt och det kan man göra vid tiden då ägget fäster i livmodern, men mer än det är väl mer sällsynt och kan tyda på något annat. 

Hade själv ett MA för några år sen där jag blödde lätt runt tiden jag plussade och trodde allt var frid och fröjd. I vecka 11 upptäcktes det att det var ett MA och embryot hade dött redan vid tiden jag plussade, därför jag blödde. Jag blödde i 5-6 dagar väldigt lätt, det varierade mellan rosa och brunt men det höll som sagt på några dagar mer än normalt. Såg det inte som ett dåligt tecken då, men såhär i efterhand borde jag anat det. 

Med det sagt finns det dom som blöder till och från långt in i graviditeten och allt ser bra ut, men ville bara uppmärksamma. Hoppas SJÄLVKLART allt går bra för dig/er!! ❤️ 

Tack, med första blödde jag också, och på så sätt fick jag inte reda på graviditeten förrän vecka 10 då jag tyckte något kändes märkligt, och tog då ett test. Han är en frisk fem-åring.

Jag har tyvärr haft problem med spottings hela mitt liv, både med preventivmedel och utan.. Det har slutat blöda/mörka flytningar sedan tre dagar tillbaka, kan det vara en fördel? 😮?💨

Hoppas verkligen det går vägen nu också. 😓
  • Anonym (Ardna)

Det är tydligt att de ökat 🥰 de mäter inga nivåer, men det är positivt att de blir starkare ❤️

zebrans skrev 2025-03-18 06:37:20 följande:

Nu är testen torkade? men är det en ok höjning på ett dygn?
Svar på tråden BIM Mars 2025