zebrans skrev 2025-03-17 08:31:53 följande:
Nu kan man nog våga tro på det ????
Trodde verkligen inte det för ett par dagar sedan..
Tänkte att jag kunde dela med mig av symptom från ägglossning > nu, har själv tyckt det varit intressant att läsa.
Denna cykeln tog jag munkpeppar från mens > ägglossning. Började även med dubbeldos d-vitamin, inositol, q10 & folsyra.
äl + 6 = spotting, humörsvängningar
äl + 7 = lätt mensvärk
äl + 8 = bruna flytningar, blodstrimma, molvärk
äl + 9 = mensvärk, brun spotting, ont vänster äggstock, uppblåst
äl + 10 = molvärk, brun spotting, ont i vänster äggstock, illamående
äl + 11 = bruna flytningar, illamående
äl + 12 = rött färskt blod, illamående
äl + 13 = illamående, molvärk
äl + 14 = molvärk (+ på sticka)
Vill inte vara en partypooper. Jobbar som barnmorska och att du blöder lätt (eller blödde lätt) flera dagar är ju inte ett jättebra tecken. Att man blöder lite 2-3 dagar är normalt och det kan man göra vid tiden då ägget fäster i livmodern, men mer än det är väl mer sällsynt och kan tyda på något annat.
Hade själv ett MA för några år sen där jag blödde lätt runt tiden jag plussade och trodde allt var frid och fröjd. I vecka 11 upptäcktes det att det var ett MA och embryot hade dött redan vid tiden jag plussade, därför jag blödde. Jag blödde i 5-6 dagar väldigt lätt, det varierade mellan rosa och brunt men det höll som sagt på några dagar mer än normalt. Såg det inte som ett dåligt tecken då, men såhär i efterhand borde jag anat det.
Med det sagt finns det dom som blöder till och från långt in i graviditeten och allt ser bra ut, men ville bara uppmärksamma. Hoppas SJÄLVKLART allt går bra för dig/er!! ❤️