• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Anonym (Jo)
    Mentat skrev 2025-03-05 18:49:58 följande:

Just nu känns det som om KGB har lyckats med den mest magnifika kuppen genom tiderna: Att få in sin agent i Vita Huset!

Svårt att få ihop USA:s totala helomvändning till Kremls sida på andra sätt...

Skrämmande hur det har blivit.
  • Anonym (Jo)
    Padirac skrev 2025-03-05 20:20:06 följande:
    Ryssland slutar inte mörda, tortera, våldta och kasta gamla, unga, kvinnor och barn i massgravar efter arkebuseringar  för att ett fredsavtal förhandlats fram   Ryssland kommer fortsätta med detta tills varje ukrainare är utrotad. Om man ska tro Putin alltså...

Det sparas inte på liv och lidande för att Ryssland får behålla delar eller hela Ukraina. Tvärt om.
    Förmodligen så är det så.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Stoppa lidandet) skrev 2025-03-05 17:15:59 följande:
    Krig innebär ett ofattbart mänskligt lidande. PTSD. Människor som förlorar kroppsdelar. Människor som blir blinda. Människor som får leva med kroniska smärtor, eller konstant stress. Det räcker nu. Låt Ryssland behålla sina landområden. Land är bara land. Människoliv är dock oersättliga. Låt Ryssland behålla det dem tagit, eller få lite till. Ryssland har ändå vunnit konflikten. Sverige fick ge bort Finland. Tyskland fick ge bort territorium när dem förlorade kriget. Att ge bort landområden är bara naturligt. Att tro något annat verkar väldigt naivt.
    Så du tycker att Ukraina ska bara kapitulera och göra som Ryssland vill? Det är inte logiskt på något sätt. När Ryssland  sedan atackerar andra länder är det då bäst att bara kapitulera eftersom annars kommer folk att dö? Du låter som en rysk troll.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 21:23:05 följande:
    Dumheter igen av dig. Du verkar gå på autobot repeat. Du sprider en ganska skrämmande bild av sverige om du anser dig representera svenskar.
    Du stödjer Trump som stödjer Putin som är ett hot mot Sverige. Vad är du då?
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-05 21:34:45 följande:
    Du stödjer Trump som stödjer Putin som är ett hot mot Sverige. Vad är du då?
    Vadå 'är'? jag stöder ett starkt europeiskt försvar, mot Putin.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 21:38:42 följande:
    Vadå 'är'? jag stöder ett starkt europeiskt försvar, mot Putin.
    Nej. Så är det inte. Läser man dina inlägg är det mycket tydligt att du stödjer allt som Trump gör och säger. Trump srödjer nu Ryssland och är Putins bästa vän. Ryssland är ett hot mot Sverige. Det är uppenbart att de som stödjer Trump är fientliga mot Sverige.
  • Tom Araya

Trump-adminstrationens hantering av Ryssland-Ukraina-kriget och strävan att nå en fredsprocess har varit en aning problematisk.

USA valde att inleda med separata samtal med Ryssland och sedan med Ukraina för att se vilken inledande ståndpunkt länderna hade och för att uttrycka vilken utgångspunkt USA önskar för fredsförhandlingarna.
    Det i sig var nog inte helt fel.

Men det visade sig bli så att Ryssland från sitt håll dikterade utgångspunkten och att USA sedan försökte implementera den för Ukraina.

Jag vet inte om detta har gjorts medvetet från USA's håll eller om det beror på svaghet och diplomatisk oerfarenhet, men det har i alla fall lett till ett försvårande läge inför riktiga fredsförhandlingar.

• Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-05 21:54:37 följande:
    Nej. Så är det inte. Läser man dina inlägg är det mycket tydligt att du stödjer allt som Trump gör och säger. Trump srödjer nu Ryssland och är Putins bästa vän. Ryssland är ett hot mot Sverige. Det är uppenbart att de som stödjer Trump är fientliga mot Sverige.
    Dumheter, igen.

varför väljer du att basera din åsikt att jag stödjer allt som Trump gör på vad jag välet att skriva i en diskussion som handlar om Ukraina? Ser du inte hur missvisande det kan vara? Lyssnar du inte alls när jag rakt ut säger att jag inte stödjer allt Trump gör? 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 22:45:40 följande:
    Dumheter, igen.

varför väljer du att basera din åsikt att jag stödjer allt som Trump gör på vad jag välet att skriva i en diskussion som handlar om Ukraina? Ser du inte hur missvisande det kan vara? Lyssnar du inte alls när jag rakt ut säger att jag inte stödjer allt Trump gör? 
    Stödjer du Trumps fortsatta militära stöd till Ukraina mot det ryska anfallskriget?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-05 22:55:51 följande:
    Stödjer du Trumps fortsatta militära stöd till Ukraina mot det ryska anfallskriget?
    Det beror helt på. Bl a beror det mycket på vad europa väljer att göra  . Europa har inte steppat upp ännu som jag anser de ska göra och ta huvudansvaret i frågan om ukraina.
Svar på tråden Fred i Ukraina