• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • Anonym (Hm)
    Postman skrev 2025-03-10 19:27:52 följande:
    Haha vore kul, jäklars vad det kommer att reta Irland, Uk och de andra Drömmer Skrattande
    Ha, ha, jaSkrattande
  • TvillingmammaVästgöte

Oddsen för Sverige bara sjunker. Hela  Europa älskar Bara bada bastu.
    Lite pinsamt för Måns som sa att Sverige röstade fram Kaj för att slippa ordna Eurovision nästa år. 

• Anonym (Trött på Måns)

Jag är trött på Måns och hans likadana låtar! Dessutom tänker jag att de är tråkiga, ingen special för att vara så fanatisk förälskad. Jag förstår inte folk som beundrar honom. 

Kaj är någonting annorlunda som en fresh doft i likadana låtar. Ja, kanske inte typisk för Sverige, men inte med dålig smak. Den är lätt och rolig. Jag tycker om. 

Men mest av alla gillar jag inte barnsliga färgade hästtjejer med dumma låten. Uch... sådant "trash".  Skrattande

• Mayjel
    klyban skrev 2025-03-10 17:14:11 följande:

Som låt är den svårt medioker, men som underhållning och trallvänlig.
    Ja, där står den rätt högt på.

Har den chans i stora mello, eller Eurovisionsfinalen.
    Kanske kanske den första, den slutgiltiga finalen så tror jag den är chanslös.

Håller med i din första mening. Sen vet jag inte hurpass underhållande de var heller. Sett framträdandet och lyssnat ett antal gånger på låten nu och för att summera så känns det hela lite fjantigt och oprofessionellt. Spexet är på högstadienivå som bäst.

Skönt att inte mediokre drygmåns vann iallafall. Detta var ju det mest tillfredsställande i hela tävlingen. 
  • Anonym (Hm)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-13 13:17:20 följande:

Oddsen för Sverige bara sjunker. Hela  Europa älskar Bara bada bastu.
    Lite pinsamt för Måns som sa att Sverige röstade fram Kaj för att slippa ordna Eurovision nästa år. 

Odds är låga just nu, många gillar Bada bastu😁
  • Anonym (Olika)

Hos mig spelar KAJ:s version av Nessum dorma flera gånger per dag. Nissan bromsa heter den.
    Såg en professionell operasångare dela den. Han sade att han skiter i Mello, men uppmanade sina vänner att lyssna på Nissan bromsa. Kom den ena positiva reaktionen efter den andra från hans vänner som många är proffsmusiker.

• Mayjel

Det är något jag inte riktigt förstår i låtens text. 

Innan sista refrängen så säger Axel (han med glasögonen) en mening på finska - ei saa peittää - vilket är översatt till "får ej övertäckas", samtidigt som han gör en aja baja-gest med fingret åt kameran. Vad menar han med detta? 

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-03-13 22:06:17 följande:

Det är något jag inte riktigt förstår i låtens text. 

Innan sista refrängen så säger Axel (han med glasögonen) en mening på finska - ei saa peittää - vilket är översatt till "får ej övertäckas", samtidigt som han gör en aja baja-gest med fingret åt kameran. Vad menar han med detta? 

Betyder, får ej övertäckas 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Olika) skrev 2025-03-13 21:44:48 följande:

Hos mig spelar KAJ:s version av Nessum dorma flera gånger per dag. Nissan bromsa heter den.
    Såg en professionell operasångare dela den. Han sade att han skiter i Mello, men uppmanade sina vänner att lyssna på Nissan bromsa. Kom den ena positiva reaktionen efter den andra från hans vänner som många är proffsmusiker.

Skrattande
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-13 22:19:48 följande:
    Betyder, får ej övertäckas 
    Ja, detta kollade jag upp, men hur är meningen relevant i låtens text? Vad är det som inte får övertäckas? Låten själv?
Svar på tråden Bara bada bastu