Ursäkta men vad är detta för dumheter?!!
Mjölner är en symbol för vårt kulturella ursprung, ingenting annat.
Vi som nordbor kan inte ta ansvar för att våra kulturella symboler har approprierats av nazister och högerextrema. Vi ska däremot ta tillbaka det som är vårt.
Du berövar ditt barn sitt ursprung när du problematiserar och förfular något som handlar om vår unika historia.
Jag antar att du är positiv till att andra får utöva och bevara sin kultur. Ska ditt barn vara historie- och kulturlös till skillnad från alla andra?
Jag har lärt mitt barn om vårt ursprung eftersom jag har ett särskilt intresse för vikingatiden. Han har burit Mjölner , runor och andra symboler från vikingatiden för att han själv vill det och ingen har reagerat negativt.
Jag är en medelålders kvinna som ofta bär olika runor eftersom de har en betydelse för mig och stärker mig. Jag vet vem jag är och var jag kommer ifrån.
Senast var det en bekant som är afroamerikan som frågade om mina runor och tyckte att det var jätteintressant, inte ett ord om högerextremism etc.
Det är nog bara personer som är väldigt pk, som du beskriver dig själv, som ser det som ett problem.
Låt ditt barn bära Mjölner och lär barnet om symbolens historiska betydelse för det är en del av ditt barns identitet, om ni nu är skandinaver.
När jag är ute och reser får jag ofta kommentarer om vikingar. Till exempel var jag i Grekland för ett tag sedan och en grekisk man frågade om jag är från Norge och när jag svarade Sverige utbrast han ?Same thing - Viking people!?.
Det är vad många i andra delar av världen förknippar oss med hur mycket än du och andra identitetslösa nordbor försöker förneka det.
Dessutom har serier som Vikings (även om de inte är historiskt korrekta) gjort att våra symboler har fått en helt ny spridning. Du verkar utgå från 80-talets skinheads men idag bär alla möjliga människor Mjölner.
Jag bär ibland Odlarunan, en present från min son, och jag skiter fullständigt i att nazister använder den. Jag vet vad den står för och vad den betyder för mig.