BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Läste snabbt nu, vitex kan eventuellt bidra till att sänka prolactin och öka progesteron med pga för lite säkerhet avråds det. Det finns också en studie där användning innan graviditet visar på ökad risk för missfall. Boken hänvisar till kapitel om äggkvalitet för att öka progesterone eller progesterone från läkare. Hallonbladste vet jag inte. Kände mig också så hoppfull denna månad när jag inte känt mig lika stressad. Det enda jag ändrat på är jag tränat mer kondition, börjar fundera på om det stressar kroppen?
det beror mer på den totala mängden träning i förhållande till kost och återhämtning eller om du gjort en lite större förändring av träningsmängden. Då kan det ta någon månad för kroppen att ställa om sig.
får du i dig för lite energi i förhållande till vad du gör av med så kan ju ägglossningen utebli. Är det mer bara en träningsförändring så är det snarare att ägglossningen förskjuts en aning så cykeln blir längre men inte uteblir.
Tar bort mig själv då det ändå inte blir något denna ÄL💔 får se om jag hoppar in i nästa tråd eller om man bara ska skita i allt och inte bara leva från mens till ÄL och från ÄL till BIM. Livet hamnar på paus när man är i skaffa barn-karusellen och det inte går som ^ planerat ^.
Lycka till alla ni som kämpar på♥️ Så starka allihoppa! ????🏼
Tack för alla svar kring kortare lutealfas, känns genast bättre❤️
Jag tar sedan en längre tid redan D-vitamin & Magnesium (sen innan bebis kom på tal) men får kika på ytterligare kosttillskott ifall det inte skulle va så att vi har lyckats denna gången❤️
Nu förstår jag verkligen ingenting. Trodde min mens kom igår. Men var en liten blödning sen inget mer. Så här brukar inte kroppen bete sig alls. Är ju inte gravid för testade senast igår och negativt. Och om det varit utomkvedeshavandeskap borde ju ändå testet visat positivt nu också. Detta är fruktansvärt frustrerande.
Jaa vissa dagar lägger man alldeles för mycket tanketid åt saker jag ändå inte kan styra.. å blev så ledsen igår när sambon hade blivit sjuk och inte kunde ^ ställa upp ^ + ÄL på höger så man blev påmind om Xet och ens nedsatta fertilitet.
Visst! Man måste passa på att njuta av vädret och livet med ♥️
Tack fina du! ♥️🤗
någon som har erfarenhet om att bli gravid med kort lutealfas?? Jag tänkte att jag skulle ta det lugnt nu och bara invänta BIM och se hur det gått, men så kom jag in på det här med kort lutealfas och nu är ångesten total? Jag har en lutealfas på 8 dagar vilket jag nu förstår är väldigt kort och har nu läst massor om att det kan leda till svårigheter kring att bli gravid. Jag känner ändå att jag varit väldigt införstådd i att det kanske kan ta ett litet tag innan vi lyckas och att det är okej om det inte går nu direkt men att läsa detta nu var ju inte kul alls? någon med positiv erfarenhet som kan lugna mig lite?
Ändrar i listan då jag fått positivt på digitalt 🥰 lycka till alla och hoppas på fler plus 🥰🥰♥️
Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)