BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Grattis till alla pluss! Så kul att se❤️ Jag var på återbesök idag efter mitt MA och de såg ingen ägglossning på gång, är det någon som vet hur lång tid det tar för ägglossning att komma igång om det inte syntes nu?❤️
Den kan dröja lite första gången. Jag var hos gyn idag och ska försöka få en tid +- 4 dagar från beräknad äl för att se om jag har ägglossning eller inte. Så gissar att man inte ser så mycket tidigare än någon vecka innan äl är.
Var hos läkaren förra cykeln också på dag 14 och fick sen äl dag 28 och då på dag 14 kunde hon inte se att äl var på gång men den kom ändå två veckor senare.
Hoppas äl kommer, för mig när jag hade mitt ma samma vecka var det längre tid till äl de första cyklerna innan den gick tillbaka som innan. Så även om den kommer lite sent denna cykeln (eller tom uteblir) så kan den snart vara tillbaka som innan 🤞❤️
Nu känns allt lite trögt här igen och behöver få skriva av mig.. Jag väntar fortfarande in äl (borde vara idag eller imorgon) och mannen har blivit jättesjuk och vill (och ska) såklart inte ha sex då. Vi har troligtvis fått till det en gång under fertila dagarna här, så det är ju bättre än inget, men samtidigt inte direkt en maxad chansning.
Jag blir så frustrerad och deppig, känns hopplöst med allt. Folk får barn från höger till vänster utan att försöka och jag hör dagligen kommentarer på jobbet om hur lätt det är att "bara skaffa barn". Så fort jag öppnar sociala medier är flödet fullt av antingen baby announcements eller hälsoinfluencers som säger att har du inte blivit gravid inom 3-4 försök så är det något fel. Och vi gör ju verkligen allt rätt så jag förstår inte vad som är fel i så fall som gör att vi är på 9e försöket.. (förutom när det blir såhär nu då att vi inte kan ha sex så mycket, men det är ju tillfälligt just denna cykel)
I min vardag känner jag hela tiden hur jag inte är "en i klubben", som inte har barn. Och jag får känslan av för varje försök som går att jag är på ett tåg som bara blir färre och färre passagerare kvar på för att folk får gå av på sina stationer längs vägen, men jag måste åka vidare. Bara vinkar hejdå i rutan och ser hur de står där med sina bebisar på perrongen, så sitter man tom i hjärtat kvar på sin plats.
Ni som haft X vad hade ni för symtom? Om ni hade symtom när började de? När upptäcktes ert X?
Jag känner med er som också upplever stressen att bli gravid När man ser att ^ alla ^ blir det på socmed, inklusive folk i ens närhet.. det är jobbigt 😔💔 I bästa fall kunde jag haft barn som var 7 månader nu, men så har man inte de + saknar en äggledare.. Vilket sköljde över mig idag när helt plötsligt började få ägglossningssmärtor på Cd13 och jag vanligtvis har det på CD15 eller 16. Vi har inte myst i helgen och sambon skrev efter lunch att han gått och blivit sjuk 😒
Tog ett ÄL-test efter jobbet som skriker ägglossning 🙃 Känns som att det inte blir något denna månaden heller.. också för att det gör ont på hö sida, där jag saknar en äggledare, så skulle vi på något sätt få till de idag är chanserna ännu mindre..

Ni som haft X vad hade ni för symtom? Om ni hade symtom när började de? När upptäcktes ert X?