• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-12 21:13:49 följande:
    Jag har också kort, 10 dagar. Jag blev gravid på andra försöket, tyvärr slutade det i MA, men att bli gravid var ju inga problem iallafall❤️ Den här gången ska jag testa en massa kosttillskott som tydligen ska öka progesteronet för att få längre lutealfas❤️ Multivitamin för gravida, magnesium, järn, zink, d-vitamin, omega 3, munkpeppar och hallonbladste❤️
    C vitamin ska kunna stötta progesteronproduktionen. Jag hade hallonbladste över den förlossningen och frågade womenscync om jag hade nytta av det när vi skulle försöka igen och de sa att jag inte skulle dricka det när vi försökte. Munkpeppar står med bland tillskott att undvika i boken its starts with the egg som handlar om just hur man stötar kroppen för graviditet. 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-12 20:58:07 följande:

Fortsätt testa eller babydansa med jämna mellanrum så ni inte missar ifall den kommer fort! Det var bara mitt antagande utifrån de instruktioner jag fick angående när jag skulle boka tid för ultraljud. 

Har fortfarande bruna flytningar så det dröjer nog lite. Dom kommer och går lite och ger mig falska förhoppningar när dom hoppar över någon dag???? Ska ta grav test imorgon och hoppas på negativt, det var fortfarande positivt i fredags. Trodde aldrig att jag skulle hoppas på ett negativt test😅
  • Errorika

Hej! Är det någon här som äter Donaferty och har fått tidigare ägglossning? Och kanske har PCO också?

Jag brukar alltid ha ÄL CD 20, men den här gången hade jag alla symptom typ CD 15/16. Testade för ÄL CD 17 och då var det negativt, men helt ok starkt. Testade igen CD 19 och då var det näst intill osynligt, det hade alltså blivit mycket svagare. Och hade minskad sexlust från CD 19 typ. Så känns onekligen som att jag hade ÄL mycket tidigare än vanligt. Har dock svårt att tro det eftersom när jag tempade med NC så bekräftade den ALLTID ÄL CD 20. Inga undantag. 

Så jag undrar om tidigare ÄL är något som kanske kan hända när man äter Donaferty? Jag har ätit det ca 2 månader.  

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-12 21:20:28 följande:
    C vitamin ska kunna stötta progesteronproduktionen. Jag hade hallonbladste över den förlossningen och frågade womenscync om jag hade nytta av det när vi skulle försöka igen och de sa att jag inte skulle dricka det när vi försökte. Munkpeppar står med bland tillskott att undvika i boken its starts with the egg som handlar om just hur man stötar kroppen för graviditet. 
    Tack för svar! Vet du varför man inte ska ta munkpeppar och dricka hallonbladste? Pratade med en tjej som höjt sina nivåer själv med det. Hittar inte så mycket om hallonbladste på svenska men på engelska finns det mycket som visar att det är bra
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-12 15:54:19 följande:

Grattis till alla pluss! Så kul att se❤️ Jag var på återbesök idag efter mitt MA och de såg ingen ägglossning på gång, är det någon som vet hur lång tid det tar för ägglossning att komma igång om det inte syntes nu?❤️

Verkar vara vanligt att det tar ett tag för kroppen att komma igång med ÄL efter graviditeter som slutat illa. Även jag har haft struligt med första ÄL efter min avbrutna graviditet. Kroppen har försökt men inte lyckats. är nu 2,5 månad sedan för mig och kanske har jag nu haft min första ÄL. Iaf ett positivt ÄL-test och mkt känningar. 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-12 21:28:26 följande:
    Tack för svar! Vet du varför man inte ska ta munkpeppar och dricka hallonbladste? Pratade med en tjej som höjt sina nivåer själv med det. Hittar inte så mycket om hallonbladste på svenska men på engelska finns det mycket som visar att det är bra
    Läste snabbt nu, vitex kan eventuellt bidra till att sänka prolactin och öka progesteron med pga för lite säkerhet avråds det. Det finns också en studie där användning innan graviditet visar på ökad risk för missfall. Boken hänvisar till kapitel om äggkvalitet för att öka progesterone eller progesterone från läkare. Hallonbladste vet jag inte. 

Men vet att jag letade studier om varenda naturläkemedel jag trilla över när jag läste forum när jag var i din sits och det slutade med att jag aldrig har använt några örter eller naturläkemedel då jag aldrig hittade vetenskaplift stöd eller att det inte fanns några nackdelar. Men det kan säkert hjälpa i vissa fall, jag är bara feg och vill hellre ha läkare med mig 🙈

Jag har lutealfas på 11-12 dagar utan tillskott men mellan 16-21 på 7 dpo, därför fick jag recept på lutinus.
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har också lite kortare lultealfas men varit gravid flera gånger 😊 Inte haft allt för svårt att bli gravid. Fått positiva graviditetstest tidigt så äggen kanske fäster lite tidigare för oss med kortare lutealfas? 

Blev gravid nu sist efter att ha tagit extra D-vitamin och q10, kanske lyckats bli gravid ändå vad vet man, men blev gravid 1,5-2 månader efter att jag börjat äta det 😊

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-12 22:02:22 följande:

Jag har också lite kortare lultealfas men varit gravid flera gånger 😊 Inte haft allt för svårt att bli gravid. Fått positiva graviditetstest tidigt så äggen kanske fäster lite tidigare för oss med kortare lutealfas? 

Blev gravid nu sist efter att ha tagit extra D-vitamin och q10, kanske lyckats bli gravid ändå vad vet man, men blev gravid 1,5-2 månader efter att jag börjat äta det 😊

Tog också bla q10 och d vitamin i ett år innan jag blev gravid 😐 bytte dock q10 till Ubiquinol och satte till inositol två månader innan plus då utöver prenetal, c, d och (e vid äl) & omega 3. 

• Anonym (Ardna)
    Errorika skrev 2025-05-12 21:27:29 följande:

Hej! Är det någon här som äter Donaferty och har fått tidigare ägglossning? Och kanske har PCO också?

Jag brukar alltid ha ÄL CD 20, men den här gången hade jag alla symptom typ CD 15/16. Testade för ÄL CD 17 och då var det negativt, men helt ok starkt. Testade igen CD 19 och då var det näst intill osynligt, det hade alltså blivit mycket svagare. Och hade minskad sexlust från CD 19 typ. Så känns onekligen som att jag hade ÄL mycket tidigare än vanligt. Har dock svårt att tro det eftersom när jag tempade med NC så bekräftade den ALLTID ÄL CD 20. Inga undantag. 

Så jag undrar om tidigare ÄL är något som kanske kan hända när man äter Donaferty? Jag har ätit det ca 2 månader.  

Jag har varit på donaferty i snart tre månader och fått äl cd 25-28. Fick dock tillbaka min mens efter första barnet i januari så det är helt normalt vad jag förstår att de första cyklerna är längre. Dock stressar det sönder mig då jag för flera år sen när jag löptränare mer hade samma problem. 

Inositol ska ju kunna hjälpa att korta ned långa cykler i visa fall ( iaf när insulin resistens är inblandat). 
    Tror det är fullt rimligt att din äl var några dagar tidigare även om den alltid var cd 20 innan ☺️

• Siripiri

Tar bort mig själv då det ändå inte blir något denna ÄL💔 får se om jag hoppar in i nästa tråd eller om man bara ska skita i allt och inte bara leva från mens till ÄL och från ÄL till BIM. Livet hamnar på paus när man är i skaffa barn-karusellen och det inte går som ^ planerat ^. 

Lycka till alla ni som kämpar på♥️ Så starka allihoppa! ????🏼

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)

2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA 
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag)

Svar på tråden BIM Maj 2025