BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Fortsätt testa eller babydansa med jämna mellanrum så ni inte missar ifall den kommer fort! Det var bara mitt antagande utifrån de instruktioner jag fick angående när jag skulle boka tid för ultraljud.
Hej! Är det någon här som äter Donaferty och har fått tidigare ägglossning? Och kanske har PCO också?
Jag brukar alltid ha ÄL CD 20, men den här gången hade jag alla symptom typ CD 15/16. Testade för ÄL CD 17 och då var det negativt, men helt ok starkt. Testade igen CD 19 och då var det näst intill osynligt, det hade alltså blivit mycket svagare. Och hade minskad sexlust från CD 19 typ. Så känns onekligen som att jag hade ÄL mycket tidigare än vanligt. Har dock svårt att tro det eftersom när jag tempade med NC så bekräftade den ALLTID ÄL CD 20. Inga undantag.
Så jag undrar om tidigare ÄL är något som kanske kan hända när man äter Donaferty? Jag har ätit det ca 2 månader.
Grattis till alla pluss! Så kul att se❤️ Jag var på återbesök idag efter mitt MA och de såg ingen ägglossning på gång, är det någon som vet hur lång tid det tar för ägglossning att komma igång om det inte syntes nu?❤️

Jag har också lite kortare lultealfas men varit gravid flera gånger 😊 Inte haft allt för svårt att bli gravid. Fått positiva graviditetstest tidigt så äggen kanske fäster lite tidigare för oss med kortare lutealfas?
Blev gravid nu sist efter att ha tagit extra D-vitamin och q10, kanske lyckats bli gravid ändå vad vet man, men blev gravid 1,5-2 månader efter att jag börjat äta det 😊
Jag har också lite kortare lultealfas men varit gravid flera gånger 😊 Inte haft allt för svårt att bli gravid. Fått positiva graviditetstest tidigt så äggen kanske fäster lite tidigare för oss med kortare lutealfas?
Blev gravid nu sist efter att ha tagit extra D-vitamin och q10, kanske lyckats bli gravid ändå vad vet man, men blev gravid 1,5-2 månader efter att jag börjat äta det 😊
Hej! Är det någon här som äter Donaferty och har fått tidigare ägglossning? Och kanske har PCO också?
Jag brukar alltid ha ÄL CD 20, men den här gången hade jag alla symptom typ CD 15/16. Testade för ÄL CD 17 och då var det negativt, men helt ok starkt. Testade igen CD 19 och då var det näst intill osynligt, det hade alltså blivit mycket svagare. Och hade minskad sexlust från CD 19 typ. Så känns onekligen som att jag hade ÄL mycket tidigare än vanligt. Har dock svårt att tro det eftersom när jag tempade med NC så bekräftade den ALLTID ÄL CD 20. Inga undantag.
Så jag undrar om tidigare ÄL är något som kanske kan hända när man äter Donaferty? Jag har ätit det ca 2 månader.
Jag har varit på donaferty i snart tre månader och fått äl cd 25-28. Fick dock tillbaka min mens efter första barnet i januari så det är helt normalt vad jag förstår att de första cyklerna är längre. Dock stressar det sönder mig då jag för flera år sen när jag löptränare mer hade samma problem.
Inositol ska ju kunna hjälpa att korta ned långa cykler i visa fall ( iaf när insulin resistens är inblandat).
Tror det är fullt rimligt att din äl var några dagar tidigare även om den alltid var cd 20 innan ☺️
Tar bort mig själv då det ändå inte blir något denna ÄL💔 får se om jag hoppar in i nästa tråd eller om man bara ska skita i allt och inte bara leva från mens till ÄL och från ÄL till BIM. Livet hamnar på paus när man är i skaffa barn-karusellen och det inte går som ^ planerat ^.
Lycka till alla ni som kämpar på♥️ Så starka allihoppa! ????🏼
Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
4/5 - Joss4n94, 1a barnet
4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket
17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination)
22/5 - mothertotwo
22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket
24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds )
27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag)