BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Ni som haft X vad hade ni för symtom? Om ni hade symtom när började de? När upptäcktes ert X?
Jag hade också >mens< men som inte riktigt stannade utan övergick till flera dagar med bruna flytningar. Tempar även med Natural Cycles, och när min temp var fortsatt väldigt hög så tog jag ett test som var positivt (bim+10).
Jag hade inte jättestora smärtor i början utan det var snarare blödningarna och de långsamt ökande testerna som fick mig att misstänka X (också tack vare FL och bim-januari tråden 💚).
I vecka 7+5 hade jag bokat privat VUL där inget syntes och jag blev då remitterad till gynakut med hcg-uppföljning och utomkveds kunde snabbt diagnostiseras.
Tack för stöd ni som svarade ❤️ Blir kanske en sociala medier paus snart. Vi får se.. Men just det där med folks kommentarer tar så hårt också att folk inte fattar att det kan vara jobbigt och svårt. Men det är väl så att vi som får försöka ?längre? inte pratar om det så då är det bara det andra som hörs. Min man är inte bekväm med att så många vet att vi försöker, annars hade jag verkligen velat prata öppet om det mer med typ kollegor och så.
Men alltså jag vet inte hur jag ska tolka kroppen?! Jag hade otroligt ömma bröst typ onsdag - fredag, på fredagen slutade det från ingenstans och jag antog att mensen skulle komma på lördagen. Jag vaknade mycket riktigt upp till lite klarrött blod, som sedan övergick till rosa. Detta var under lördagen, sedan tog allt blod slut.
Men bröstömheten kom tillbaks, speciellt ena bröstvårtan?? I dag mådde jag illa på morgonen, antog att det bara var hunger så jag åt frukost som vanligt utan problem men illamåendet höll i sig. Nyss så kräktes jag. Jag har varit utan p-piller sedan början på året så jag vet att det också kan vara hormonell obalans men jag är så trött på att analysera, känna efter och inte veta vad som sker inuti mig
Känner mig så ensam i detta även om jag har mannen vid min sida, för han kan ju aldrig helt förstå till hundra procent liksom.
Den kan dröja lite första gången. Jag var hos gyn idag och ska försöka få en tid +- 4 dagar från beräknad äl för att se om jag har ägglossning eller inte. Så gissar att man inte ser så mycket tidigare än någon vecka innan äl är.
Var hos läkaren förra cykeln också på dag 14 och fick sen äl dag 28 och då på dag 14 kunde hon inte se att äl var på gång men den kom ändå två veckor senare.
Hoppas äl kommer, för mig när jag hade mitt ma samma vecka var det längre tid till äl de första cyklerna innan den gick tillbaka som innan. Så även om den kommer lite sent denna cykeln (eller tom uteblir) så kan den snart vara tillbaka som innan 🤞❤️
någon som har erfarenhet om att bli gravid med kort lutealfas?? Jag tänkte att jag skulle ta det lugnt nu och bara invänta BIM och se hur det gått, men så kom jag in på det här med kort lutealfas och nu är ångesten total? Jag har en lutealfas på 8 dagar vilket jag nu förstår är väldigt kort och har nu läst massor om att det kan leda till svårigheter kring att bli gravid. Jag känner ändå att jag varit väldigt införstådd i att det kanske kan ta ett litet tag innan vi lyckas och att det är okej om det inte går nu direkt men att läsa detta nu var ju inte kul alls? någon med positiv erfarenhet som kan lugna mig lite?
någon som har erfarenhet om att bli gravid med kort lutealfas?? Jag tänkte att jag skulle ta det lugnt nu och bara invänta BIM och se hur det gått, men så kom jag in på det här med kort lutealfas och nu är ångesten total? Jag har en lutealfas på 8 dagar vilket jag nu förstår är väldigt kort och har nu läst massor om att det kan leda till svårigheter kring att bli gravid. Jag känner ändå att jag varit väldigt införstådd i att det kanske kan ta ett litet tag innan vi lyckas och att det är okej om det inte går nu direkt men att läsa detta nu var ju inte kul alls? någon med positiv erfarenhet som kan lugna mig lite?
Tack för stöd ni som svarade ❤️ Blir kanske en sociala medier paus snart. Vi får se.. Men just det där med folks kommentarer tar så hårt också att folk inte fattar att det kan vara jobbigt och svårt. Men det är väl så att vi som får försöka ?längre? inte pratar om det så då är det bara det andra som hörs. Min man är inte bekväm med att så många vet att vi försöker, annars hade jag verkligen velat prata öppet om det mer med typ kollegor och så.
Jag hoppas ni snart är i mål ❤️ känner så igen mig i känslan. Minns hur jag kunde få en klump i halsen så fort jag såg en barnvagn och tänka att det var så orättvist 💔
Kan tänka på det nu när vi har vår son, att kanske är någon vi möter hjärtekrossas av att vi möts. Men grejen är att en del av de där gravidbeskeden som dyker upp i ens liv medan man själv kämpar är resultatet av att de också kämpat innan de fick sin bebis. Det är precis som du säger, det är inte vanligt att man pratar om. Jag kan berätta för vänner och så nu i efterhand om vägen till vår bebis, men det fanns inte på kartan för oss att berätta då.
Kanske kan din sambo vara okej med att du delar med dig till kollegorna om han inte känner dem personligen/ ni umgås med dem?
Fortsätt testa eller babydansa med jämna mellanrum så ni inte missar ifall den kommer fort! Det var bara mitt antagande utifrån de instruktioner jag fick angående när jag skulle boka tid för ultraljud.