• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Enlitentill)

Ok snälla hjälp mig hörrni? Jag är 7 dagar sen med mensen enligt min klocka. 
    Negativt test senast i förrgår.
    Spottings lite igår och i förrgår.
    Mina symtom är ömma bröst, ont i magen.
    Kan ev vara lite uppblåst och må illa ibland men tycker det har minskat betydligt.
    Här kommer en min tempkurva som klockan tagit om det funkar.
    Snälla vad ska jag göra? Vad kan detta vara? Har gråtit till och från sen igår för jag tycker detta är så jobbigt.

• Anonym (Längtan efter nr 3)

Vad tror ni tjejer? 🌸

hade en långsam stegring och fick igår på morgonen en blank smiley (0.31 enl premom)  testade igen på kvällen, då blev det en blinkande smiley (0.41 enligt premom) idag är den fortfarande blinkande men har sjunkit till 0.32 igen. Tror ni jag haft ägglossning eller att den bara gjorde ett försök? Hört att det kan gå på mindre än 12h så man missar peak? 

Precis börjat med ÄL stickor så är väldigt osäker på vad som händer Och tempar inte av flera olika anledningar så kan inte kolla det. 

• jjkkll2
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-05-13 16:38:36 följande:

Jag har mått annorlunda de senaste dagarna o tog ett test på dpo10 nu på em. 
    Tycker jag ser ett svagt streck, vet inte om det syns på bilderna! Ska testa igen om några dagar o se de blir starkare (läs imorgon haha)  Tänk om vi ska få våran regnbågsbarn nu 🥰 efter MA o missfall 

100% positivt 😍! Grattis❤️
  • MammaMG

Så här såg mitt test ut imorse. Nu är testlinjen i princip lika stark som kontrollinjen, så nu har jag lovat mig själv att sluta testa🙈
    Får bara försöka hoppas å lita på att det lyckas denna gång❤️ Förra missfallet började jag blöda på denna dag (19dpo), så är lite extra rädd och orolig idag.
  • jjkkll2
    MammaMG skrev 2025-05-14 08:36:43 följande:
    Så här såg mitt test ut imorse. Nu är testlinjen i princip lika stark som kontrollinjen, så nu har jag lovat mig själv att sluta testa🙈
    Får bara försöka hoppas å lita på att det lyckas denna gång❤️ Förra missfallet började jag blöda på denna dag (19dpo), så är lite extra rädd och orolig idag.
    Åh så härligt!
    Jag förstår precis hur de menar! Jag har 5+2 och 7+2 som dagar jag vill förbi innan klassiska vecka 12, 20 och 26 :P. Hoppas dagen går fort och att du får vakna upp lättad och lugn imorgon <3
  • Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-13 07:23:17 följande:

Nu förstår jag verkligen ingenting. Trodde min mens kom igår. Men var en liten blödning sen inget mer. Så här brukar inte kroppen bete sig alls. Är ju inte gravid för testade senast igår och negativt. Och om det varit utomkvedeshavandeskap borde ju ändå testet visat positivt nu också. Detta är fruktansvärt frustrerande. 

Kan ju vara en nidblödning? Skulle avvakta Någon dag och ta ett nytt test! Oskyldig
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-14 06:36:30 följande:

Ok snälla hjälp mig hörrni? Jag är 7 dagar sen med mensen enligt min klocka. 
    Negativt test senast i förrgår.
    Spottings lite igår och i förrgår.
    Mina symtom är ömma bröst, ont i magen.
    Kan ev vara lite uppblåst och må illa ibland men tycker det har minskat betydligt.
    Här kommer en min tempkurva som klockan tagit om det funkar.
    Snälla vad ska jag göra? Vad kan detta vara? Har gråtit till och från sen igår för jag tycker detta är så jobbigt.

Jag skulle ta ett testa tidigt om jag vore dig (även om det det är efter BIM) bara för att dubbelkolla. Kan ju vara grav eller att mensen är på g. Håller tummarna!🍀
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har nu haft högre temp två dagar, inte lika hög som jag brukar efter ÄL men en höjning ändå, så jag tänker att ÄL skedde i söndag/måndag. Ingen mens i sikte iaf så ÄL har nog skett ändå 😊

BIM 23/5 om kroppen beter sig som den brukar. Fyller år där omkring så det hade ju varit hur fint som helst att få ett positivt graviditetstest i födelsedagspresent, det enda jag önskar mig 😍🤞🏻 Har dock inte jättehöga förväntningar denna gång pga allt strul, men jag får se.

Hur mår ni andra som väntar på BIM? 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-14 13:20:00 följande:

Jag har nu haft högre temp två dagar, inte lika hög som jag brukar efter ÄL men en höjning ändå, så jag tänker att ÄL skedde i söndag/måndag. Ingen mens i sikte iaf så ÄL har nog skett ändå 😊

BIM 23/5 om kroppen beter sig som den brukar. Fyller år där omkring så det hade ju varit hur fint som helst att få ett positivt graviditetstest i födelsedagspresent, det enda jag önskar mig 😍🤞🏻 Har dock inte jättehöga förväntningar denna gång pga allt strul, men jag får se.

Hur mår ni andra som väntar på BIM? 

Åh vi har samma bim! 
    Äl+6, idag har jag haft massor av stick i livmodern så jag hoppas att det var ngt som fäste. 
    Har haft så tidigare när jag väntade sonen för 4 år sedan.

Har någon annan känt av stick efter äl som sedan varit positiv? 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-14 06:41:10 följande:

Vad tror ni tjejer? 🌸

hade en långsam stegring och fick igår på morgonen en blank smiley (0.31 enl premom)  testade igen på kvällen, då blev det en blinkande smiley (0.41 enligt premom) idag är den fortfarande blinkande men har sjunkit till 0.32 igen. Tror ni jag haft ägglossning eller att den bara gjorde ett försök? Hört att det kan gå på mindre än 12h så man missar peak? 

Precis börjat med ÄL stickor så är väldigt osäker på vad som händer Och tempar inte av flera olika anledningar så kan inte kolla det. 

Dessa ska du bara ta på morgonen.  Så att det blinkar i morse men inte igår morse är positivt. Fortsätt testa, men bara på morgonen 
Svar på tråden BIM Maj 2025