• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Aha för jag läste någonstans att börjar man närma sig Höjning skulle man testa på kvällen men imorse hade det sjunkit igen så får väll bara vänta.

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-05-14 14:42:45 följande:
    Dessa ska du bara ta på morgonen.  Så att det blinkar i morse men inte igår morse är positivt. Fortsätt testa, men bara på morgonen 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 14:30:11 följande:
    Åh vi har samma bim! 
    Äl+6, idag har jag haft massor av stick i livmodern så jag hoppas att det var ngt som fäste. 
    Har haft så tidigare när jag väntade sonen för 4 år sedan.

Har någon annan känt av stick efter äl som sedan varit positiv? 
    😄🤞🏻 Håller tummarna för oss.

Senaste graviditeten jag hade så började jag känna av i livmodern ÄL+6, fick positivt gravtest några dagar efter, så klart det kan vara möjligt att det du känner bror på det 🤞🏻 Särskilt om du känt så förut 😄 Spännande.
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-05-14 10:05:16 följande:
    Jag skulle ta ett testa tidigt om jag vore dig (även om det det är efter BIM) bara för att dubbelkolla. Kan ju vara grav eller att mensen är på g. Håller tummarna!🍀
    Tack för svar 🙂 Jag har beställt testa tidigt nu så de kommer på fredag. Får väl bara avvakta och se. Men hade hellre bara velat få mens och börja om för detta känns bara konstigt 🥲
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 14:30:11 följande:
    Åh vi har samma bim! 
    Äl+6, idag har jag haft massor av stick i livmodern så jag hoppas att det var ngt som fäste. 
    Har haft så tidigare när jag väntade sonen för 4 år sedan.

Har någon annan känt av stick efter äl som sedan varit positiv? 
    Jag kände ett stick på natten mellan äl+8 och äl+9, och jag var gravid, inget jag känt tidigare månader. Det var dock bara ett stick, som en spruta ungefär fast lite mildare. Vilket borde stämt för jag testade negativt på äl+10 men positivt på äl+12. Hade förmodligen fått positivt dagen innan men testade inte då. Hoppas att det är positivt för dig!
  • Anonym (fröken grön)

Är nu på ÄL+7 och igår kände jag av ett hastigt stick i vad jag tror är högra sidan av livmodern, idag har jag under morgonen känt av ytterligare något litet stick och haft lite mild molande värk till och från. Med andra ord känns det som att det skulle kunna vara något på gång, men samtidigt så tvivlar jag på om det verkligen är så att jag känner detta eller om det är för att jag läst om att det kan vara så och nu känner efter extremt mycket?😅 
    Vågar inte riktigt hoppas på något, har också bestämt mig för att testa tidigast på söndag, men helst kunna hålla mig lite längre ifall mensen inte hinner dyka upp före detta men vi får se hur det går! 

Hur går det för er andra?❤️

• Lilly48

Dagarna går så fruktansvärt långsamt...
    Är på BIM-3 och ÄL+12 idag och fortfarande inget positivt testresultat.
    Håller hoppet uppe genom att tro och hoppas på att det är en sen implantation.
    I morse testade jag med:
    RFSU testa tidigt: Negativt
    RFSU testa ofta: Negativt
    ClearBlue Ultratidigt: Extremt ljust positivt streck.

Det är med Clearblues Ultratidigt test tror jag inte alls på.
    Har haft detta extremt ljusa streck varje dag i snart en vecka. 

Har haft konstig värk i nedre delen av magen i 3-4 dagar men har inte känt något sen i förrgår. 
    Annars har jag börjat få mina typiska "mensen är på g"-symptom. 
    Ömma bröstvårtor, munsår och känner mig halvkrasslig på morgonen som sen går över efter någon timme. 

Något som också håller hoppet uppe här att läsa hur många som får sena positiva test. Till och med efter BIM... Så jag får hoppas på ett sånt resultat :) 

• Vallmo93

Mensen har kommit för mig så jag hoppar ur Maj-tråden. Håller så tummarna för er alla andra! ❤️

Kommer säkert komma tillbaka till Juni-tråden nästa vecka, men just nu skönt med lite mental paus ☺️🤗

• Anonym (Saltakatten)

Ja väldigt långsamma dagar här med, jag är sjukskriven för ryggskott så tiden går extra långsamt när jag bara går hemma hela dagarna. Men det blir bättre iaf så om några dagar blir det förhoppningsvis mer fart i livet igen 😅

NC har bekräftat min ÄL så det känns toppen iaf. Men det var lite seg tempökning denna gång och appen har satt ÄL senare än vad jag tycker. Tror jag har mer rätt, i så fall är det ÄL+4 idag. Jag har faktiskt lite värk nere i tjejmagen, har haft hela tiden sedan ÄL, vet inte varför men är väl bara så denna gång. 

Lycka till nästa månad Vallmo93 🌸

• Anonym (Hoppaspånr3)
    Uppdaterar listan igen ❤️

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet (-)
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 - enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket (-)
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket ➖
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA ➕
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket (➕)
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket (➕)
    16/5 - fröken grön, 1:a barnet, 1:a försöket 
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
    21/5 - Lilly48 1:a barnet, 1:e försöket (insemination) 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tro jag
  • jjkkll2

Tjejer! Nojig som vanligt! Men ser inte tempen bättre ut denna graviditet jämfört med den innan som blev ett MA? 

Svar på tråden BIM Maj 2025