BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Tack för ert stöd, ni är guld värda❤️
Det är verkligen inte lätt att hitta en bra balans. Bebisverkstad tar upp en sån stor del av livet just nu, både i tankar, googlingar och försök att göra ?det rätta? för att lyckas. Känner enorm frustration att det inte tar sig, även om jag vet att många försöker länge länge länge.
Ska försöka koppla bort lite och vara mer närvarande och tacksam för det lilla i livet. Inte känna den här stressen. Ska nog återgå till Cb digital nästa runda och få mer kontroll över förutsättningarna. Och hoppas sambon prioriterar oss mer nästa cykel.
Vi blev iallafall sams igen och krokodiltårarna föll på oss båda. Frustrationen är så uppenbar.
nä den är nästan aldrig det, har lång cykel som alltid är 34-35 dagar! Tänkte först också om det kunde vara det, men vad jag har läst mig till ska det ju bara komma lite blod då va? För mig är det tvärtom nu, mycket mer än vad det brukar att vara första dagen!
Brukar den vara oregelbunden? Annars låter det väldigt tidigt kan det inte vara nidblödning?
nä mer tror jag inte bara lite då. aldrig haft någon vad jag vet så kan tyvärr inte svara på det och min mamma hade vanlig mens i 4 månader när hon väntade mig så tror alla är olika.
har du testat ägglossningstickor?
nä den är nästan aldrig det, har lång cykel som alltid är 34-35 dagar! Tänkte först också om det kunde vara det, men vad jag har läst mig till ska det ju bara komma lite blod då va? För mig är det tvärtom nu, mycket mer än vad det brukar att vara första dagen!
Om du inte vet när ÄL skett så kan den ju ha kommit tidigare och därför får du också mens tidigare, eller så kan du ha haft en anovulatorisk cykel, det är när ÄL uteblir, helt normalt och händer nästan alla nån gång då och då. Då kan mensen komma tidigare och kan vara rikligare än en vanlig mens. Kanske kemisk graviditet? Kroppen direkt stöter ifrån sig graviditeten?
Svårt att veta exakt förstås. Tråkigt med blödning oavsett 🙁
Tror ni det här kan stämma trots att min temp varit så konstig innan ägglossning i så fall? 
Nej men asså jag är så besviken på mig själv 13dpo och jag kunde inte låta bli att testa, och det var negativt! tror ni det är kört eller har jag bara testat för tidigt?
Med första graviditeten fick jag ett svagt positivt 14 dagar efter bekräftad äl, andra graviditeten ett svagt plus 13 dagar efter bekräftad äl.. provade icas egna och har aldrig använt dem förut, men som ni ser helt blankt..
Nej men asså jag är så besviken på mig själv 13dpo och jag kunde inte låta bli att testa, och det var negativt! tror ni det är kört eller har jag bara testat för tidigt?
Med första graviditeten fick jag ett svagt positivt 14 dagar efter bekräftad äl, andra graviditeten ett svagt plus 13 dagar efter bekräftad äl.. provade icas egna och har aldrig använt dem förut, men som ni ser helt blankt..
Var precis hos gyn och ägglossningen ligger runt hörnet (inom ett par dagar). Dock trodde även hon att jag nog har en polyp, vilket känns ganska irriterande eftersom jag den 6e maj utförde en hyperoskopi på Danderyd där man skulle ta bort det man "hittade" och när jag vaknade upp sa man att man hade tagit bort graviditets rester. Så vi ska satsa på ägglossningen nu, sedan har vi en ny tid 19juni för att se om det ev blivit en graviditet eller vad/hur den där polypen ser ut då....