• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • barnlängtan89
    Duärvälkommen skrev 2025-05-08 23:21:24 följande:

Mitt ultraljud jag kommer göra i vecka 8 är privat Gyn, alltså på eget bevåg och för egna pengar. Inget som jag får från vården så sätt 😊

Jo det antog jag men jag kan inte ens hitta en privat gyn som gör tidiga ultraljud. 😅 Men förvisso en rätt liten stad, så säkert därför.
  • Jono90

Kör också privat tidigt ultraljud, får köra en timme då det inte finns i min by? vi får hoppas det blir värt det 🙈

Lägger till mig i BF-listan! Appen säger 1/1 men tror det kommer bli framflyttat några dagar, får uppdatera efter VUL i så fall 😅

BF-lista

1/1 Jono90
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

• Anonym (Trean)
    Jono90 skrev 2025-05-09 12:52:59 följande:

Kör också privat tidigt ultraljud, får köra en timme då det inte finns i min by? vi får hoppas det blir värt det 🙈

Lägger till mig i BF-listan! Appen säger 1/1 men tror det kommer bli framflyttat några dagar, får uppdatera efter VUL i så fall 😅

BF-lista

1/1 Jono90
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

Hoppas att jag också blir framflyttad. Första gången jag känner så. Haha.  

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

• barnlängtan89
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-09 13:11:47 följande:

Hoppas att jag också blir framflyttad. Första gången jag känner så. Haha.  

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

Same! Med dottern blev jag så besviken när de flyttade fram mig 6 dagar, men nu känner jag ja tack flytta mig gärna lite mer från julhelgerna! 😅😅 Fast sen vägde dottern nästa 5kilo när hon föddes så jag undrar om jag verkligen borde ha blivit så framflyttad. 😅
  • Anonym (Dalarna)

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    10/1 Anonym (dalarna)
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
  • Anonym (Är inte säker)

Skriver ett litet avtryck, fast jag inte vet riktigt varför egentligen.. så jag hoppas att jag inte tynger ner någon härinne. ❤️

Min mens var beräknad 28 april men har inte dykt upp än, men jag har inte testat mig heller... Vilket egentligen är helt sjukt för tidigare har man ju räknat ner till BIM. 😁 För tre veckor sedan fick jag UVI, försökte bota det själv men blev bara värre och har efter det fått en antibiotikakur, men känns på lukten som att det är på gång igen....

Jag mår illa, sover på dagarna, har liksom som mensvärk i allra nedersta delen av magen likasom ovanför "tjejmagen" eller vad man ska säga. Brösten ömmar och de är mörkare.

Om det nu är så att jag är gravid vet jag inte riktigt vilket val jag kommer göra.. är 43 år när det isf föds, jag känner mig liksom för gammal. ???? Pluss att mina gener inte är de bästa då jag har kromosomavvikelser som mitt äldsta barn ärvt och i större omfattning än vad jag har.

FÖRLÅT om jag förstör er glädje för era älskade små bebisar ni väntar. ❤️

• Född96

Nu har även jag bokat in mig för inskrivningssamtal. Har fått en tid den 30/5. 
    Vi funderar mycket på när vi ska berätta för familj mm. Hur tänker ni andra göra?

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
  • barnlängtan89
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-09 21:05:49 följande:

Skriver ett litet avtryck, fast jag inte vet riktigt varför egentligen.. så jag hoppas att jag inte tynger ner någon härinne. ❤️

Min mens var beräknad 28 april men har inte dykt upp än, men jag har inte testat mig heller... Vilket egentligen är helt sjukt för tidigare har man ju räknat ner till BIM. 😁 För tre veckor sedan fick jag UVI, försökte bota det själv men blev bara värre och har efter det fått en antibiotikakur, men känns på lukten som att det är på gång igen....

Jag mår illa, sover på dagarna, har liksom som mensvärk i allra nedersta delen av magen likasom ovanför "tjejmagen" eller vad man ska säga. Brösten ömmar och de är mörkare.

Om det nu är så att jag är gravid vet jag inte riktigt vilket val jag kommer göra.. är 43 år när det isf föds, jag känner mig liksom för gammal. ???? Pluss att mina gener inte är de bästa då jag har kromosomavvikelser som mitt äldsta barn ärvt och i större omfattning än vad jag har.

FÖRLÅT om jag förstör er glädje för era älskade små bebisar ni väntar. ❤️

Det låter tungt för dig. Skulle säga att 43 absolut inte är för gammalt, det kommer min man vara när vår bebis kommer om allt går bra. ❤️

men de låter som du behöver ta ett test och skulle de vara positivt boka en tid med en kurator för att reda ut lite tankar. 🤗
  • barnlängtan89
    Född96 skrev 2025-05-09 23:21:31 följande:

Vi funderar mycket på när vi ska berätta för familj mm. Hur tänker ni andra göra?

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
    Berättandet tycker jag är så svårt, vill typ inte berätta för någon för jag tycker jag reduceras från person till livmoderbärare vilket jag inte alls är redo för. 😅 Vi kommer nog vänta till efter minst ett ultraljud där de ser bra ut innan vi berättar iaf. Kanske tom efter rul. 😄

Det hörs att jag har dåliga erfarenheter va? Förra gången sa min pappa skrattande att jag nog kommer få en jobbig förlossning medans han klappade mig på mage och min chef slutade ge mig arbetspass när jag berättade 🙈
  • Anonym (Trean)
    Född96 skrev 2025-05-09 23:21:31 följande:

BF-lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
    Har redan berättat för min syster, ett par kompisar och min chef. Med första barnet var det lite kul och spännande att smussla och hitta på förklaringar på jobbet till mvc-besök. Det har jag ingen lust med alls nu. Haha. Resten av familjerna kommer vi berätta för efter ultraljudet i vecka 12. Eventuellt berättar vi för några av dom ännu tidigare om jag mår väldigt dåligt och vi vill ha hjälp och avlastning. 
Svar på tråden BF januari 2026