• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Trean)
    barnlängtan89 skrev 2025-05-10 07:16:53 följande:
    Berättandet tycker jag är så svårt, vill typ inte berätta för någon för jag tycker jag reduceras från person till livmoderbärare vilket jag inte alls är redo för. 😅 Vi kommer nog vänta till efter minst ett ultraljud där de ser bra ut innan vi berättar iaf. Kanske tom efter rul. 😄

Det hörs att jag har dåliga erfarenheter va? Förra gången sa min pappa skrattande att jag nog kommer få en jobbig förlossning medans han klappade mig på mage och min chef slutade ge mig arbetspass när jag berättade 🙈
    Nej men fy vad tråkigt! Det ska ju vara roligt att få dela med sig av livets bästa nyhet. Dålig stil!
  • Duärvälkommen
    BF lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    6/1 Duärvälkommen
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
  • Anonym (Silence)

BF lista

1/1 Jono90
    1/1 Anonym (trean)
    3-6/1 barnlängtan89
    4/1 Silence 
    6/1 Duärvälkommen
    10/1 Anonym (dalarna)
    10/1 Född96
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba
  • Jono90

Anonym (är inte säker): Du har fått goda råd av Barnlängtan89 tycker jag? testa dig när du är redo, och om det är positivt är det kanske klokt att hitta någon du kan bolla dina funderingar med. Jag tycker absolut inte 43 år är för gammalt för att få barn, men oavsett vad testet visar och vad du skulle besluta dig för ska du göra det som känns bäst för DIG ❤️

Angående det där med att berätta - så svårt! Första graviditeten visste bara min närmsta kollega och en vän fram till vecka 14 typ, då började vi berätta för föräldrar och syskon och kompisar. Tyckte det var SÅ jobbigt att berätta och drog ut på det 🙈 Den här gången vet redan flera på mitt jobb (blev typ tvunget, inte vad jag hade valt) och sambons bror. Tror jag kommer berätta för min mamma snart (vi är väldigt nära) men sen avvakta tills KUB. Men får se! Orkar inte heller smussla och ljuga denna gång 😂

• Mattis91

Jag har inte tagit något test än men är 99% säker på att jag är gravid, skulle i så fall ha bf 11/1 med tredje barnet.

Började med jättestarka drömmar ett par nätter i rad, mensen skulle ha kommit för 5 dagar sedan och min temp är högre än den brukar. Livmodern känns spänd, jag har ilningar i mahen och ljumskar, börjat känna av lite bäckensmärtor, lite halsbränna och jag är tröttare än vanligt.

Inte en planerad graviditet så känner mig väldigt kluven, kände mig inte klar med barnafödandet efter två men hade nog gärna haft en mer sladdis än nu..

• Anonym (Nanna)

Hej! jag plussade i förrgår tydligt, ha varit svagt någrs dagar innan. plussade Äl+10 ialla fall vilket är väldigt tidigt! Detta blir min tredje graviditet har en son som är 1,5 år och fick missfall i februari så nu hoppas jag att detta går vägen! Är sjukt tidigt vecka 4? varit extremt trött. är så jobbigt med denna eviga väntan😅 BF enligt app är 21:a Januari. 

• Duärvälkommen
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-10 21:37:13 följande:

Hej! jag plussade i förrgår tydligt, ha varit svagt någrs dagar innan. plussade Äl+10 ialla fall vilket är väldigt tidigt! Detta blir min tredje graviditet har en son som är 1,5 år och fick missfall i februari så nu hoppas jag att detta går vägen! Är sjukt tidigt vecka 4? varit extremt trött. är så jobbigt med denna eviga väntan😅 BF enligt app är 21:a Januari. 

Välkommen, så kul med plus och stort grattis! ➕😁
  • Duärvälkommen
    Mattis91 skrev 2025-05-10 19:28:20 följande:

Jag har inte tagit något test än men är 99% säker på att jag är gravid, skulle i så fall ha bf 11/1 med tredje barnet.

Började med jättestarka drömmar ett par nätter i rad, mensen skulle ha kommit för 5 dagar sedan och min temp är högre än den brukar. Livmodern känns spänd, jag har ilningar i mahen och ljumskar, börjat känna av lite bäckensmärtor, lite halsbränna och jag är tröttare än vanligt.

Inte en planerad graviditet så känner mig väldigt kluven, kände mig inte klar med barnafödandet efter två men hade nog gärna haft en mer sladdis än nu..

Roligt för dig att du redan har två barn 😁 du får ta testet och återkomma! Och alla känslor är tillåtna 😊

• Maramba

Hur mår alla? 

Jag är bara 3+3 eller Äl+12 ännu och känner att det stramar lite i livmodern från och till men inga övriga symptom än. Eller jo, sambon säger att jag har humörsvängningar som är mycket kraftigare än vid pms. Så kanske det är. 😅

Jag har bokat in tidigt ultraljud på privat klinik vecka 8. vill väldigt gärna göra nipt också runt v 11 men insåg just att den enda privata kliniken i min stad har sommarstängt så det gick inte att boka. Får se om man kan ta sig iväg till någon annan stad i sommar. Hur tänker ni?

• Duärvälkommen

5+6 veckor idag.

Har en del växtvärk i livmodern. Har ?Mensliknande? värkar kanske 7 gånger om dagen ca. Vissa milda, andra ganska kraftiga. I förrgår vaknade jag på natten en eller två gånger pga det och var lite kallsvettig nästan. Men är alltid snabbt övergående efter ca 30 sek. 

Kissar lite mer än vanligt, märks mest då jag måste upp vid 05 för att kissa innan jag kan sova igen 😅

Svullna och varma bröst och har senaste veckan haft väldigt ömma bröstvårtor också. 

Men jag mår bra, går på moln och inget illamående än vilket jag är glad över hehe 😁 

Svar på tråden BF januari 2026