• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • barnlängtan89

Så avis på er som ska göra tidigare ultraljud de verkar inte gå att göra i våra stad om man inte ha speciella omständighet. 😕 

Enligt NC ska jag vara 6+6 nästa fredag när jag ska skrivas in så hade ju nästan varit vecka 8. 😅 Men vet också att de kommer ge mig ett mycket senare BF datum, då jag har kort cykel och hade Äl extra tidigt denna månaden. Och sånt tar inte vården hänsyn till, speciellt inte här. 😝 Skriver jag in senaste mensens datum på 1177 sätter den mig i vecka 5 men enligt NC är jag 5+5, så de kommer skilja. 😅

Men de är okej, vill gärna ha BF längre in i Jan då jag tror de blir planerat snitt för mig och gärna får de i Jan istället för i julhelgerna. Om jag nu kommer så långt. Dock betyder ju det också att jag får Kub och rutin ultraljud senare så de är ju synd. 😝 

Det känns som tidigt plötsligt går mycket långsammare nu. 😅

• Duärvälkommen

Mitt ultraljud jag kommer göra i vecka 8 är privat Gyn, alltså på eget bevåg och för egna pengar. Inget som jag får från vården så sätt 😊

• Anonym (Trist)
    MammaMG skrev 2025-05-07 10:50:20 följande:

Hej på er! Jag har varit lite rädd för att hoppa in i tråden på grund av min historik med missfall, men känner att nu är det dags!

Jag plussade i lördags, och har bf mellan 14-16 januari, apparna säger lite olika. Vecka 4+0 idag.

Har två missfall i bagaget, ett i januari och ett i mars, så nu hoppas jag verkligen att det är tredje gången gillt. Har ett barn sedan tidigare, så detta blir förhoppningsvis vår andra skruttHjärta

Oavsett hur det blir, om graviditeten lyckas eller om det blir missfall så tycker jag att man får så bra stöd i dessa grupper.

Ser fram emot att dela resan med er härHjärta

Hoppas inte för mycket på stöd. 
    De två som hittills har skrivit att de fått missfall, har gruppen bara ignorerat och glatt fortsatt skriva på om sina graviditeter.
  • MammaMG
    Anonym (Trist) skrev 2025-05-09 00:11:13 följande:
    De två som hittills har skrivit att de fått missfall, har gruppen bara ignorerat och glatt fortsatt skriva på om sina graviditeter.
    Ja alla bryr sig kanske inte, men om det inte finns stöd här så finns i alla fall det i de BIM-grupper jag varit med i, så det är en tröst i sig.
  • MammaMG

Skulle vara roligt med en BF-lista, så att man har lite koll på vem som är här i tråden. Vet att man inte ska lita på BF och att det kan ändra vid ultraljud osv. När jag har försökt beräkna på olika sidor säger det allt från 13-16.1 så väldigt oklart för mig ännu.

Börjar listan här, kul om flera hakar påGlad

BF-lista

16/1 - MammaMG

• Maramba
    Hoppar in här då jag plussade idag på Äl+10. 

38 år gammal och hoppas att graviditeten ska ge oss ett tredje barn. Hjärta

• Maramba
    MammaMG skrev 2025-05-09 07:23:35 följande:

Skulle vara roligt med en BF-lista, så att man har lite koll på vem som är här i tråden. Vet att man inte ska lita på BF och att det kan ändra vid ultraljud osv. När jag har försökt beräkna på olika sidor säger det allt från 13-16.1 så väldigt oklart för mig ännu.

Börjar listan här, kul om flera hakar påGlad

BF-lista

16/1 - MammaMG

lägger in mig i listan. Håller tummarna för dig MammaMG att det är er tur nu. 

BF-lista

16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

• Anonym (Trean)
    Ja det här är ju trots allt en tråd för de som är gravida. Själv har jag aldrig haft något missfall själv och vet inte hur det känns. Tänker också att när man nyligen plussat och är helt uppfylld av att man är gravid och har mycket att se fram emot så är man inte så inne på att prata missfall. Men det finns ju egna trådar för det också där man kan dela sin upplevelse med andra i samma situation. 
  • barnlängtan89
    Om du såg en brist i stöd varför fyllde du inte upp det och stödde dessa två?
  • barnlängtan89
    BF-lista

3-6/1 barnlängtan89
    16/1 - MammaMG
    21/1 - Maramba

Hoppas jag gjorde rätt nu att de ska vara i datumordning. 🙈
Svar på tråden BF januari 2026