• Anonym (lämnad)

Helt chockad

För en vecka sen fick jag reda på att min man sedan 14 år (vi skulle snart fira 10 år som gifta) varit otrogen med en ny kollega och vill lämna mig för ett liv med henne. 

Vi har två barn, en gemensam tonåring och en vuxen som är min sedan tidigare. På mitt initiativ bor vi sen 4 år i varsin lägenhet eftersom bonuslivet komplicerades av det vuxna barnets andra förälder. Jag ville det, min man var inte jättenöjd men i efterhand kan vi konstatera att eftersom det vuxna barnet hade psykisk ohälsa var det bra att vi delade upp oss lite rent fysiskt. Tonåringen bor som hen vill i princip, våra lägenheter ligger 50 meter ifrån varandra. 

Jag trodde att vi hade ett bra äktenskap. Vi jobbar mycket och reser en del, både själva och gemensamt. Vi ses nästan varje dag annars, sover över mycket, har ett bra samliv och relativt mycket tid utan barnen trots allt. Det har varit tuffa år pga stora barnets problem och vårdnadstvist med den andra föräldern men det är mycket bättre nu. 

Jag fattar att otrohet kan hända i ett långt förhållande och hade varit beredd att förlåta och jobba på relationen men istället är jag lämnad i kaos. Den nya kvinnan bor med man och två barn i ett annat land, de ska flytta hit i augusti och hennes man vet att hon inte vill vara med honom men inte att min man väntar här så att säga. 

Tonåringen vet att min man lämnat mig men jag har bett att han inte introducerar den nya förrän om ett halvår tidigast eftersom det känns så osäkert. Jag har bett honom vänta till september med skilsmässa på pappret men han är stensätter på att han inte vill ha mig utan henne och även att han inte vill ha mig oavsett. Det känns så knäppt. När jag ser tillbaka på chatthistorik och dagboksanteckningar ser jag bara massor av kärleksförklaringar, tid vi spenderat ihop, bekräftelse han fått och jag också och ja....jag fattar noll. Känner mig så rådvill. 

Nu ska han åka till ett tredje land och träffa henne nästa vecka men sen kommer de hit och då har jag bett att få träffa henne, vilket hon inte ville men har gått med på. Snälla, ni som har erfarenhet...vad gör man??? Jag vill vara gift med honom, vill inte alls skiljas men han är helt uppe i det blå....

• Svar på tråden Helt chockad
  • Anonym (lämnad)

Ja livet fortsätter men så kämpigt det är emellanåt. Man försöker vara en bra och vettig människa och sen är man inte så god som man önskat. 

Stötte på hennes man idag utanför deras jobb och kunde inte låta bli att prata med honom. Presenterade mig som min mans fru och att hans fru och min man är kollegor. Det var uppenbart att han inte visste vem min man är. Jag berömde honom för konst han gör och bad honom hälsa henne från mig. Just då kom hon ut så gav henne en kram och sa att jag just pratat med hennes man, att hon skulle ringa mig så vi kan ta en kaffe, hejdå. 

Kom ihåg hur mitt förra möte med henne var, hur hon inte ens bad om ursäkt utan bara orerade om hur synd det var om henne själv och sen bad mig om en kram när jag skulle gå. Så nu fick hon en oombedd. Jag fattar att det var en löjlig hämnd men ja, jag är väl inte större människa än så helt enkelt. Nu hoppas jag att jag slipper stöta på henne mer 

• Anonym (Sinue)

Det är inte alls konstigt att du tycker djupt illa om någon som hotade att rasera din tillvaro! Så upphöjda är nog bara helgon och liknande att de kan överse med sådant!

Vi andra får kämpa med oss själva. Det är anmärkningsvärt att hennes man inte visste vem din man är. Eller också tyckte han att det var enklast att låtsas som att han inte visste.

Om han inte visste betyder det i så fall att hon lockade med honom till Sverige utsn att berätta någoit om förhållandet med din man. Din man kan nog vara mycket tacksam för att de har brutit, alldeles oavsett allt annat (stt han riskerade att krascha sitt äktenskap).

Nej dina tankar kommer nog att cirkla kring dwt som har hänt i ett bra tag framöver. Låt det göra det, men slå bort det ibland när det blir flör mycket. Man kan ha en orosstund någon gång på dagen när man koncentrerat tänker på sådant. 

• Anonym (lämnad)

Nej jag tror verkligen inte att hon berättat något, han verkade inte veta vem det är. Och ja, min man kom nog undan en hel del problem, jag tror att det blir tydligare och tydligare för honom ju mer tiden går. Jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt men det är nog bra att ha vissa stunder och sen bara skjuta bort det. men en sak som oroar mig är att han tagit bort alla sina sociala medier efter att jag ifrågasatt varför han inte tagit bort henne på en av dem..

• Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-22 23:32:56 följande:

Ja livet fortsätter men så kämpigt det är emellanåt. Man försöker vara en bra och vettig människa och sen är man inte så god som man önskat. 

Stötte på hennes man idag utanför deras jobb och kunde inte låta bli att prata med honom. Presenterade mig som min mans fru och att hans fru och min man är kollegor. Det var uppenbart att han inte visste vem min man är. Jag berömde honom för konst han gör och bad honom hälsa henne från mig. Just då kom hon ut så gav henne en kram och sa att jag just pratat med hennes man, att hon skulle ringa mig så vi kan ta en kaffe, hejdå. 

Kom ihåg hur mitt förra möte med henne var, hur hon inte ens bad om ursäkt utan bara orerade om hur synd det var om henne själv och sen bad mig om en kram när jag skulle gå. Så nu fick hon en oombedd. Jag fattar att det var en löjlig hämnd men ja, jag är väl inte större människa än så helt enkelt. Nu hoppas jag att jag slipper stöta på henne mer 

Det är är omoget av dig. Väx upp istället. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (lämnad) skrev 2025-09-27 11:26:00 följande:

Nej jag tror verkligen inte att hon berättat något, han verkade inte veta vem det är. Och ja, min man kom nog undan en hel del problem, jag tror att det blir tydligare och tydligare för honom ju mer tiden går. Jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt men det är nog bra att ha vissa stunder och sen bara skjuta bort det. men en sak som oroar mig är att han tagit bort alla sina sociala medier efter att jag ifrågasatt varför han inte tagit bort henne på en av dem..

Eller så vet mannen allt, men av hänsyn till dig väljer att låtsas som inget. 

Var oroar det dig att han tagit bort sociala medier? 
  • molly50
    Anonym (M2) skrev 2025-09-27 12:05:18 följande:
    Det är är omoget av dig. Väx upp istället. 
    Vad är det som är omoget gjort av TS? Jag tycker snarare att hon har hanterat allt det här på ett moget sätt.
  • Anonym (M2)
    molly50 skrev 2025-09-27 12:42:32 följande:
    Vad är det som är omoget gjort av TS? Jag tycker snarare att hon har hanterat allt det här på ett moget sätt.
    Då får nog läsa vad ts skrev.
  • molly50
    Anonym (M2) skrev 2025-09-27 13:25:23 följande:
    Då får nog läsa vad ts skrev.
    Ja,det har jag gjort och det är därför jag frågar.
    Så svara gärna på vad du anser att TS har gjort som är omoget?
  • Anonym (lämnad)

Vad skulle du själv gjort M2? 

Nja, i så fall är mannen en fantastisk skådespelar?det är ju tänkbart förstås. 

• Anonym (lämnad)

Jag bad honom ta bort henne då tog han bort allt. Hur skulle du tolkat det? Jag tolkar det som att han inte fixar att hon skulle fråga honom om det? 

Svar på tråden Helt chockad