Anonym (Ardna) skrev 2025-05-27 20:25:33 följande:
Har du fått ta amh och fsh? Afc eller amh säger inget var för sig om äggreserv utan är bara indikator. Så länge ingen läkare sagt att du är nära klimakteriet ska du inte oroa dig för det i förtid. Jag hade 18 afc när jag gjorde vul strax innan äl. Men då är jag opererad så jag har bara en äggstock och detta var bara några månader efter det och kanske att den överkompenserade. Det var också ett vul för att undersöka just fertilitet, så kanske räknar de olika beroende på?
Men jag tänker såhär, skulle ditt antal vara en indikator på att klimakteriet närma sig så hade läkaren med största sannolikhet berättat det för dig eller velat göra en uppföljning för att veta mer ❤️
Har inte fått göra de.. efter senaste besöket skulle hennes sekreterare ringa upp mig och boka tid för blodproven för missfallsutredningen. Men ingen har ringt och nu känner jag bara: äh. Men bokade provtagning på AMH, TSH Och lite annat privat innan som jag tänkte ta nästa vecka. Får se lite vad det visar.. även om jag vet att AMH-värdet inte säger allt♥️ Kenza (?) kunde ju bli gravid fast hon praktiskt taget var i klimakteriet enligt de testet.
Kanske göra dem, samt hon grävde runt väldigt fort.. Det var ju när jag skulle spola äggledaren. Samtidigt när jag var där första gången innan i år var det lite AFs då med. Förra året vid samma tidpunkt hade jag 4-5 på enda sidan 6-7 på andra.
Hade ju hoppats att hon gjorde de men hon kändes som vanligt ganska stressad och inte så informativ🙃